Verslas

„Rail Baltica” projektas „juda” į priekį

Vilnius, balandžio 30 d. (BNS). Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai” kitą savaitę paskelbs europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” atkarpos Šeštokai-Marijampolė galimybių studijos ir poveikio aplinkai vertinimo konkursą. Studija nagrinės galimybės rekonstruoti esamus kelius ir įrengti sugretintos vėžės kelią arba tiesti papildomą europinės vėžės kelią palei geležinkelio liniją ruože Šeštokai-Marijampolė, pranešė Susisiekimo ministerija. Šiuo metu baigiami rengti ir Marijampolė-Kaunas ruožo techninio projekto konkurso dokumentai. Be to, dabar vertinami pasiūlymai, pateikti ruožo Šiauliai-Joniškis-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena techninio projekto konkursui, o gegužę numatoma pasirašyti sutartį dėl antrųjų kelių statybos ruožuose Gaižiūnai-Jonava, Šilainiai-Kėdainiai projektavimo. Be to, rengiama atskiros europinės vėžės geležinkelio linijos tarp Kauno ir Talino galimybių studija. Ją atlieka Didžiosios Britanijos įmonė „Aecom”. Pirmąjį „Rail Baltica” ruožą nuo Šeštokų iki Mockavos už daugiau nei 16 mln. litų rekonstruos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” antrinė įmonė Geležinkelių tiesimo centras. Darbus planuojama pradėti gegužės 10 dieną. „Rekonstrukcijos darbų pradžią pavyko paspartinti, greičiau nei planuota parengus minėto ruožo techninį projektą”, – sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras. Balandžio 7 dieną Vyriausybė pripažino „Rail Baltica” valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Susisiekimo ministerijos siūlymu, geležinkelio linijos rekonstrukcija nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Marijampolės galėtų būti finansuojama TEN-T lėšomis, o etapui iki Kauno galėtų būti skirtos lėšos iš Sanglaudos fondų. Planuojama, kad siauroji vėžė sujungs Kauną su Lenkija 2013-ųjų pabaigoje.

Parašykite komentarą