Laisvalaikis

Kepėjo amato lietuvius mokantis prancūzas Mahmoudas Idiras: „Darbas man – nuolatinė kūryba“

Prancūzijoje gimęs ir užaugęs Mahmoudas Idiras Lietuvą savo namais vadina jau daugiau nei dvidešimt metų. Nors vykdamas į šalį apie ją daug nežinojo, greitai čia pritapo – Lietuvoje sukūrė šeimą ir rado mylimą darbą. Kiekvieną rytą kepinių technologas rūpinasi, jog pirkėjai galėtų mėgautis gardžiais ir kvapniais duonos bei konditerijos gaminiais. Be to, Mahmoudas džiaugiasi, kad sukaupta patirtimi bei žiniomis gali dalintis su savo kolegomis ir taip padėti jiems kilti karjeros laiptais.

Lietuvą vadina savo namais

Prekybos tinklo „Rimi“ kepinių technologas Mahmoudas Idiras į Lietuvą pirmą kartą atvyko prieš daugiau nei dvidešimt metų. Nors neplanavo čia likti ilgam, mūsų šalis jam patiko, tad savo karjerą vyras nusprendė kurti ne gimtojoje Prancūzijoje, bet Vilniuje. Kepinių specialistas Lietuvoje sukūrė ne tik sėkmingą karjerą, bet ir gražią šeimą – su žmona susilaukė dviejų vaikų.

„Atvykau į Lietuvą 1999-aisiais, gavęs darbo pasiūlymą. Kai mane pakvietė čia atvykti, buvo rugpjūčio mėnuo – šilta ir saulėta diena. Nors vėliau teko susitaikyti su neįprastu klimatu – šaltomis bei snieguotomis žiemomis, Lietuvoje mane pakerėjo gamta, jos žaluma, ežerai ir ramybė. Nors žmonės buvo daug santūresni nei Prancūzijoje, buvau sutiktas itin svetingai. Per tiek metų čia nesulaukiau nei vieno blogo komentaro nei dėl savo išvaizdos, nei dėl kalbos. Lietuvą jau seniai vadinu savo namais ir man patinka čia gyventi, kurti bei dirbti“, – sako M. Idiras.

Kalbėdamas apie kepinius specialistas pabrėžia, kad lietuvių ir prancūzų tradicijos bei skoniai išties skiriasi. „Prancūzijoje praleidau beveik 30 metų. Ten gyvenau ir mokiausi kepėjo amato. Prancūzai kepiniams dažniau naudoja kvietinius miltus ir mėgsta rūgštesnę duoną. Tuo tarpu lietuviai – ruginę ir juodą duoną, kurios gaminimo tradicijos čia giliai įsišaknijusios. Kalbant apie bandeles, mano tautiečiai rečiau naudoja įdarus. Prancūzams kepiniuose svarbiausia – tešla, kurios receptūra susideda vos iš kelių pagrindinių ingredientų, tad pagaminti blogo kruasano ar prancūziško batono – tiesiog nevalia. Tuo tarpu lietuviai renkasi saldesnes bandeles su uogų, obuolių džemais, cinamono ar varškės įdarais, tai pat – razinomis, karamele, šokoladu, riešutais bei kitais priedais“, – sako „Rimi“ kepinių technologas.

Darbas padeda atsiskleisti

M. Idiras sako, kad „Rimi“ įmonėje dirba jau beveik dvejus metus. Nors jo darbas nėra lengvas, tačiau vyras savęs neįsivaizduoja niekur kitur. Jam patinka tobulinti kepinių receptūras ir kasdien ieškoti naujų skonių, kuriuos greitai pamėgsta prekybos centro pirkėjai.

„Technologo darbas nėra lengvas. Tenka nuolat ieškoti būdų, kaip patobulinti ir atnaujinti kepinių receptūras – surasti skanesnį įdarą, padaryti puresnę tešlą. Todėl domimės technologijų naujovėmis ir stengiamės kasdien jas pritaikyti gamyboje. Esu vienas iš šio proceso dalyvių. Man labai patinka vaikščioti po parduotuvę, ieškoti naujų ingredientų ir galvoti, kas patiktų mūsų pirkėjams ir kaip technologiškai tai įgyvendinti. Dirbame dideliame kolektyve, kur darbas vyksta sparčiu tempu, tačiau tai man patinka, jaučiu, kad darbe save atskleidžiu“, – džiaugiasi M. Idiras.

Kepinių technologas priduria, jog žmonės dabar daugiau keliauja, todėl skirtingų pasaulio kraštų įtaka jaučiama ir formuojant asortimentą: „Kepinius nuolat lydi evoliucija. Pirkėjų skoniai prieš 15 metų ir dabar yra visiškai pasikeitę, nes žmonės keliauja, susipažįsta su kitų šalių virtuvėmis. Be to, keičiasi ir mados, pirkėjai ieško naujų skonių, dalis jų – sveikesnių kepinių alternatyvių, pagamintų, pavyzdžiui, iš daržovių miltų ar paskanintų įvairiomis sėklomis. Todėl visada sakau, kad mano darbe monotonijos nėra, nes norint atrasti geriausius skonius, kurie labiausiai patiks pirkėjams, tenka įdėti ne tik žinių, bet ir kūrybos. Mūsų pirkėjai yra geriausias įkvėpimo šaltinis. Jų dėka nuolat ieškome vis kitų sprendimų, plečiame savo viziją ir asortimentą.“

Žiniomis dalijasi ir su kitais

Prekybos tinklas „Rimi“ sparčiai plečiasi, tad didėjant naujų parduotuvių kiekiui auga ir naujų darbuotojų poreikis. Ne išimtis – gamybos cechai, kuriuose kasdien pagaminama tūkstančiai kepinių. Naujus darbuotojus svarbu supažindinti su kokybės standartais, kepinių gaminimo subtilybėmis ir technologijomis, tad dalintis patirtimi padeda „Rimi“ iniciatyva „Gamybos akademija“, skirta naujų darbuotojų mokymui.

„Tai – labai naudinga iniciatyva, kuri leidžia naujiems darbuotojams papildyti mūsų komandą ir greitai išmokti visų darbo subtilybių gamybos ceche. Taip jau yra, kad tie, kurie dirba kepykloje, turi suprasti visus procesus – nuo tešlos maišymo iki kepimo krosnyje. Be to, „Gamybos akademija“ leidžia mums geriau suprasti naujo darbuotojo turimus įgūdžius bei kompetencijas, padėti jam visko daug greičiau išmokti, sėkmingai įsilieti į kolektyvą“, – pasakoja M. Idiras.

Šią iniciatyvą paskatino ir siekis turėti vienodos kokybės gaminius visose tinklo parduotuvėse. „Rimi“ yra didžiulė įmonė, čia skirtinguose skyriuose dirba daugybė žmonių, todėl siekiame, kad gaminių kokybė visose mūsų parduotuvėse būtų vienoda. Nesvarbu, kur ateina pirkėjas – apsipirkti į mažiausią ar didžiausią miesto parduotuvę – kepiniai visur turi būti vienodos kokybės. Todėl norime, kad visi mūsų įmonės darbuotojai turėtų aukščiausias kompetencijas, puikiai išmanytų maisto technologijas ir vadovautųsi mūsų tinkle kokybei keliamais reikalavimais. Džiaugiuosi, jog su savo kolegomis galiu prie to prisidėti ir pasidalinti per tiek metų sukaupta patirtimi“, – sako kepinių technologas.

Rekomenduojame
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Parašykite komentarą