Daugumos Lietuvos gyventojų skonio receptorių būklė yra gera, tačiau silpnėja jų saldaus bei sūraus skonių jutimas. Tai parodė pirmą kartą Lietuvoje vykdytas socialinis eksperimentas Skonio receptorių tyrimas, kurį didžiuosiuose šalies miestuose atliko Lietuvos sveikatos mokslų universiteto atstovai. „Kaune, Klaipėdoje ir Vilniuje organizuoti tyrimai atskleidė vienodas skonio receptorių sutrikimų tendencijas – 9 iš 10 žmonių nustatytas susilpnėjęs sūrumo bei saldumo pojūtis. Jis nėra sutrikęs tiek, kad galėtume tai įvardyti kaip ligą ar labai rimtą problemą, tačiau šiuos skonius dauguma žmonių jaučia silpniau, nei galėtų. Taip atsitinka, nes kasdien valgome daug sūraus ir saldaus maisto. Receptoriams silpstant, natūraliai norisi pasibarstyti daugiau druskos, kad jaustume skonį. Tokiu būdu receptorius dar labiau atbukiname“, –…
Antruosius patiekalus lietuviai dažniausiai gardina kečupu
Beveik pusė (47,5 proc.) Lietuvos gyventojų teigia antruosius patiekalus dažniausiai skaninantys kečupu. Mažiau populiarius pagardus – krienus, garstyčias, majonezą ir kitus – renkasi po 15 ir mažiau procentų gyventojų, rodo „Spinter tyrimų“ vasario mėnesį atlikta apklausa. „Šio tyrimo duomenys patvirtino, kad kečupas Lietuvoje išlieka klasikiniu padažu antriesiems patiekalams gardinti. Žinome, kad maždaug trečdalis gyventojų juo maistą skanina kasdien“, – sako kiekybinį tyrimą inicijavusios bendrovės „Suslavičius-Felix“ generalinis direktorius Darijus Taraila. Bendrovė pastaruoju metu šalies kečupo rinką analizavo dvejopai: per „Spinter tyrimus“ vykdė kiekybinę apklausą apie jo populiarumą ir kartu su tyrimų bendrove „GfK Baltic“ įgyvendino išsamų kokybinį tyrimą. Jo metu bendrovė gilinosi į skonio niuansus ir išsiaiškino, kuo vadovaudamiesi šalies žmonės…
„PwC“ vadovų apklausa: tikimasi, jog įmonių pajamos augs
Pasaulio ekonomikos forumo (PEF) konferencijoje Davose „PwC“ pristatytos vadovų apklausos duomenimis, pastebimas vadovų įsitikinimas dėl jų valdomų įmonių pajamų augimo perspektyvų. Tačiau pasaulio vadovai nerimauja dėl globalios ekonomikos augimo bei talentų stygiaus rinkoje. Kasmetinėje „PwC“ apklausoje dalyvavo 1258 įmonių vadovai iš 60 pasaulio šalių. Ši apklausa „PwC“ vykdoma jau 15 kartą. Remiantis atlikta apklausa, beveik tris kartus daugiau vadovų yra užtikrinti dėl jų pačių valdomų įmonių pajamų augimo nei dėl ekonomikos augimo perspektyvų. Pasak tyrimo, vadovai mano esą išmokę ekonominiu sunkmečiu gautas pamokas. Nenuostabu, jog mažiausiu optimizmu pasižymi Vakarų Europos įmonių vadovai. Europos skolų krizės apsuptyje vos ketvirtadalis jų tikisi sulaukti didesnių pajamų. Vadovai yra nusivylę pasaulinės ekonomikos eiga ir…
Tyrimas: lietuviams svarbiausias draudimo bendrovės patikimumas
2011 m. sausio 18 d., Vilnius. Vienoms draudimo bendrovėms klientus viliojant išskirtinėmis paslaugomis, o kitoms siekiant pabrėžti savo kosmopolitiškumą, laimi tos, kurios yra tiesiog patikimas partneris. Tai atskleidė tyrimas, kurį draudimo bendrovės „Seesam Lietuva“ užsakymu atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Lietuviams labiausiai rūpi, ar bendrovė yra patikima, o tokie bruožai kaip išskirtinumas lieka svarbiausių idealios draudimo bendrovės savybių sąrašo pabaigoje. „Tyrimas atskleidė, kad tokios ideologinės draudimo bendrovių vertybės kaip demokratiškumas ar kosmopolitiškumas lietuviams nėra įdomios. Jų taip pat nedomina ir pačias bendroves apibūdinančios ir jų identitetus kuriančios savybės – draugiškumas ar išskirtinumas. Lietuvos gyventojams tereikia, kad bendrovės būtų profesionalios, stabilios, saugios ir patikimos,“ – apie tyrimo…