Ar kada nors pagalvojai, kaip atrodys automobiliai po 20 metų? Ar net po dešimt? Elektrinės transporto priemonės, be abejo, jau vis labiau užkariauja kelius, tačiau yra dar viena technologija, kuri tyliai, bet užtikrintai skinasi kelią į mūsų kasdienybę. Taip, kalba eina apie vandenilinius variklius. Jie skamba kaip kažkas iš mokslinės fantastikos filmo, tiesa? Bet tai jau visai realu. O gal netgi geriau, nei manėme. Vandenilinio variklio idėja nėra nauja – ji gimė dar XX amžiaus viduryje. Tačiau tik pastaraisiais metais ši technologija pradėjo rodytis kaip rimta alternatyva vidaus degimo varikliams ir net elektrinėms baterijoms. Ar žinai, kodėl? Nes vandenilis turi milžinišką potencialą – tai švariausia, ekologiškiausia ir galbūt net pigiausia…
Išvardijo, ko šiemet tikėtis elektromobilių vairuotojams: 2025-ieji gali tapti lūžio metais
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius jau atrodo didelis, vairuotojai visgi gali susidurti su problemomis, ieškodami spartaus įkrovimo galimybių šalia pagrindinių šalies kelių. Tačiau tikimasi, kad šiemet teigiamų pokyčių bus sulaukta ir šioje srityje. Bendrovės „Via Lietuva“ duomenimis, šiuo metu Lietuvoje iš viso veikia beveik 2500 elektromobilių įkroviklių, kurie yra vieši arba pusiau vieši, t. y. vairuotojams prieinami tik tam tikromis savaitės dienomis ir paros valandomis. Šiuos įkroviklius valdo tiek privatūs operatoriai, tiek šalies savivaldybės ar jų įstaigos. Nuosekliai auga ir šalyje registruotų elektromobilių skaičius. Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, 2023 m. pabaigoje tokių…
„Bolt“ naujiena – nuo šiol verslui siūlo ilgalaikę automobilių nuomą
Lietuvoje judumo platforma „Bolt“ ima teikti naują paslaugą verslui – ilgalaikę automobilių nuomą. Nuo šiol įmonės gali ne tik pasinaudoti netoliese esančiu laisvu „Bolt Drive“ automobiliu trumpoms ar kelių dienų kelionėms, bet ir išsinuomoti automobilį keliems ar keliolikai mėnesių. Anot „Bolt“, ši paslauga gali padėti sumažinti poreikį įmonėms turėti nuosavas transporto priemones bei ženkliai palengvinti administracinę naštą. Trumpalaikės nuomos paslauga, kai per „Bolt“ programėlę išsinuomojamas netoliese esantis tuo metu laisvas automobilis, verslo atstovai Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje galėjo naudotis jau kurį laiką. Dabar „Bolt Business“ klientai gali automobilius išsinuomoti ir ilgesniam laikotarpiui – nuo dviejų iki 12 mėnesių. Anot „Bolt Business“ vadovo Lietuvoje Luko Kulerto, tiek trumpalaikės, tiek ilgalaikės nuomos…
Šiemet įsigyti automobilį planuoja kas trečias, bet automobilių pardavimai vis dar atsilieka nuo piko
Labiausiai šiemet įsigyti automobilį Baltijos šalyse yra nusiteikę lietuviai – tai planuoja padaryti kas trečias (34 proc.) apklaustasis, rodo „Citadele“ banko inicijuota apklausa. Daugiausia respondentų žada rinktis naudotą, 5–10 m. automobilį. Visiškai naują automobilį šiemet įsigyti planuoja po 6 proc. respondentų Lietuvoje ir Latvijoje ir 4 proc. Estijoje, naudotą, bet ne senesnį nei 5 m. – 10 proc. Lietuvos, 8 proc. Latvijos ir 5 proc. Estijos apklaustųjų. 13 proc. lietuvių, 12 proc. latvių ir 4 proc. estų apklaustųjų ketina įsigyti 5–10 m. senumo automobilį, o atitinkamai 5 proc., 4 proc. ir 2 proc. respondentų – senesnį nei 10 metų. Dauguma respondentų automobilio šiemet neplanuoja įsigyti (49 proc. lietuvių, 55 proc.…
Lietuvių judėjimas šventiniu laikotarpiu: daugiau kelionių iš oro uostų, įveikiami dvigubai didesni atstumai
Atėjus intensyviam pasiruošimo žiemos šventėms metui, pastebimai keičiasi gyventojų judėjimo įpročiai. Išanalizavus platformos „Bolt“ duomenis, aiškėja kelios pagrindinės tendencijos: šventiniu laikotarpiu ženkliai auga tiek kelionių su pavežėjais, tiek dalijimuisi skirtais automobiliais skaičius, pastebimas intensyvesnis srautas į ir iš oro uostų, o ryškiausias pokytis – ženkliai tolimesnės kelionės dalijimuisi skirtais automobiliais. Dažniau renkasi nuomą Anot dalijimosi automobiliais paslaugos „Bolt Drive“ vadovo Svajūno Aliukonio, šventinėmis savaitėmis į dalijimuisi skirtus automobilius įsėda ženkliai daugiau žmonių – gruodžio paskutinėmis savaitėmis įvyksta 12–14 proc. daugiau kelionių. Sausio pradžioje kelionių skaičiaus turėtų būti dar didesnis – kaip rodo 2024-ųjų metų pradžios duomenys, pirmosiomis metų savaitėmis įvyksta iki 16 proc. daugiau kelionių nei įprastai. „Be to, paskutinėmis…
