- Europos transliuotojų sąjungos (EBU) nariai užtikrins plačią ir nemokamą sklaidą Europoje.
- „Warner Bros. Discovery“ ir toliau transliuos „kiekvieną žaidynių akimirką“.
- Partnerystė leis Europoje parodyti daugiau olimpinių žaidynių turinio nei bet kada anksčiau.
Šiandien Tarptautinis olimpinis komitetas (TOK) paskelbė, kad visos žiniasklaidos teisės į ketverias 2026–2032 m. vyksiančias olimpines žaidynes Europoje suteiktos Europos transliuotojų sąjungai (EBU) ir „Warner Bros. Discovery“.
Praėjusį vasarį TOK paskelbus konkursą, EBU ir „Warner Bros. Discovery“ pateikė bendrą pasiūlymą 49 teritorijose Europoje* įsigyti visas žiniasklaidos teises į 2026 m. XXV žiemos olimpines žaidynes Milane-Kortinoje, XXXIV Olimpiadą Los Andžele 2028 m., 2030 m. XXVI žiemos olimpines žaidynes ir XXXV Olimpiadą Brisbane 2032 m., taip pat į šiuo periodu vyksiančias jaunimo olimpines žaidynes.
„Džiaugiamės pasiekę ilgalaikį susitarimą su dviem pasaulyje lyderiaujančiomis žiniasklaidos organizacijomis. EBU ir jos nariai turi neprilygstamą transliacijų patirtį ir pasiekiamumą visoje Europoje, o „Warner Bros. Discovery“, atsiradusi neseniai susijungus „Warner Media“ ir „Discovery“, atstovauja vienai didžiausių pasaulyje žiniasklaidos ir pramogų bendrovių visuose programų žanruose ir platformose. Tai rodo, kad olimpinės žaidynės išlieka patrauklios visoje Europoje. Kadangi TOK perskirsto 90 proc. gautų pajamų, šis ilgalaikis susitarimas taip pat užtikrina svarbų finansinį stabilumą platesniam sporto judėjimui ir galiausiai remia pačius sportininkus“, – sakė TOK prezidentas Thomas Bachas.
TOK ir EBU bei jos narių bendradarbiavimo istorijos pradžia siekia 1956-uosius, o 2015 m. TOK Europoje pradėjo bendradarbiauti su „Warner Bros. Discovery“ 2018–2024 m. olimpinėms žaidynėms.
Naujasis susitarimas užtikrinta nemokamas žaidynių transliacijas per EBU visuomeninių transliuotojų tinklą, dauguma kurių bendradarbiavo su TOK ir „Warner Bros. Discovery“ bei tęsė olimpinių žaidynių transliacijas per praėjusias trejas žaidynes.
Nuo 2026 m. EBU turės nemokamo transliavimo teises televizijos ir skaitmeninėse platformose. Kiekvienas EBU narys per televiziją transliuos daugiau kaip 200 valandų vasaros olimpinių žaidynių ir bent 100 valandų žiemos olimpinių žaidynių transliacijų, taip pat bus rengiamos įvairios radijo transliacijos, tiesioginės transliacijos ir reportažai internete, programėlėse ir socialiniuose tinkluose.
„Didžiuojamės, kad užtikrinome nemokamą olimpinių žaidynių transliavimą iki 2032 m. Šis susitarimas keičia visuomenės informavimo priemonių padėtį ir rodo mūsų Sąjungos tvirtumą bei solidarumą. Per savo narius linijinėmis ir nelinijinėmis platformomis EBU gali pasiekti daugiau nei 1 mlrd. žiūrovų visoje Europoje. Todėl labai džiaugiuosi šia partneryste su TOK ir „Warner Bros. Discovery“, kuri užtikrins, kad žaidynės būtų prieinamos kuo platesnei auditorijai visoje Europoje“, – sveikindama susitarimą sakė EBU prezidentė, „France Télévisions“ generalinė direktorė Delphine Ernotte Cunci.
