Verslas

„Vilniaus paukštynas“ atnaujino prekės ženklą: dalinasi, kaip „gimė“ nauji pakuočių dizainai

„Vilniaus paukštynas“ atnaujino savo prekės ženklą. Didžiausias lietuviškos vištienos gamintojas daugiau nei metus dirbo ties asortimento peržiūra ir atnaujinimu, o „vyšnaite ant torto“ tapo atnaujintos produktų pakuotės.

„Nepaisant to, kad „Vilniaus paukštyno“ prekės ženklas jau kelerius metus iš eilės, kaip rodo vartotojų apklausos, Lietuvoje yra žinomiausias visos mėsos kategorijoje, prisitaikydami prie šiandieninio vartotojo, keičiamės. Siekdami patenkinti vartotojų poreikius ir koja kojon žengti su naujausiomis tendencijomis, pirmiausia peržiūrėjome ir atnaujinome asortimentą. Atitinkamai atnaujinome ir mūsų prekės ženklo pozicionavimą, kuriuo išskyrėme vartotojams teikiamą naudą bei pažadą įkvėpti eksperimentams virtuvėje, kurių rezultatais galėtų dalintis su artimaisiais ir draugais. Mūsų visus pasikeitimus vainikavo atnaujintas pakuočių dizainas, kuris, tikime, dar geriau atspindės prekės ženklo vertybes“, – pasakoja „KG Group“ įmonių grupės, kuriai priklauso AB „Vilniaus paukštynas“, marketingo vadovas Artūras Skairys.

Vizualumo paieškos per vertes vartotojui

Kaip jis atskleidžia, atnaujinant prekės ženklą, susitelkta į tai, kaip atskleisti esmines „Vilniaus paukštyno“ teikiamas vertes vartotojui. „Svarbiausias mūsų tikslas – kad vartotojai ir toliau pasitikėtų mumis ir jaustųsi ramūs, būdami garantuoti dėl produktų kokybės. Tai galime užtikrinti, veikdami uždaros lietuviškos ūkininkystės principu. Patys valdome visą gamybos grandinę „ nuo lauko iki stalo“: auginame mėsinius viščiukus, pradedant nuo vienadienių viščiukų perinimo, gaminame jiems visavertį lesalą iš Lietuvos ūkininkų supirktų grūdų, nuosavose gamyklose gaminame produktus, sukurtus mūsų produktų kūrimo komandos“, – pasakoja A. Skairys. 

Kaip jis pažymi, kurdami kiekvieną produktą „Vilniaus paukštyno“ ekspertai kaskart ieško šiuolaikinę mitybą ir gyvenimo būdą atliepiančių sprendimų, kurie vartotojus skatintų nebijoti eksperimentuoti, o svarbiausia – kad tai neatimtų daug laiko. „Turbūt dauguma vietoj to, kad kelias valandas praleistų prie puodų, norėdami nustebinti savo artimuosius gardžiu patiekalu, mieliau šį laiką skirtų bendravimui, geram laiko praleidimui kartu. Turime platų asortimentą, išsiskiriantį paruošimo technologijomis bei skonių įvairove. Kiekvienas produktas kuriamas įdedant kūrybiškumo, patys eksperimentuojame, siekdami išskirtinių rezultatų, norime tą kūrybišką polėkį perduoti ir vartotojams“, – pasakoja A. Skairys.

Kaip jis atskleidžia, būtent šios kryptys ir tapo kertinėmis, ieškant vizualinių naujų pakuočių sprendimų.

Kaip prekės ženklo pozicionavimo strategiją paversti dizaino strategija?

„Vilniaus paukštyno“ prekės ženklą bei pakuotes atnaujino pakuotės dizaino agentūra „Étiquette“. Pasak A. Skairio, šiame procese be galo svarbus glaudus bendradarbiavimas tarp kūrybinės agentūros ir užsakovo. „Vilniaus paukštynui“ tai ne pirmas darbas su „Étiquette“ komanda, tad ir mūsų veiklos specifika, ir gaminami produktai partneriams buvo puikiai žinomi. Nepaisant to, siekiant geriausių rezultatų, pirmiausia reikėjo įsigilinti į mūsų atsinaujinimą, tad bendras darbas iki produktui pasirodant lentynoje truko apie metus“, – pasakoja A. Skairys.

