61 proc. Lietuvos gyventojų galėtų pasikeisti automobilio padangą, kai to nesugebėtų 18 proc., o likę 21 proc. nežino, ar gebėtų – atskleidė reprezentatyvi rugpjūčio mėnesį atlikta „Norstat“ apklausa. Ekspertų teigimu, šis įgūdis yra būtinas visiems vairuotojams, todėl to turėtų būti mokoma ir vairavimo mokyklose. Tarp teigiamai atsakiusių respondentų vienareikšmiškai lyderiauja vyrai, kurių net 91 proc. pasakė galintys pakeisti padangą, kai taip atsakiusių moterų buvo tik 29 proc. Šį įgūdį dažniau turi kvalifikuoti darbininkai – 70 proc., ir 30-39 m. amžiaus grupės apklaustieji – 64 proc. „Džiugu, kad net 6 iš 10 Lietuvos gyventojų nutikus nelaimei kelyje galėtų pasikeisti padangą, tačiau stiebtis dar yra kur, nes likusiems keturiems šio gebėjimo trūksta.…
Ekspertai skambina varpais – neatsargus važiavimas dviračiu ar paspirtuku gali atnešti pačių skaudžiausių pasekmių
Rugsėjo mėnesį eismas kelyje po vasaros atostogų išsiskiria savo intensyvumu, kai auga ir nelaimingų įvykių skaičiai. Ypač skaudžiai nukenčia vaikai, į mokyklas ir būrelius važiuojantys dviračiais bei paspirtukais, nesilaikantys saugaus eismo taisyklių. Vairuotojai taip pat nepasižymi atidumu po vasaros – daug nelaimingų įvykių nutinka pėsčiųjų perėjose. Specialistai ragina itin atidžiai elgtis gatvėse, kitu atveju pasekmės gali būti labai skaudžios. Vietoje traumų ant batutų – nelaimės keliuose Vaikų chirurgas Benediktas Jonuška pasakoja, kad keliuose nutinkančios nelaimės, kuriose sužalojami nepilnamečiai, dažniausiai būna būtent dėl neatsargaus važiavimo paspirtukais, dviračiais, riedlentėmis. „Paskutiniais metais šiltuoju periodu matome labai aiškią tendenciją, kad važiavimas dviračiais bei paspirtukais yra tarp trijų dažniausiai traumas sukeliančių priežasčių. Ypač populiarėja elektriniai…
Mieguistumas už vairo gali tapti skaudžių nelaimių priežastimi
Prastai išmiegota naktis, pernelyg vėlyvas akių užmerkimas ar labai anksti nuskambėjęs žadintuvas gali sukelti daugybę neigiamų padarinių mūsų sveikatai – nuo energijos trūkumo ir sulėtėjusios reakcijos iki sunkumų sutelkti dėmesį ir priimti teisingus sprendimus. Nekokybiškas nakties miegas gali tapti ir avarijų priežastimi. Ekspertai tvirtina, kad vairuoti mieguistam yra taip pat pavojinga, kaip vairuoti apsvaigusiam, ir dalijasi patarimais, kaip kelionės tikslą pasiekti saugiai. Nepakanka ir šešių valandų miego Vidutiniškai miegui žmonės skiria trečdalį savo gyvenimo. Nenuostabu, juk ši poilsio forma daro labai didelę įtaką mūsų gyvenimo kokybei. Tuo tarpu nekokybiškas miegas ar jo trūkumas gali lemti ne tik sveikatos sutrikimus – neišsimiegoję žmonės daug labiau linkę atsidurti pavojingose situacijose ar jas…
„Saugaus eismo stotelėse“ Kelių eismo taisykles pasikartojo daugiau nei 3 tūkst. eismo dalyvių
Valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) trečius metus iš eilės organizuota akcija „Saugaus eismo stotelės“ baigė kelionę po Lietuvą. Mėnesį trukusi akcija vyko 98 Lietuvos miesteliuose, gyvenvietėse, kaimuose, joje apsilakė daugiau nei 3 tūkst. žmonių. „Šiais metais apsilankiusiųjų saugaus eismo stotelėse skaičius tikrai džiugina. Akcija vyko vietovėse, kur gyventojų skaičius mažas, vietovės labiau nutolusios nuo didesnių miestų, todėl trys tūkstančiai – didelis skaičius. Matome, kad saugus eismas žmonėms yra aktuali tema, todėl ir klausimų mūsų ekspertai sulaukė įvairių. Kuo ši akcija patraukli? Manau, kad tiesioginiu bendravimu. Labai paprasta: jei yra kas nors neaiškaus dėl kelių eismo taisyklų ar naujausių jų pakeitimų – ateini, paklausi ir sužinai…
Lietuvos oro uostai elektros vartojimą mažina bene visose veiklos grandyse: plėtros projektuose svarbu efektyvumas
Keleivių ir skrydžių srautams kai kuriais atvejais net viršijus iki pandemijos buvusį lygį, Lietuvos oro uostai tęsia esminių infrastruktūros projektų vykdymą. Infrastruktūros plėtra derinama su efektyvumu, o vienas esminių rodiklių – kryptingas elektros vartojimo mažinimas. Skaičiuojama, kad vien Vilniaus oro uoste elektros sąnaudas (kWh bendrą kiekį) jau pavyko sumažinti 16 proc., lyginant 2019 ir 2022 metų pirmųjų pusmečių rezultatus. „Šiuo metu turima infrastruktūra Vilniuje nėra pritaikyta turimam keleivių srautui. Kelia iššūkių ir senų pastatų pritaikymas naujiems aplinkosauginiams standartams. Be to, ji ne iki galo tenkina ir keleivių patirties rodiklius, kurie kritiškai svarbūs tam, kad išplėstume Lietuvos pasiekiamumo žemėlapį, taip pat pritrauktume naujas oro bendroves bei naujas kryptis. Oro uostams keliami…
Ieškomas rangovas tvarkyti dviračių tako Neringoje du ruožus nuo Smiltynės iki Juodkrantės
Skelbiamas viešasis pirkimas Neringoje pėsčiųjų ir dviračių takui dvejuose ruožuose nuo Smiltynės iki Juodkrantės (ruožai nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km) tvarkyti. Planuojama, po viešųjų pirkimų procedūrų, sutartį dėl darbų bus galima pasirašyti 2022 m. IV ketvirtį. Pasiūlymai bus vertinami pagal ekonominį naudingumą, kai atrenkamas geriausias pasiūlymas, atsižvelgiant į kainos ir kokybės kriterijų santykį. Šiame pirkime kokybiniai kriterijai – darbų atlikimo terminas mėnesiais, per kiek laiko nuo rekonstravimo bus galimybė dviratininkams naudotis šiuo taku, papildoma statinio garantinio termino trukmė metais ir kaina. „Stipriai nusidėvėjusio dviračių tako Kuršių Nerijoje būklė nepateisinama ir netoleruotina, todėl apmaudu, kad rekonstrukcijos darbai buvo atidėliojami dešimtmečius. Tad kiek galėdami skubinome darbus…
Ką derėtų apsvarstyti prieš pereinant prie elektromobilio?
Pereiti prie elektra varomos transporto priemonės nėra tas pats kas persėsti prie kitos markės automobilio vairo. Elektromobilis – visai kita kategorija ir su ja į gyvenimą ateina daug naujovių – įkrovimo laidai, įkrovimo stotelės, krovimosi laikas, įkrovimo vietos ir kita. Todėl prieš priimant sprendimą, reiktų kiek geriau pagalvoti apie tam tikrus pokyčius gyvenime bei niuansus lemsiančius vieno ar kito elektromobilio pasirinkimą. Ar elektromobilio nuvažiuojamas atstumas įkrovus yra pakankamas? Šiuolaikiniai elektromobiliai gali laisvai nuvažiuoti 300 km pilnai įkrautu akumuliatoriumi. Ir įkrovimo stotelių jau daugiau, todėl nebėra baimės, jog neužteks akumuliatoriaus nuvažiuoti nuo vienos įkrovimo stotelės iki kitos. Žinoma, tokios baimės buvo prieš keletą metų, dabar jos mažai aktualios net ir mažesniuose…
Tragiška avarija priminė automobilių dujų įrangos pavojus: vairuotojai taupo saugumo kaina
Rugpjūčio 29 d. rytą Kretingos r. įvyko avarija, kurios metu po transporto priemonių kaktomušos kilo pražūtingas gaisras. Į vietą atvykus ugniagesiams paaiškėjo, kad užsiliepsnojusiame automobilyje buvo sumontuota dujų įranga. Kol kas nėra aiškiai žinoma, ar šiuo atveju dujinė įranga prisidėjo prie gaisro – tiksli priežastis bus žinoma po pareigūnų atliekamo tyrimo. Tačiau specialistai pažymi, kad bet kokia papildoma automobilio įranga, jei ji yra nesertifikuota ar netinkamai eksploatuojama, gali sukelti papildomą grėsmę. Dujų įranga, kaip ir pačios transporto priemonės, turi būti tikrinamos specializuotose įstaigose. Suskystintų dujų balionų patikrą atliekančio serviso MB „Autobaltos sistemos“ vadovas Vladas Macijauskas pastebi, kad ne visos Lietuvos keliuose važinėjančios transporto priemonės turi saugumo reikalavimus atitinkančią dujų įrangą.…
Į Vilniaus gatves išriedėjo pirmasis krovininis autonominis automobilis – parodomasis važiavimas Gedimino prospektu nuo Susisiekimo ministerijos iki Katedros aikštės pavyko
Penktadienį susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio siuntinį sostinės merui Remigijui Šimašiui pristatė pirmą kartą į sostinės gatves išriedėjęs autonominis (savivaldis) krovininis automobilis. Šią Lietuvoje inovatyvią ir ekologišką transporto technologiją Susisiekimo ministerija pristatė kartu su Estijos technologijų bendrove „Clevon“. Pirmoji parodomoji savivaldžio automobilio „Clevon 1“ kelionė Vilniaus centrinėmis gatvėmis truko 10 minučių. Autonominė transporto priemonė nuo Gedimino prospekte įsikūrusios Susisiekimo ministerijos nuvyko iki Katedros aikštės. „Inovatyvių kompanijų požiūris į Lietuvą kaip į patikimą ir perspektyvią partnerę dar kartą įrodo, kad turime balsą tarptautinėje technologijų arenoje ir pasauliui esame įdomūs. Savivaldžiai kurjeriai ypač aktualūs žaliojo kurso kontekste, kadangi jie yra ekologiški, pasirenkantys optimaliausią maršrutą mažiausiomis energijos sąnaudomis. Autonominis transportas – ne ateities vizija,…
Duobės keliuose gadina gyventojų gyvenimą – didžiuliai karščiai vasarą taip pat atliko savo darbą
Gyventojai sugrįžta iš vasaros atostogų į darbus, studentai – į didžiuosius miestus studijoms. Tai reiškia, kad vėl prasidėjo spūstys, o tuo pačiu auga ir nelaimingų nutikimų keliuose skaičiai. Prie jų ženkliai prisideda duobėti keliai – „Lietuvos draudimo“ duomenys rodo, kad situacija vis prastesnė. Šiais metais per sausio-liepos mėnesius dėl duobių keliuose jau išmokėta beveik 13 proc. didesnė suma, nei pernai dėl tos pačios priežasties per visus metus. Skaudžiausi nuostoliai – didmiesčių gyventojams, tačiau problema ryškėja ir mažesniuose Lietuvos miestuose. Per 7 mėnesius – nuostolių daugiau nei pernai per visus metus „Lietuvos draudimo“ duomenimis, per šių metų pirmus 7 mėnesius, jau yra išmokėta daugiau nei 330 tūkst. eurų patirtiems nuostoliams atlyginti…