2011 m. sausio 18 d., Vilnius. Vienoms draudimo bendrovėms klientus viliojant išskirtinėmis paslaugomis, o kitoms siekiant pabrėžti savo kosmopolitiškumą, laimi tos, kurios yra tiesiog patikimas partneris. Tai atskleidė tyrimas, kurį draudimo bendrovės „Seesam Lietuva“ užsakymu atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Lietuviams labiausiai rūpi, ar bendrovė yra patikima, o tokie bruožai kaip išskirtinumas lieka svarbiausių idealios draudimo bendrovės savybių sąrašo pabaigoje.
„Tyrimas atskleidė, kad tokios ideologinės draudimo bendrovių vertybės kaip demokratiškumas ar kosmopolitiškumas lietuviams nėra įdomios. Jų taip pat nedomina ir pačias bendroves apibūdinančios ir jų identitetus kuriančios savybės – draugiškumas ar išskirtinumas. Lietuvos gyventojams tereikia, kad bendrovės būtų profesionalios, stabilios, saugios ir patikimos,“ – apie tyrimo rezultatus pasakoja „Seesam Lietuva“ administracijos direktorė Brigita Blavaščiūnienė.
Tiriant idealios draudimo bendrovės bruožus, patikimumą akcentavo daugiausia – 60,9 proc. – apklausos dalyvių. Antroje vietoje pagal svarbą liko 51,8 proc. apklaustųjų paminėtas bendrovės profesionalumas, o trečioje – 44,2 proc. respondentų pasirinktas pažangumas. Žmonėms taip pat svarbu, jog draudimo bendrovė būtų saugi ir stabili – šias savybes minėjo 37,7 ir 43,3 proc. apklaustųjų.
Apklausos dalyviams palankiausiai įvertinus tiesiogiai su kompetentingu draudimo bendrovių paslaugų teikimu susijusias savybes, tokie įmonių bruožai kaip demokratiškumas, išskirtinumas ir kosmopolitiškumas Lietuvos gyventojams rūpi kur kas mažiau. Šiuos bruožus akcentavo atitinkamai 15, 13,3 ir 12,5 proc. apklaustųjų. Ne itin svarbiais bruožais lietuviai įvardija ir bendrovės dydį bei populiarumą, kuriuos minėjo 16,7 bei 17,3 proc. respondentų. Mažiausiai mūsų tautiečiams rūpi draudimo bendrovių akcentuojamas artumas: tai, kad bendrovė yra „sava“. Šį bruožą kaip reikalavimą idealiai draudimo bendrovei paminėjo tik 6,5 proc. apklausos dalyvių.
Tyrimas atskleidė, kad įmonės pasirinkimą jos populiarumas ir vardas lemia gerokai mažiau, nei buvo galima tikėtis, o pirmiausia draudimo bendrovės yra vertinamos praktiniu aspektu. „Tai yra labai gera žinia tyrimo metu gerai įvertintoms mažesnėms draudimo bendrovėms. Kalbant apie respondentams svarbiausias savybes, bendrovės „Seesam Lietuva“ profesionalumas ir pažangumas buvo įvertintas beveik 8, o stabilumas – 7,5 balais 10-ies balų skalėje.“ – tyrimo rezultatus komentuoja B. Blavaščiūnienė.
Tyrimas buvo atliktas 95 atrankiniuose taškuose visoje Lietuvos teritorijoje 2010 m. lapkričio 15-24 dienomis. Jo metu buvo apklausti 1002 žmonės nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
Apie „Seesam Lietuva“
„Seesam Lietuva“ – ne gyvybės draudimo bendrovė, teikianti draudimo paslaugas privatiems ir verslo klientams. „Seesam Lietuva“ priklauso „Pohjola Insurance Ltd“ (Suomija) bendrovei ir remiasi laiko patikrinta įmonės-akcininkės patirtimi bei žiniomis, todėl tinkamai įvertinusi rizikas gali pasiūlyti kokybišką draudiminę apsaugą įvairiems gyvenimo ir verslo atvejams.