Verslas

Kuriate produktus, tačiau eiga vystosi per lėtai? Sužinokite apie būdą, padėsiantį veikti efektyviau

Gyvename moderniais, naujų žinių kupinais laikais, tad vis daugiau žmonių nusprendžia imtis savo verslo ir pradeda kurti įvairius produktus. Tačiau ne visuomet pavyksta sėkmingai įsitvirtinti rinkoje ir pasiekti norimų rezultatų. Kas kiša koją? Konkurentai? Dažnesniu atveju – nepakankamos žinios apie produkto kūrimo eigą. Reikia suprasti, kad įvairių produktų kūrimas – itin kompleksiška užduotis, susidaranti iš daugybės veiksnių, tokių kaip vizijos išgryninimo, įgyvendinimo, komandos našumo, investicijų pritraukimo ir kt. Visi šie veiksniai stipriai įtakoja projekto eigos efektyvumą, organizuotumą bei išlaidų numatymą.

Trūksta žinių apie produkto kūrimo eigą sudarančius veiksnius? O galbūt šiuo metu kuriate produktus, tačiau eiga vystosi per lėtai, rezultatai nedžiugina? Įgykite naudingų žinių ir sužinokite apie būdą, padėsiantį veikti efektyviau bei veiksmingiau.

Pasinaudokite Agile produktų kūrimo principais

Ne paslaptis, kad šiandieninė rinka vystosi itin sparčiai, todėl kiekvienas, kuriantis produktus ir norintis pasiekti sėkmingų rezultatų turi neatsilikti bei nuolat koreguoti savo strategijas ir produktus. Vienas efektyviausių būdų tai padaryti – pasinaudoti Agile projektų kūrimo principais. Agile – vertybių ir principų rinkinys, galintis padėti kurti produktus iteratyviai, įgalinantis komandas efektyviai reaguoti į pokyčius ir kurti į vartotoją orientuotus produktus, kurie geriau atitiktų klientų poreikius. Svarbu suprasti, kad Agile apima skirtingas projektų valdymo metodikas,  o viena populiariausių – Scrum metodika.

Šiuo metu tiek produkto šeimininkams, tiek produkto vadovams rengiami specialūs Scrum Certified Product Owner mokymai, padedantys įgyti supratimą apie Agile, Scrum sistemą bei mokantys efektyviau valdyti produkto kūrimo eigą. Tad aptarkime, ką svarbu mokėti, norint pasiekti geresnių rezultatų produktų kūrimo procese:

1. Sukurti produkto viziją ir ją įgyvendinti

Reikia akcentuoti, kad Agile produkto kūrime yra teikiamas itin didelis dėmesys produkto vizijai ir jos įgyvendinimui. Siekiant sėkmingai vystyti projekto eigą, visų pirma, būtina sukurti tikslią produkto viziją, kuri atsakytų į tris pagrindinius klausimus:

·       Kodėl kuriamas produktas?

·       Kokią problemą bandome išspręsti?

·       Kaip tai paveiks vartotojus?

Svarbu pabrėžti, kad produkto vizija turėtų būti susijusi ne tik su produkto tikslais, bet taip pat turėtų atitikti bendrus organizacijos ar įmonės tikslus. Tai turėtų būti trumpas, įkvepiantis sakinys, apibrėžiantis kam ir kodėl produktas kuriamas, kokią naudą kurs ar problemą išspręs. Tad kaip sukurti efektyvią ir motyvuojančią produkto viziją?

·             Produkto šeimininkas sukuria ir valdo produkto viziją. Jis yra jos šeimininkas

·       Produkto viziją tobulinkite nuolat ir palaipsniui. Į šį procesą įtraukite visą komandą, bendradarbiaukite, dalinkitės idėjomis ir kartu dirbkite prie produkto vizijos tobulinimo.

·       Nepainiokite produkto strategijos su vizija. Svarbu atminti, kad produkto vizija kuriama dar prieš produkto strategiją.

·       Kurdami produkto viziją sutelkite dėmesį į tai, kas motyvuoja visą komandą. Motyvuota komanda – naši komanda, kuri kiekvieną dieną norės dirbti prie produkto vizijos ir siekti geriausių rezultatų.

