• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • COVID-19 iššūkiai Vilniuje: toliau planuojant vakcinavimą – išankstinis testavimas
  • Šeimos gydytoja: technologijos sveikatai stebėti po truputį išstumia savigydą
  • Startavo Europos universitetų aljansas: tarp ambicingų tikslų – naujos kartos europiečių rengimas

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Dovilė Rusytė. Programėlių duomenys atspindi savijautą: kaip išnaudoti technologijų potencialą?
  • Ko mus išmokė nuotolinis ugdymasis: padeda tinkama įrenginių priežiūra ir fizinis aktyvumas
  • Digital transformation of the Lithuanian Parliament: the Seimas has smoothly switched towards a remote work environment

Trys išėjimo iš darbo scenarijai: kada geriau neskubėti

6 iš 10 Jūsų įmonėje dirbančių darbuotojų yra pasiryžę išeiti arba jau intensyviai mąsto apie išėjimą – tai rodo naujausias personalo paieškos ir atrankos įmonės atliktas kandidatų tyrimas. Ironiška, bet daugelis jų svajonių darbovietės ieško darbo metu sėdėdami prie kompiuterio.

„Ar lengva ne tik surasti žmogui darbą, bet ir užtikrinti, kad jis ilgai užsibus naujose pareigose? Įmanoma, nors – nelengva. Įmonė, į kurią darbuotojas eis dirbti – gyvas organizmas, besikeičiantis, turintis savo kultūrą ir ypatumus. Kita vertus, mes kalbame apie žmogų, o žmogaus motyvacija su laiku taip pat kinta. Svarbiausia, kad darbdavį ir darbuotoją vienytų du dalykai: sutampantys lūkesčiai bei vertybės“, – įsitikinusi „Atranka360“ vadovė Gintė Žilinskienė.

Artėjant išskirtinio formato parodai-konferencijai Motivated@work, kurioje bus dalijamasi naujausiomis darbuotojų motyvacijos įžvalgomis, šimtuose darbo pokalbių dalyvavusi specialistė pasidalino, ar įmanoma išlaikyti abejonių apimtą darbuotoją, kaip išvengti emocinio išėjimo, koks turi būti idealus CV ir kas be pinigų domina kandidatus.

Trys scenarijai

Apklausus beveik 600 respondentų paaiškėjo, kad apie 30 proc. šiuo metu dirbančiųjų aktyviai ieškosi darbo, dar apie 30 proc. svarsto apie darbo keitimą, ir tik likęs trečdalis apie darbo keitimą negalvoja. Tarp neketinančių keisti darbo didžioji dalis yra aukščiausio lygio vadovai, dirbantys įmonėje virš 5 metų. Kaip pastebi G. Žilinskienė, darbą žmonės keičia pagal vieną iš trijų scenarijų. Pirmasis jų – slapta paieška.

„Šiuo atveju darbuotojai darbo ieškosi tyliai, niekam apie tai nepaskelbę. Darbo pasiūlymai aktyviausiai lankomi darbo metu, pirmadieniais ir antradieniais pietų metu, po savaitgalio. Pagrindinis prietaisas, iš kurio tuo metu ateina lankytojų srautas, yra kompiuteris“, – pasakojo ji.

Apie išėjimą iš darbo dažniausiai pranešama tik susiradus naują darbovietę. Žvelgiant iš darbdavio pusės, čia tokia pati situacija, kai įmonė ieškosi naujo žmogaus senajam dar dirbant. Antrasis scenarijus – emocinis išėjimas.

„Jis įvyksta tuomet, kai persipildo darbuotojo kantrybės taurė ir, kaip sako mūsų kandidatai, išeinama „į niekur“. Vieni nori pailsėti ar „persikrauti“, kiti išgyvena krizinį laikotarpį, nes tikisi, jog tik išėjus staigiai atsiras nauji pasiūlymai, o paprastai tenka paieškoti. Treti yra spaudžiami ne emocinių, o finansinių įsipareigojimų naštos, tad jaučia spaudimą kuo skubiau susirasti darbą“, – vardijo G. Žilinskienė.

