Marketingas

Tyrimas 70 proc. vartotojų mano, kad akcijos yra apgaulė

Kainų palyginimo sistemos PriceOn.lt atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei 70 proc. respondentų pastebėjo, kad prekybininkai neseniai praūžusių „Jamam” akcijų dienų metu piktnaudžiavo akcijų dydžiu. Daugiau nei 80 proc. respondentų nuomone, prekybininkai dirbtinai išpūtė akcijų dydžius, o 37 proc. atsakiusiųjų teigimu – net 20 procentų.

Prekybininkai ketvirtus metus iš eilės „Akropoliuose“ vykusių „Jamam“ dienų metu susilaukė rekordinio visuomenės susidomėjimo ir kelis kartus išaugusių apyvartų, tačiau atlikta apklausa parodė, kad didelė dalis vartotojų yra įsitikinusi, jog tokių dienų metu pirkėjai yra apgaudinėjami dirbtinėmis akcijomis.

Apklausos rezultatus komentavusi Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė abejojo, ar vartotojas, aplankęs kelias parduotuves, po savaitės pats gali prisiminti visų jam patikusių prekių kainas.

„Prekybininkai tai žino ir bando manipuliuoti nuolatos keisdami kainas. Mus, kaip ir vartotojus, stebina vis dar pasitaikantis prekybininkų piktnaudžiavimas akcijų dienų metu”, – sakė Alvita Armanavičienė.

Atliko kainų palyginimo eksperimentą

Siekdami patvirtinti arba paneigti vartotojų nuomonę, PriceOn.lt prekybos vietose atliko eksperimentą – likus savaitei iki akcijų dienų Vilniaus „Akropolyje“ esančiose parduotuvėse pažymėjo po kelias prekes (iš viso virš 200 prekių) ir tuo metu galiojusias jų kainas, kurias vėliau palygino su „Jamam“ dienų metu siūlytomis kainomis.

„Atlikę eksperimentą radome keletą dirbtinai sudarytų akcijų, kurios buvo įgyvendintos seną kainą nurodant kaip „akcijinę” ir šalia priklijuojant didesnę, neva – buvusią – kainą. Tačiau tokių akcijų skaičius neperlipo vienaženklio skaičiaus ir nesudarė daugiau nei 3,5 procento”, – eksperimento rezultatus komentavo plataus vartojimo prekių kainų ir akcijų paieškos bei palyginimo portalo PriceOn.lt direktorius Jurij Laneckij.

Jo teigimu, dažniausiai nesutapdavo akcijų dydis – pavyzdžiui, taikoma nuolaida būdavo ne 25 proc., kaip prekybininkas nurodė reklamoje, o 25 litai.

„Mūsų nuomone, fiktyviomis akcijomis labiau apgaudinėti yra linkusios mažiau žinomos parduotuvės, kadangi jos dėl mažesnio žinomumo tarp pirkėjų yra mažiau jų pačių kontroliuojamos,” – teigė PriceOn.lt vadovas.

Pasigenda reguliavimo

Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė Lietuvoje pasigenda įstatymų ar reglamentų, kurie apibrėžtų akcijų skelbimo tvarką.

„Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija nuolatos gauna vartotojų skundus dėl netikrų akcijų. Tai, ką galima vadinti akcija, o ko – ne, turėtų būti nurodyta teisės aktuose”, – sakė ji.

PriceOn.lt apklausą, kurios metu buvo apklausa 500 vartotojų, internetu atliko lapkričio mėnesį.

Parašykite komentarą