Transportas

„Saugaus eismo stotelėse“ Kelių eismo taisykles pasikartojo daugiau nei 3 tūkst. eismo dalyvių

Valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) trečius metus iš eilės organizuota akcija „Saugaus eismo stotelės“ baigė kelionę po Lietuvą. Mėnesį trukusi akcija vyko 98 Lietuvos miesteliuose, gyvenvietėse, kaimuose, joje apsilakė daugiau nei 3 tūkst. žmonių.

„Šiais metais apsilankiusiųjų  saugaus eismo stotelėse skaičius tikrai džiugina. Akcija vyko vietovėse, kur gyventojų skaičius mažas, vietovės labiau nutolusios nuo didesnių miestų, todėl trys tūkstančiai – didelis skaičius. Matome, kad saugus eismas žmonėms yra aktuali tema, todėl ir klausimų mūsų ekspertai sulaukė įvairių. Kuo ši akcija patraukli? Manau, kad tiesioginiu bendravimu. Labai paprasta: jei yra kas nors neaiškaus dėl kelių eismo taisyklų ar naujausių jų pakeitimų – ateini, paklausi ir sužinai atsakymą. Patogu ir paprasta.“- apie vykusią akciją kalbėjo Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Parenkant saugaus eismo stotelių vietas, didesnis dėmesys buvo kreipiamas į mažesnius miestelius, kaimus, gyvenvietes, kuriose vis labiau populiarėja elektriniai paspirtukai. Dauguma elektrinių paspirtukų vairuotojų nežinojo, kad važiuojant elektriniu paspirtuku, kurio galia yra iki 1kW, o greitis iki 25 km, privaloma laikytis dviračių vairuotojų taisyklių, t. y. negalima tokia transporto priemone važiuoti jaunesniems nei 14 metų, o turint dviratininko pažymėjimą – ne jaunesniems nei 12 metų vaikams. Nemažai akcijos lankytojų sakėsi nežinoję, kad dviračio ar elektrino paspirtuko vairuotojui iki 18 metų amžiaus šalmas yra privalomas.

Kelių direkcijos saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, kad daugumos dviračių techninė būklė yra prastoka, dviračiai be žibintų, atšvaitų, o dviračių vairuotojų liemenės nudėvėtos. Visiems, atvažiavusiems į stoteles  techniškai netvarkingu dviračiu, ekspertai paaiškino, kaip turi atrodyti techniškai tvarkingas dviratis, kokias saugaus eismo priemones privalo naudoti dviratininkas ir pėsčiasis, dviračių žibintus pritvirtindavo prie dviračio. Jei dviratininko liemenė buvo nudėvėta, ją pakeisdavo nauja. Dviračių vairuotojams primintos Kelių eismo taisyklės, kad važiuojant keliu dieną turi degti dviračio žibintai arba dviračio vairuotojas privalo vilkėti liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis, o važiuojant tamsoje yra privalomi ir įjungti žibintai, ir liemenė.

Dauguma Saugaus eismo stotelių dalyvių mokėjo taisyklingai prisitvirtinti atšvaitus, žinojo, kad užmiestyje reikia eiti prieš automobilių važiavimo kryptį, t. y. kaire kelio puse. Tradiciškai, puikias žinias apie saugų eismą demonstravo mokiniai, kurie apie saugų elgesį kelyje kalba ne tik mokykloje, papildomuose užsiėmimuose – saugaus eismo būreliuose, bet ir bendrauja šia tema namie. Akcija organizuota prieš prasidedant naujiems mokslo metams, ir visi dar kartą paraginti kelyje elgtis atsakingai ir saugiai.

Akcijos „Saugaus eismo stotelės“ organizatorė – Kelių direkcija. Vykdant saugaus eismo stotelių projektą buvo bendradarbiaujama su savivaldybėmis, seniūnijomis, bendruomenėmis, policijos pareigūnais ir kt.

Pernai vykusi akcija „Saugaus eismo stotelės“ vyko 102 vietose, joje apsilankė daugiau kaip 2 tūkst. dalyvių.

 

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

carvertical VIN patikra

Parašykite komentarą