Trečiasis scenarijus, vadinamas „atviru“, pasitaiko rečiausiai.

„Jo metu su darbdaviu bendraujama atvirai ir susitariama dėl išėjimo. Pereinamuoju laikotarpiu darbuotojas toliau dirba, bet tuo pačiu metu abi pusės ieško naujų galimybių. Toks scenarijus rodo abipusę pagarbą ir konstruktyvių santykių kultūrą“, – kalbėjo pašnekovė.

Puikus darbuotojas, bet bedarbis?

Konkurencija į naują darbo vietą neretai būna milžiniška. Pavyzdžiui, į projekto „Psichologijosmokykla360“ vadovo poziciją savo CV atsiuntė beveik 400 norinčiųjų. Daugiausiai CV sulaukiama į aukščiausio lygio vadovo, vadovo asistento, administratorės, HR specialisto ar bet kokio geidžiamo prekės ženklo pozicijas. Išsiskirti tokioje gausoje taip pat reikia mokėti.

„Tik iki 20 proc. atsakymų, reakcijų pasižymi originalumu, išsiskiriančiu kitonišku stiliumi, autentiškumu. Daugybė kandidatų naudojasi šabloniškais patarimais ir neoriginaliomis frazėmis. Kalbėkime savais žodžiais, tik tokiu būdu patrauksime žmonių, gaunančių CV, dėmesį ir sudominsime savo autentiška asmenybe“, – žadėjo personalo paieškos ir atrankos įmonės direktorė.

CV – tai vizitinė kortelė, pagal kurią daroma pirminė atranka. Vis dar yra nemažai žmonių, kurie tiesiog negeba savęs tinkamai reprezentuoti, nors yra puikūs darbuotojai.

„Įmonės nori ir „degančių akių“, ir vidinio „alkio“, ir noro dirbti būtent pas juos, taip pat ir viso idealaus kompetencijų komplekto (savaime suprantama). Ir nors darbo pokalbių metu darbdaviai pasižymi aukštu reiklumu, svarstyklėse nenusileidžia ir darbuotojai. Pavyzdžiui, 44 proc. respondentų nekandidatuotų į įmonę, apie kurią trūksta informacijos, o 81 proc. net nesvarstytų darbo pasiūlymo iš įmonės su prasta reputacija“, – tyrimų duomenimis dalijosi pašnekovė.

Kaip išvengti ir ištverti „ne“

Darbuotojai neslepia, kad pinigai yra labai svarbus traukos veiksnys, visgi įmonės gali „žaisti“ ir kitais privalumais. G. Žilinskienės teigimu, dažną kandidatą pirmiausia domina atsakymas į klausimą, ar darbo skelbime parašyta teisybė.

„Visada siekiame įtikinti užsakovą pateikti reikalavimus, užduotis ir pasiūlymą kuo tiksliau ir detaliau, su skaičiais. Deja, ne visada įmonė turi tokias galimybes: nenori atskleisti komercinių paslapčių konkurentams, savo plėtros planų, atlygio rėžių, kuris mokamas tai pozicijai. Ir tikrai taip, atlygis yra ypatingai stiprus traukos veiksnys. Jei pasiūloma 20–30 proc. didesnis atlyginimas ir kitos sąlygos tenkina, dažnas „medžiojamas“ kandidatas sutinka keisti darbą. Kandidatams patrauklus ir laisvas darbo grafikas bei patogi darbo vieta, galimybė dirbti iš namų“, – vardijo ji.

Parodoje-konferencijoje „Motivated@work“ bus pabrėžiama, kad kiekviena įmonė turi savo unikalių traukos taškų, kurie svarbūs kandidatams ir kuriuos verta iškomunikuoti ieškant darbuotojų. Pasak G. Žilinskienės, tai gali būti lyderis-vadovas, įmonės stabilumas, šeimyniškas kolektyvas, patraukli paslauga ar ypatinga atmosfera įmonėje. Svarbu atskleisti tuos privalumus, kurie nematomi plika akimi.

Svarbu ir nepervertinti savęs. Tai galioja mažai patirties turintiems kandidatams, rimtu veidu prašantiems vadovo lygio atlyginimo – „nes taip madinga“. Antra klaida – nemokėjimas tinkamai savęs reprezentuoti ir nepadaryti namų darbų – kokią naudą suteiksite įmonei? Galiausiai, kertine klaida gali tapti ir nesileidimas į kompromisus, ko ypač reikia, pavyzdžiui, keičiant profesinę sritį.

Jei, visgi, įdėjus visas pastangas, kandidatas taip ir nesulaukė skambučio, labai svarbu jam suteikti objektyvų grįžtamąjį ryšį, kodėl taip įvyko, ko pristigo.

„Trokštamo darbo paieška irgi yra darbas, kuris gali užtrukti net iki kelių metų. Jeigu darbo ieškomasi slapta, laikas visada pailgėja. Tai galioja ir nesantiems deficitinių pozicijų sąraše bei grįžus po motinystės atostogų arba esant garbingo amžiaus. Tokiais atvejais motyvacija bei užsidegimas gali būti svarbiau net už patirtį“, – sakė įmonės „Atranka360“ direktorė.

Išlaikyti negalima paleisti – kur dėti kablelį?

Motyvacijos tema yra nuolat aktuali ir susimąstyti priverčianti organizacijų vadovus, personalo srities darbuotojus, komandų vadovus, lyderius ir organizacinės kultūros kūrimu besidominčius darbuotojus – norisi nuolat jaustis nuoširdžiai įsitraukus, matyti prasmę savo kasdienėje veikloje, išsikelti ambicingus tikslus ir mėgautis pasiektu rezultatu. Gegužės 14 d. „Litexpo“ parodų centre vyksiančios išskirtinio formato konferencijos-parodos metu bus akcentuojama motyvavimo priemonių įvairovė, dalinamasi gerąja patirtimi, kaip pasiekti darbuotojų įsitraukimą, išlaikyti jų motyvaciją, suvaldyti darbuotojų lūkesčius, pritraukti tinkamus ir motyvuotus kandidatus.

„Darbo keitimas yra natūralus procesas, tiek darbdavys, tiek darbuotojas turi suprasti, kad poreikis pokyčiams anksčiau ar vėliau atsiras. Tačiau vertėtų susimąstyti, jei darbdavys ir darbas vis nedžiugina, vis norisi dairytis toliau. Tokio nepasitenkinimo priežastys gali būti įvairios ir labai rekomenduoju jas išanalizuoti. „Motivated @work“ metu vieną konferencijos erdvę skirsime bet kuriam darbuotojui aktualioms temoms – kaip išlaikyti motyvaciją, kaip padėti sau sudėtingose situacijose, aptarsime ir tai, kokių motyvavimo priemonių galima tikėtis iš darbdavio, kokia paplitusi praktika“, – pasakojo Personalo valdymo profesionalų asociacijos vadovė Aušra Bytautienė.

Konferencijoje pranešėjai iš tarptautinių kompanijų dalinsis žiniomis, rinkos naujovėmis bei aktualijomis darbuotojų motyvacijos ir lojalumo temomis. Paskaitų erdvėje praktikai dalinsis gerąja patirtimi, idėjų ir įkvėpimo šaltiniais. Taip pat parodoje bus galima pabendrauti su tais, kurie teikia paslaugas, skirtas darbuotojų kvalifikacijos ir kompetencijų auginimui, gerovės paketų kūrimui, darbo vietos modernizavimui bei komandos formavimui. Visą informaciją apie parodą rasite čia: www.motivatedatwork.lt

Rekomenduojame
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46
 
AUDIMAS Marginti medviln. maršk.ilg.rank. 2021-478 Mallard Green Printed S
2019 04 10   Laura
  Darbas ir karjera
  • Lietuvos naujų automobilių rinkoje dominuoja SUV modeliai

  • „Samsung“ pristatė pirmąjį „Galaxy“ išmanųjį su besisukančia kamera

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • cs 1.6 siųstis
  • Reklama internete | Seo paslaugos
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Skalbimo mašinų remontas Vilniuje
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.