Prie projekto dirbęs „Étiquette“ komandos narys Edvardas Kavarskas neslepia, kad atsinaujinusio „Vilniaus paukštyno“ pakuočių dizaino kūrimas buvo tikras iššūkis. „Mėsos, o ypač šviežios, pakuotės – viena sunkiausiai suvaldomų užduočių. Sukurti akį traukiantį vaizdą, atliepti naują prekės ženklo pozicionavimą, pasiekti bendrą atpažįstamumą iš bet kurios pakuotės padėties ir tuo pačiu užtikrinti kiekvieno produkto tarpusavio atskyrimą – didelis strateginis iššūkis, tačiau, manau, kad mums pavyko su juo susitvarkyti ir jau dabar prekybos lentynose matome vizualiai iškart išsiskiriantį produktą“, –  atskleidžia E. Kavarskas.

„Kai mums patikimas lyderiaujančio kategorijoje prekių ženklo atnaujinimas, darbus pradedame itin nuosekliai. „Vilniaus paukštynas“ atėjo su nauja pozicionavimo strategija, todėl mūsų pagrindinė užduotis buvo paversti tai dizaino strategija“, – kūrybinio proceso užkulisiais dalijasi „Étiquette“ bendraįkūrėjas ir dizaino vadovas Irmantas Savulionis. Kaip jis pasakoja, pirmiausia komanda įsigilino į prekės ženklo pozicionavimą ir tuomet ieškojo sprendimų, kaip esminius aspektus atliepti produktų pakuočių dizaine. „Dizaino kūrimas nėra tiesiog gražių vaizdų perteikimas. Tai žinios skleidimas. Būtent nuo pakuotės prasideda produkto pasirinkimas, tad be galo svarbu tinkamai perteikti prekės ženklo skleidžiamą žinią vartotojams“, –  pažymi I. Savulionis.

„Kurdami dizainą, pirmiausia stengėmės atspindėti prekių ženklo pažadą kurti, edukuoti, įkvėpti, inovuoti virtuvėje, o antra – skleisti žinią apie unikalią rinkoje gamybos grandinę nuo lauko iki stalo, 100 proc. lietuvišką vištieną nuo jos užauginimo Lietuvoje iki paruošimo ir kitus funkcinius išskirtinumus. Taip atsirado kelių atspalvių žalios pakuotės erdvės, siejamos su laukais, laisvai „skraidančios“ žolelės bei prieskoniai ir teptuko potėpiai, atspindintys kūrybiškumą. Tai mūsų laisvės kurti išraiška tiek dailėje, tiek kiekvieno virtuvėje ir lėkštėje. Juk kurdami virtuvėje įnešame truputį netvarkos“, – apie „Vilniaus paukštyno“ pakuočių dizaino kūrimo subtilybes pasakoja agentūros „Étiquette“ dizainerė Greta Dumčiūtė.

Aplinkai draugiškos, spalva išsiskiriančios pakuotės

Kaip pasakoja A. Skairys, tvarumo užtikrinimas yra viena iš mūsų organizacijos strateginių krypčių. Tad vėlgi ieškota sprendimų, kurie užtikrintų aplinkai draugišką produkcijos pakavimą. „Naujieji produktų indeliai išsiskiria savo ryškiai žalia spalva, tad buvo šioks toks iššūkis pagaminti šios spalvos aplinkai draugišką, perdirbamą indelį. Visgi mums pavyko tai padaryti ir šiandien esame visapusiškai atsinaujinę“, –  pasakoja „KG Group“ marketingo vadovas. A. Skairys priduria, kad jau dabar dauguma „Vilniaus paukštyno“ produktų pakuočių yra perdirbamų, dalis – pagamintos iš perdirbto plastiko, kurias galima dar kartą perdirbti. Po atnaujinimo „Vilniaus paukštynas“ pilnai pereis prie aplinkai draugiško pakavimo.  

Rugsėjo pradžioje kai kuriose parduotuvėse pasirodė „Vilniaus paukštyno“ šviežia vištiena naujose pakuotėse. Palaipsniui atnaujinamos ir kitų produktų pakuotės. Planuojama, kad iki kitų metų pavasario pilnai bus atnaujintos viso „Vilniaus paukštyno“ asortimento pakuotės.

Pranešimą paskelbė: Sandra Vičienė, KG Distribution

Parašykite komentarą