·       Sutelkite dėmesį ne į kūrimo technologiją, bet į galutinį vartotoją. Nepamirškite, kad jūsų kuriamas produktas turėtų padėti išspręsti klientų problemas.

2. Prognozuoti produkto išleidimus

Agile pabrėžia ne tik produkto vizijos svarbą, bet ir gebėjimą prognozuoti produkto išleidimus. Reikia pastebėti, kad produkto išleidimų planavimo tikslas yra užtikrinti, kad produktas visada judėtų tinkama kryptimi ir kad būtų dažnai vykdomi efektyvūs jo išleidimai. Tinkamai paruoštas išleidimo planas leidžia veiksmingai derinti produkto pakeitimus tam, kad galutinė jo versija visiškai patenkintų vartotojų poreikius, o ir pati organizacija, dirbusi prie produkto įgyvendinimo, geriau planuotųsi darbus.

Išleidimų planavimas turėtų būti veikla, prie kurios dirbtų visa produkto kūrimo komanda, dalintųsi savo patirtimi ir idėjomis. Išleidimo plano kūrimas apima šiuos veiksmus:

·       Įvertinkite produkto viziją ir išleidimo planą. Svarbu žinoti, kad išleidimo planas negali nutolti nuo produkto vizijos.

·       Pasiskirstykite užduotis, nustatykite terminus. Rengiant išleidimo planą labai svarbu, kad visi komandos nariai žinotų, kokias užduotis turi atlikti ir kiek laiko tam skirta.

·       Apibrėžkite aiškų išleidimo plano tikslą. Reikia suprasti, kad išleidimo planas turėtų būti orientuotas į produkto vartojus.

·       Surenkite išleidimo plano susitikimą. Turint aiškią viziją bei žinant išleidimo plano pagrindinį tikslą reikia surengti susitikimą, kuriame dalyvautų visos suinteresuotos šalys. Susitikimo metu yra peržiūrimas siūlomas išleidimo planas, jei reikia šis planas papildomas arba paredaguojamas.

Verta pažymėti, kad išleidimo planai turi didelę įtaką būsimai projekto sėkmei, todėl svarbu, kad jie būtų aiškūs, informatyvūs ir efektyvūs.

3. Sudaryti darbų sąrašą

Vadovaujantis Agile principais didelis dėmesys yra skiriamas nuo pradžios iki galo sudarytam darbų sąrašui, kuris padeda produkto kūrimo eigą valdyti efektyviau. Svarbu, kad darbų sąrašas būtų nuolat matomas ir leistų analizuoti darbų veiklą. Verta pažymėti, kad informatyviai parengtas darbų sąrašas ne tik padeda pamatyti, ką reikia atlikti šiandien, šią savaitę ar šį mėnesį, bet ir skatina siekti didesnių tikslų.

Kaip susikurti nuoseklų, išties veiksmingą darbų sąrašą? Derėtų pasinaudoti Agile prioritetų nustatymo technika. Ši technika užtikrina, kad svarbiausi dalykai bus atlikti pirmiausia. Pagrindinė tokio darbų sąrašo idėja – suskirstyti dideles užduotis į mažesnes ir atlikti jas pagal svarbą. Geriausias būdas maksimaliai išnaudoti Agile prioritetų nustatymo metodą yra suskirstyti kiekvieną užduotyse nurodytą užduotį į mažiausias įmanomas užduotis. Skamba sudėtingai? Išsamiau apie efektyvaus darbo sąrašo sudarymą kalbama Scrum Certified Product Owner mokymų metu.

Priimkite naujas žinias

Kaip jau minėjome, konkurencinga rinka nuolat kinta, todėl siekiant joje įsitvirtinti, svarbu nesustoti vietoje, kisti ir tobulėti kartu su ja. Jei kuriant produktą eiga vystosi lėtai, neefektyviai ar neatneša norimų rezultatų, tai signalas, jog metas pokyčiams ir naujoms žinioms. Aptartas Agile principas gali padėti įgyvendinti šiuos pokyčius. Svarbu priimti naujas žinias, mokytis, tobulėti ir kartu tobulinti kuriamą produktą bei jo vystymo eigą.

 Asociatyvi Pexels.com nuotrauka

carvertical VIN patikra

Parašykite komentarą