Verslas

„Vinted“ pereis prie hibridinio darbo modelio, biure dirbs tik dvi dienas per savaitę

Didžiausia Europos internetinė naudotų mados prekių prekybos platforma „Vinted“ pereis prie hibridinio darbo modelio – dvi dienas per savaitę dirbs biure, o likusiomis dienomis darbuotojai galės patys pasirinkti, iš kur nori dirbti. Per 800 darbuotojų 4 Europos šalyse turinti įmonė tokį sprendimą priėmė remdamasi savo vidine kultūra, vadovų diskusijomis, darbuotojų apklausos rezultatais bei kitų tarptautinių bendrovių pavyzdžiais. 

Atsižvelgė į darbuotojų poreikius

Šiuo metu „Vinted“ vis dar dirba nuotoliniu būdu – visi darbuotojai gali dirbti iš namų, o Naujamiestyje praėjusių metų rugsėjį duris atvėrusiame naujame biure lankosi tik labai nedidelė dalis įmonės darbuotojų, neturinčių galimybės dirbti namuose. Jie yra skatinami proaktyviai testuotis apmokamais testais, nuolat konsultuojami su pandemija susijusiais klausimais. Lietuvoje įsigaliojus Galimybių pasui, nuo birželio 1 d., visi pasą turintys darbuotojai gali savo noru grįžti dirbti įprastu būdu. Ieškodama išeities palankiausiam darbo organizavimo po pandemijos modeliui, įmonė rėmėsi trimis aspektais – darbuotojų poreikiais, tarptautiniais pavyzdžiais ir vadovų diskusijomis.

Pasak „Vinted“ strateginių personalo iniciatyvų direktorės Viktorijos Jaksebagaitės, nuo pat pandemijos pradžios nuotoliniu būdu dirbantys kolegos į biurą grįžti nori, tačiau išryškėjo vidiniame organizacijos tyrime pastebima tendencija, kai norima turėti galimybę darbo vietą rinktis lanksčiai. Net 86 proc. bendrovės darbuotojų teigė norintys hibridinio darbo modelio, kai dalį laiko dirbama biure, o dalį – iš pasirinktos vietos. Be to, įmonė vertina lanksčias darbo galimybes – šiuo metu visiems darbuotojams suteikia pasirinkimą net iki 90 dienų per metus dirbti iš bet kurios Europos Sąjungos šalies.

Atsižvelgdama į darbuotojų išsakytus poreikius, „Vinted“ pereis prie hibridinio darbo modelio. Dvi fiksuotas dienas per savaitę – antradieniais ir trečiadieniais – įmonės darbuotojai dirbs biure, o likusiomis dienomis galės patys nuspręsti, kur nori dirbti – biure ar iš namų. Sprendimas taip pat priimtas atsižvelgiant į kitų tarptautinių įmonių pavyzdį – panašius mišrius ar lanksčius darbo modelius pradeda taikyti tokios bendrovės, kaip „Spotify“, „Twitter“, „Revolut“, „Zoom“ ir kitos.

Pokytis įvyks palaipsniui

„Vadovų komanda skyrė daug laiko diskusijoms, kad būtų priimtas sprendimas, geriausiai atspindintis „Vinted“ žmonių ir organizacijos poreikius. Mūsų kolegos į biurus grįžti nori. Pirmiausia, visi yra išsiilgę socializacijos, įprasto komandinio darbo. Mūsų organizacijoje bendravimas yra labai svarbus, nes visi dirba dėl vieno tikslo ir produkto, tad skirtingoms komandoms svarbu turėti galimybę patogiai bendradarbiauti tarpusavyje. Dėl šios priežasties pasirinkome dvi konkrečias dienas, kada žmonės galės planuoti gyvus susitikimus, komandinį darbą. Dvi nustatytos darbo dienos, kuriomis visi susirenka biure, suteiks žmonėms aiškumo ir padės mums, kaip tarptautinei įmonei, nes suteiks  galimybę dalintis patirtimi, organizuoti renginius, vystyti naujas pažintis, dalintis idėjomis, tuo pačiu užtikrinant tylias zonas individualiam darbui. Be to, trys likusios lankstaus darbo dienos leis kiekvienam darbuotojui efektyviausiai dirbti atsižvelgiant į asmeninį produktyvumą“, – sako V. Jaksebagaitė.

