Transportas

Mieguistumas už vairo gali tapti skaudžių nelaimių priežastimi

Prastai išmiegota naktis, pernelyg vėlyvas akių užmerkimas ar labai anksti nuskambėjęs žadintuvas gali sukelti daugybę neigiamų padarinių mūsų sveikatai – nuo energijos trūkumo ir sulėtėjusios reakcijos iki sunkumų sutelkti dėmesį ir priimti teisingus sprendimus. Nekokybiškas nakties miegas gali tapti ir avarijų priežastimi. Ekspertai tvirtina, kad vairuoti mieguistam yra taip pat pavojinga, kaip vairuoti apsvaigusiam, ir dalijasi patarimais, kaip kelionės tikslą pasiekti saugiai.

Nepakanka ir šešių valandų miego

Vidutiniškai miegui žmonės skiria trečdalį savo gyvenimo. Nenuostabu, juk ši poilsio forma daro labai didelę įtaką mūsų gyvenimo kokybei. Tuo tarpu nekokybiškas miegas ar jo trūkumas gali lemti ne tik sveikatos sutrikimus – neišsimiegoję žmonės daug labiau linkę atsidurti pavojingose situacijose ar jas sukelti, o įvairūs tyrimai rodo, kad egzistuoja ir tiesioginis ryšys tarp miego trūkumo ir tikimybės patekti į eismo įvykį. Pasak ekspertų, naktį miegojus penkias ar šešias valandas, rizika patekti į avariją išauga beveik du kartus, o jei miegota mažiau nei keturias valandas – net 11,5 karto.

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pasakoja, kad teko fiksuoti ne vieną draudžiamąjį atvejį, kai pervargę vairuotojai sukėlė avariją, nes nebegebėjo teisingai įvertinti eismo aplinkybių. Tokią nuovargio būseną ekspertai lygina su vairavimu apsvaigus.

„Neseniai turėjome atvejį, kai vilkiko Lenkijoje vairuotojas atsitrenkė į automobilį, važiuojantį kita eismo juosta. Policija įtarė, kad avariją sukėlęs vairuotojas buvo neblaivus, tačiau atlikus visus tyrimus buvo nustatytas miego trūkumas. Laimei, tą kartą žmonės nenukentėjo. Tačiau būna ir atvejų, kai užmigę vairuotojai išvažiuoja į priešpriešinę eismo juostą – tokiose situacijose pasekmės būna žymiai skaudesnės, o žalos vertinamos šimtais tūkstančių eurų“, – pasakoja ERGO atstovas.

Nusnausti automobilyje – negana

Pasak R. Bieliausko, didžiausią pavojų kelia ilgos kelionės automobiliu – vairuotojai dažnai neįvertina atstumo ir nori kuo greičiau pasiekti galutinį kelionės tikslą, neretai dėl to paaukodami ir savo poilsį. Deja, toks požiūris gali baigtis nelaime, ypač kai ilgesnį laiką važiuojama monotoniškais, nuobodžiais keliais.

„Reikėtų pabrėžti, kad vairuoti pavargus draudžia ir kelių eismo taisyklės, jei dėl to gali kilti pavojus eismo saugumui. Todėl važiuojant ilgesnius atstumus reikėtų keistis vietomis su kitais vairuotojais. Jei tai neįmanoma, padalinti kelionės maršrutą į trumpesnes atkarpas, reguliariai sustojant pailsėti ir išsimiegoti. Svarbu, kad ir miegas būtų visavertis – prieš jį nereikėtų vartoti alkoholio ar kitų raminamųjų priemonių, kelias valandas nusnausti automobilyje taip pat tikrai nepakanka“, – įspėja pašnekovas.

Nors grėsmė užmigti prie vairo yra didesnė ilgų kelionių metu, kasdienės kelionės automobiliu taip pat gali būti pavojingos, jei prie vairo sėdama nepailsėjus. Ypač atėjus rudeniui, kai prasideda trumpesnės ir lietingesnės dienos, o eismas gatvėse suintensyvėja.

„Rudenį automobilyje neretai praleidžiame daugiau laiko, nei vasarą. Keliones į darbą ir iš jo papildo vaikų vežiojimas į darželius, mokyklas ir būrelius, dažnai dėl to nukenčia ir miegas – tam, kad visur suspėtume, tenka anksčiau keltis. Nors kartais manoma, kad tokiais atvejais nuovargį ir mieguistumą nugalėti padės kava ar kiti kofeino turintys gėrimai, iš tiesų kokybiško poilsio jokie stimuliantai atstoti negali“, – kalba R. Bieliauskas.

Kaip geriau išsimiegoti?

Ekspertai sutaria, kad geriausias būdas neužmigti prie vairo – kokybiškai išsimiegoti naktį, o tą padaryti padeda tinkama miego higiena. Norintys geriau išsimiegoti asmenys turėtų laikytis pastovaus miego grafiko – tiek darbo dienomis, tiek ir savaitgaliais stengtis eiti miegoti tuo pačiu laiku. Taip pat prieš miegą reikėtų riboti elektroninių prietaisų naudojimą. Tyrimai rodo, jog norint tinkamai pailsėti naktį, bent 90 minučių iki miego pradžios reikėtų nebežiūrėti televizoriaus, nesėdėti prie kompiuterio ir nenaršyti telefone.

Kokybiškas miegas taip pat priklauso ir nuo to, ką veikiame dieną. Norint geriau išsimiegoti, reikėtų jau po pietų riboti kofeino vartojimą, dieną dažniau išeiti į lauką pagaudyti saulės šviesos, užsiimti fizine veikla. Jei, visgi, net ir laikantis gero miego higienos išsimiegoti nepavyksta, reikėtų kreiptis į gydytojus.

„Jei žmogus dažnai jaučiasi mieguistas, dieną negali susikaupti, o naktimis sunkiai užmiega, tai tikrai reikėtų pasikonsultuoti su gydytojais. Šie tiksliausiai nustatys nemigos priežastis ir rekomenduos optimaliausius būdus kokybiškam miegui užtikrinti“, – pataria ERGO atstovas.

ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO 2021 m. Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu). Šį titulą bendrovė pelnė antrą kartą iš eilės.

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“

carvertical VIN patikra

Parašykite komentarą