Darbas ir karjera,  Įvairenybės

Tyrimas: ar lietuviai maisto prekių parduotuvėse pandemijos metu jaučiasi saugūs?

Praėjo beveik metai, kai Lietuvoje buvo patvirtintas pirmasis susirgimo COVID-19 atvejis, visą šį laiką gyvename įvairių ribojimų sąlygomis ir elgiamės atsargiau bei apdairiau. Siekiant išsiaiškinti, ar pandemija pakeitė lietuvių lankymosi ir apsipirkimo maisto parduotuvėse įpročius, atlikta visuomenės apklausa, kurios rezultatus komentuoja Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė.

„Iki“ užsakymu „Norstat“ atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė apklaustųjų (57 proc.) lankydamiesi maisto prekių parduotuvėje jaučiausi pakankamai ar visiškai saugūs dėl grėsmės užsikrėsti COVID-19. Nors ryškaus atotrūkio tarp skirtingo amžiaus grupių nėra, saugiausiai apsipirkdami sako besijaučiantys vyresnio amžiaus žmonės – beveik pusė 50–70 metų grupėms priklausančių asmenų.

„Praėjo beveik metai, kai Lietuvoje buvo patvirtintas pirmasis susirgimo COVID-19 atvejis, nuo tada visuomenė gyvena karantino ir įvairių apribojimų sąlygomis. Nuo pat pirmųjų dienų ėmėme taikyti būtinas ir papildomas saugos priemones, jas nuolat peržiūrime. Tyrimo duomenys rodo, kad pastangos atsiperka ir pirkėjai parduotuvėse jaučiasi gana saugūs“, – sako V. Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė.

Tinklo atstovės teigimu, tokius rezultatus lemia ne tik prekybininkų veiksmai, bet ir atsakinga pačių pirkėjų elgsena – laikytis atstumo bei naudoti rankų dezinfekcijai skirtas priemones. Apklausos duomenimis, net 64 proc. pirkėjų bent kartą vieno apsipirkimo metu pasinaudoja parduotuvėse įrengtais dezinfekantais.

„Parduotuvėse ne tik taikome visas saugos priemones, tačiau taip pat pandemijos metu raginame pačius pirkėjus elgtis atsakingai – laikytis atstumo, apsipirkti ne piko valandomis, į prekybos vietas atvykti su pirkinių sąrašu. Pastebime, kad pirkėjai atsižvelgia į mūsų vykdomą komunikaciją ir stengiasi apsipirkti kaip įmanoma saugiau ir greičiau, dažniau naudojasi savitarnos kasomis“, – teigia V. Budrienė.

Kaip rodo tyrimo rezultatai, net 62 proc. apklaustųjų maisto prekėmis apsirūpina rečiau nei įprastai. Labiausiai parduotuvių vengia vyresni pirkėjai – net 73 proc. 60–73 m. amžiaus grupei priklausančių žmonių sumažino apsilankymų parduotuvėse kiekį. Didžioji dalis apklaustųjų į maisto prekių parduotuves užsuka 2–3 kartus per savaitę, kiek daugiau nei trečdalis apsirūpina maistu per vieną apsilankymą, tačiau iš karto apsiperka daugiau.

Vyriausybei svarstant galimybes vykdyti plataus masto privalomą darbuotojų testavimą ir diskutuojant apie jo finansavimo galimybes, prekybos tinklas „Iki“ greta kitų saugumo užtikrinimo priemonių jau kelis mėnesius vykdo ir tinklo darbuotojų testavimą.

Anot V. Budrienės, kas dvi savaites bendrovės lėšomis reguliariai yra testuojami logistikos departamento darbuotojai – tam, kad būtų užtikrinamas nenutrūkstamas prekių tiekimas į tinklo parduotuves. Parduotuvių darbuotojai testuojami iš karto tais atvejais, kai parduotuvėje atsiranda grėsmė formuotis koronaviruso židiniui. Anot tinklo atstovės, darbuotojai šią galimybę vertina pozityviai ir supranta visų mūsų bendrą indėlį į saugumo užtikrinimą šalyje.

Reprezentatyvią apklausą 2021 m. vasario 24-kovo 2 d. prekybos tinklo „Iki“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Norstat“. Tyrimo metu buvo apklausta 500 Lietuvos gyventojų, vyresnių nei 18 metų.

Rekomenduojame
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Parašykite komentarą