Naujasis darbo modelis įsigalios tuomet, kai šalyje nebeliks privalomo darbo iš namų rekomendacijų. Prie hibridinio darbo modelio įmonė pereis palaipsniui – „Vinted“ darbuotojai turės laiko prisitaikyti prie naujos rutinos, tie, kurie nesijaus saugūs, nebus verčiami anksčiau grįžti į biurus, kol epidemiologinė situacija nebus suvaldyta. V. Jaksebagaitė pasakoja, kad „Vinted“ hibridinio darbo modelio įgyvendinimui pasirinko „bandymų, mokymosi ir prisitaikymo kelią“ – per pusmetį nuo pokyčių pradžios tikimasi surinkti pakankamai duomenų jo sėkmės įvertinimui ir tolesniam vystymui. 

„Kadangi šioje realybėje gyvename jau metus, esame išmokę būdų, kaip joje veikti ir greitai reaguoti į pokyčius. Pandemija ir nuotolinis darbas neabejotinai tapo iššūkiu organizacijų vidinėms kultūroms, kurios neretai yra paremtos gyvu bendravimu, bendruomenės kūrimu. Tad būtina ieškoti būdų ir įrankių, kurie padėtų tą kultūrą išlaikyti – mūsų atveju, augant organizacijai ir prisijungiant naujiems kolegoms, sprendimu taps dalinis grįžimas prie įprasto darbo biuruose, taip pat leidžiant žmonėms turėti ir lankstumo, – sako V. Jaksebagaitė.

Lietuvos biurų darbuotojų tyrimas – bendros nuomonės nėra

Pasak specialistės, pandemija parodė, kad biurų darbuotojai vertina pasirinkimo galimybę – jiems svarbu patiems nuspręsti, kaip organizuoti darbo pobūdį. Panašias tendencijas parodė ir šiemet „Vinted“ inicijuota Lietuvos biurų darbuotojų apklausa, kurią įvykdė rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“. Tyrimas parodė, kad antrojo karantino metu beveik pusė Lietuvos biurų darbuotojų dirbo nuotoliniu būdu iš namų ar kitos vietos. Tuo tarpu įprastoje darbo vietoje tebesitęsiant pandemijai šalyje dirbo tik 12 proc. biurų darbuotojų, o kiti rinkosi darbo vietą keisti lanksčiai – dalį laiko praleido biure, o kitą dalį dirbdami nuotoliniu būdu. 

„Tyrimu taip pat siekta įvertinti, kaip darbas biuruose atrodys pasibaigus karantinui ir pandemijai. Apklausos dalyvių buvo klausiama, kokį darbo modelį jie norėtų rinktis koronaviruso situacijai Lietuvoje pagerėjus. Paaiškėjo, kad grįžti pilną darbo dieną dirbti į biurus ateityje norės 26 proc. darbuotojų, o didžioji dalis – 62 proc. – bent dalį darbo norėtų tęsti nuotoliniu būdu. Likę 12 proc. apklausos dalyvių norėtų likti prie nuotolinio darbo ir į biurus negrįžti visai. Tad bendros nuomonės tarp Lietuvos biurų darbuotojų nėra, tad lankstus darbo modelis gali tapti palankia išeitimi, siekiant užtikrinti daugelio darbuotojų poreikius“, – sako V. Jaksebagaitė.

Apklausa taip pat parodė, kad hibridinį darbo modelį – kai dalį laiko dirbama namuose, o dalį biure – ateityje labiau nori rinktis tie, kurie karantino metu nuotoliniu būdu dirbo nuolatos arba dalinai. Tokį darbo modelį taip pat dažniau rinkosi moterys, jaunesni ir vidutinio amžiaus respondentai, Vilniaus miesto biurų darbuotojai.

Pranešimą paskelbė: Gertrūda Stripeikytė, Integrity PR

Rekomenduojame
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą