Verslas

Išmanusis telefonas, medis, akmuo ir šienas – lietuviai pasauliui parodė, ką bendra tai turi

Jeigu JAV ar Vakarų Europoje pastebėsite žmogų, kurio išmanusis telefonas ar nešiojamasis kompiuteris įvilktas į dėklą, pagamintą iš medžio, akmens ar suspausto šieno, visko gali būti, kad prieš jus – lietuvių ženklo „WoodWe“ kūrėjų produkcija. Netradiciniai elektronikai skirti aksesuarai sėkmingai plaukia pas klientus Vakaruose.

Verslūs lietuviai, įkūrę įmonę „Novum commercium“, atstovaujančią prekės ženklui „WoodWe“, didelį dėmesį teikia išskirtiniam produkto dizainui ir didžiąją prekybos dalį vysto elektroninėje erdvėje. Toks veiklos modelis pasiteisino, įmonė subūrė savo klientų ratą, o neseniai pritraukė ir Europos Sąjungos investicijų produktų plėtrai.

Į dizainą investuoja dar 36 tūkst. Eur

Gaminio dizainas kuria vertę klientams, atliepia žmonių poreikius ir siekius, kurie ir toliau yra stipriai susiję su noru aplinkoje apgyvendinti daiktus, pagamintus iš natūralių ir atsinaujinančių medžiagų. Lietuvių prekės ženklo „WoodWe“ vienas iš įkūrėjų Matas Pajarskas pastebi, kad klientams svarbu ne tik, kokios medžiagos naudojamos jų kuriamiems aksesuarams, bet ir ar tvari yra gamybos grandinė.

Elektronika ir gamta – kontrastingas, bet įmanomas derinys, tuo yra įsitikinę M. Pajarskas ir Karol Marač, prieš beveik 5 metus patys sukūrę pirmuosius medinius aksesuarus išmaniesiems telefonams ir nešiojamiesiems kompiuteriams. Vėliau gamyboje jie ėmė naudoti akmenį, kriauklę, suspaustą šieną, net rūdis. Šiuo metu bendradarbiaudami su Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) verslininkai investuoja į naujų gaminių dizainą.

„Laimėjome ES investicijų priemonės „Dizainas LT“ projektų konkurse ir šiuo metu jau esame sukūrę kompiuterinį stovą, prasideda odinio nešiojamojo kompiuterio įdėklo diegimo darbai. Dar vienas mūsų kuriamas gaminys – medinis darbo stalo organizatorius, kuris padės žmonėms sukurti tvarkos, aiškumo, jaukumo pojūtį darbo aplinkoje“, – pasakoja įmonės vadovas M. Pajarskas.

Verslininkas pažymi, kad naujo gaminio dizaino sukūrimas įmonei atsieina nemenkus kaštus, todėl ES investicijos yra svarbus impulsas siekti savo tikslų. Iš viso į naujų gaminių dizaino projektą investuojama 36 tūkst. Eur, iš kurių daugiau nei 27 tūkst. Eur yra ES lėšos, likusi dalis – nuosavos projekto vykdytojo lėšos. Šios investicijos leidžia sukurti gaminio dizainą ir veikiantį prototipą.

Visuomet yra vietos tobulinti e-prekybą

Sklandi „Dizainas LT“ projekto patirtis skatina M. Pajarską toliau žvalgytis ES investicijų. Įmonės vadovo akiratyje yra netrukus planuojama skelbti priemonė „Kūrybiniai čekiai COVID-19“, kurios finansuojamos veiklos yra originalių produktų sprendimų (netechnologinių inovacijų) sukūrimas ir diegimas.

Lietuvoje „WoodWe“ produkcijos pardavimai sudaro mažiau nei 1 proc. Ženklo kūrėjai koncentruojasi į Apple produkcijos turėtojus, o Lietuvoje jų rinka dar palyginti maža. Apie 50 proc. gaminių nuperkama JAV, 30 proc. siekiantys pardavimai skaičiuojami Vakarų Europoje. Didžiąją dalį visų pardavimų sudaro elektroninė prekyba, tačiau dabar užsienio šalyse atsiranda partnerių, norinčių pristatyti lietuvių aksesuarus fizinėse parduotuvėse.

M. Pajarsko įsitikinimu, kad ir kaip būtų ištobulinta e-prekyba, visada galima ją dar gerinti. Tai viena iš sričių, kurią verslininkai nori stiprinti ir taip pat aktyviai domisi pagalbos galimybėmis.

„WoodWe“ patyrimu, daugiausiai finansų kainuoja efektyvios rinkodaros strategijos įgyvendinimas, tai apima, bet neapsiriboja, elektroninės svetainės optimizavimą, el. pašto komunikaciją, „Facebook“, „Instagram“ reklamos valdymą ir reklaminio turinio kūrimą. Tam svarbu turėti partnerį, kuris vysto internetinę rinkodarą ir reklamą socialiniuose tinkluose. Savo ruožtu įmonė stebi kliento patirtį, ar jam pavyksta apsipirkti sklandžiai ir greitai. Apibendrinus tai reiškia nuolatinių investicijų poreikį į minėtas veiklas. Norėdamos išsilaikyti versle, įmonės privalo ieškoti tiek naujų gaminio dizaino, tiek elektroninės rinkodaros sprendimų, kuriuos diktuoja besikeičiantys rinkos poreikiai. Tai padeda išlikti, augti, kurti inovacijas.

Patvirtinus vertinimo kriterijus (Finansų ministerijos Stebėsenos komitete) ir aprašo reikalavimus (Ekonomikos ir inovacijų ministerija) preliminariai birželio mėnesį LVPA planuoja skelbti minėtosios priemonės „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ kvietimą, kuriuo labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (MVĮ) bus skatinamos iš kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriuje veikiančių subjektų įsigyti ir diegti originalius produktų sprendimus (dizaino ar rinkodaros inovacijas), o tai tiesiogiai turės įtakos šių įmonių konkurencingumo augimui.

Pranešimą paskelbė: Monika Visockytė, VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra

Parašykite komentarą