Kaip elgtis įvykus eismo įvykiui: daugelis vairuotojų klaidų neišvengia jau pirmuose žingsniuose
Nors nei vienas vairuotojas nenori pakliūti į eismo įvykį, sėkmė kartais ima ir nusisuka. Visgi dalis automobilių savininkų dažnai nežino, ką daryti įvykus avarijai, kaip išsiaiškinti kaltininką ir užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Kaip nepadaryti skaudžių klaidų, ir ką reikia žinoti apie sukčių taikomas schemas? Svarbiausia pasirūpinti savo ir keleivių saugumu Net ir patekę į nedidelį eismo įvykį, kai kurie žmonės puola į paniką ir nežino, kaip elgtis tokioje situacijoje. Pirmiausia, reikėtų nusiraminti ir įsitikinti, ar vairuotojas ir keleiviai nėra sužeisti ir gali judėti. Šoko būsenoje gali būti sunku orientuotis ir įvertinti, ar žmonės patyrė kokių nors sužalojimų. Jei jaučiamas didelis skausmas ar žmogus negali pajudėti, reikėtų nedelsiant skambinti pagalbos numeriu…
Tyrimas: Lietuvoje į eismo įvykius rečiausiai patenka žali automobiliai
Nors manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos tam, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis, nes jas eismo dalyviams lengviau pastebėti tamsoje. Kai matomumas itin prastas, šalikelėje sustojusį pilką ar juodą automobilį pamatyti gali būti sudėtinga. Norėdama išsiaiškinti, kiek transporto priemonės spalva turi įtakos jos saugumui, automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą ir išskyrė saugiausias automobilių spalvas. Saugiausi – žalios ir geltonos spalvos automobiliai Iš visų Lietuvoje tikrintų automobilių saugiausi yra žali modeliai. Visgi daugiau nei pusė jų (56,7 proc.) yra patyrę didesnių ar mažesnių apgadinimų, o tai tik patvirtina faktą, kad visiškai saugių automobilių nėra. Žalia spalva neretai dažomi elektriniai modeliai, o…
Naujiena platformoje „Bolt Food“ – jungiasi IKI: prekes iš parduotuvių pristatys 9 Lietuvos miestuose
Maisto ir prekių pristatymo platforma „Bolt Food“ pradeda bendradarbiavimą su vienu didžiausių Lietuvos mažmeninės prekybos tinklų IKI. Nuo šiol klientai per „Bolt Food“ programėlę gali užsisakyti prekes iš beveik trisdešimties IKI parduotuvių devyniuose Lietuvos miestuose. Prie platformos „Bolt Food“ prisijungia IKI parduotuvės Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Marijampolėje, Alytuje, Mažeikiuose ir Jonavoje. Apsipirkdami IKI parduotuvėse per platformą „Bolt Food“ naudotojai galės rinktis iš tūkstančių prekių – nuo šviežių vaisių ir daržovių, bakalėjos prekių iki jau paruoštų patiekalų, užkandžių, gėrimų ir kitų. Minint IKI ir „Bolt Food“ bendradarbiavimo pradžią, klientai programėlėje galės pasinaudoti įvairiais pasiūlymais, kurie bus reguliariai atnaujinami. Jaagupas Jalakasas, „Bolt Food“ generalinis vadovas Lietuvoje ir Estijoje, sako, kad šis…
Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais
Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos dalies. Kodėl verslai neskubės persėsti į elektromobilį ir 2025 m.? Pasidalinsiu keletu reikšmingų priežasčių. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) skaičiavimai rodo, kad šių metų kiekvieną mėnesį reguliariai augant komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai juose sudarydavo tik labai mažą dalį. Štai, pavyzdžiui, tiek šių metų pirmąjį, tiek antrąjį, tiek ir trečiąjį ketvirtį tarp Europoje įsigytų lengvųjų…
Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?
Nors laisvas prekių judėjimas yra vienas iš pagrindinių Europos Sąjungos privalumų, jis taip pat sudaro galimybes nesąžiningai konkurencijai ir sukčiavimui. Vienos didžiausių naudotų automobilių duomenų įmonės Europoje „carVertical“ ekspertų teigimu, vien tik odometro rodmenų klastojimas senojo žemyno automobilių pirkėjams kasmet kainuoja milijardus eurų. Statistika iškalbinga – maždaug 1 iš 20 naudotų automobilių rida yra suklastota. Šiemet tokių modelių dalis siekė 4,9 proc., praėjusiais metais – 5,2 proc. Išvengti automobilių su suklastota rida įmanoma – tai padaryti gali padėti tarptautiniai transporto priemonių duomenys. Automobilio istorijai patikrinti – duomenys iš daugiau nei 40 šalių Užkirsti kelią automobilių ridos klastojimui ne pati lengviausia užduotis. Ypač turint omenyje, kad naudoti automobiliai pervežami iš vienos…