Šiandienos pranešimas įtvirtina „Warner Bros. Discovery“ kaip „olimpinių žaidynių namų Europoje“ titulą. Pastarosiose trejose žaidynėse bendrovė fiksavo rekordinį auditorijos ir skaitmeninių peržiūrų augimą. Pagal naująjį susitarimą „Warner Bros. Discovery“ ir toliau bus vienintelė vieta, kurios transliacijų ir skaitmeninėse platformose, pavyzdžiui „discovery+“ paslaugoje, Lietuvoje pasiekiamoje per „Go3“ televiziją ir „MEGOGO“, bus galima išvysti „kiekvieną žaidynių akimirką“**. Bendrovė taip pat turės visas mokamos televizijos teises, į kurias įeina ir turinys rodomas per jos valdomus „Eurosport“ kanalus.
Komentuodamas pratęstą partnerystę su TOK, „Warner Bros. Discovery Sports Europe“ prezidentas ir vykdomasis direktorius Andrew Georgiou sakė: „Būdami pastarųjų trejų „olimpinių žaidynių namais Europoje“, džiaugiamės galėdami pratęsti savo bendradarbiavimą su TOK iki 2032 m. Didžiuojamės, kad ir po 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių, kurios žada būti nuostabios, „Warner Bros. Discovery“ išliks vienintele vieta, kurioje gerbėjai galės išvysti kiekvieną ateinančių ketverių olimpinių žaidynių akimirką.
Esame dėkingi, kad galime dirbti kartu su EBU ir jos nariais kitame olimpinės kelionės etape, pratęsdami 2015 m. kartu su TOK prisiimtą įsipareigojimą pasiekti daugiau žmonių per plačias ir prieinamas transliacijas. Žiūrovai visoje Europoje ir toliau turės platų pasirinkimą ir galimybę stebėti žaidynes įvairiose platformose. Taip padėsime puikų pagrindą dar labiau plėsti rekordinę auditoriją ir įsitraukimą, pasiektą Europoje per pastarąsias trejas žaidynes.“
„Warner Bros. Discovery“ ir EBU turi ilgą bendrą istoriją papildomai nušviečiant svarbiausius sporto renginius. Pastaruoju metu bendradarbiauta per Tarptautinės biatlono sąjungos pasaulio taurės ir pasaulio čempionato varžybas, taip pat daugybę vasaros sporto renginių, įskaitant pasaulio lengvosios atletikos čempionatą ir dviračių lenktynes „Tour de France“ bei „La Vuelta“.
Pastarąsias trejas žaidynes bendrovė rūpinosi transliacijų partneryste su daugiau nei 45 nemokamai transliuojančiais partneriais ir EBU nariais, kad užtikrintų plačią žaidynių sklaidą. Pridėjus jos pačios platformas, tai lėmė rekordinį žiūrimumą – 372 mln. žmonių visoje Europoje stebėjo 2020 m. Tokijo olimpines žaidynes, iš kurių 175 mln. tai darė „Warner Bros. Discovery“ platformose, tokiose kaip „discovery+“. O per 2022 m. Pekino žiemos olimpines žaidynes jos platformose apsilankė 156 mln. europiečių, t. y. daugiau nei 19 kartų daugiau nei per ankstesnes žiemos žaidynes.
* Airija, Albanija, Andora, Armėnija, Austrija, Azerbaidžanas, Belgija, Bosnija ir Hercegovina, Bulgarija, Čekija, Danija, Estija, Graikija, Islandija, Ispanija, Italija, Izraelis, Jungtinė Karalystė, Juodkalnija, Kipras, Kosovas, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Lietuva, Liuksemburgas, Malta, Moldova, Monakas, Norvegija, Nyderlandai, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Sakartvelas, San Marinas, Serbija, Slovakija, Slovėnija, Suomija, Šiaurės Makedonija, Švedija, Šveicarija, Turkija, Ukraina, Vatikanas, Vengrija ir Vokietija.
** „Kiekviena akimirka“ išskirtinai: Airija, Albanija, Andora, Armėnija, Austrija, Azerbaidžanas, Belgija, Bosnija ir Hercegovina, Bulgarija, Čekija, Estija, Graikija, Islandija, Ispanija, Italija, Izraelis, Jungtinė Karalystė, Juodkalnija, Kipras, Kosovas, Kroatija, Latvija, Lenkija, Lichtenšteinas, Lietuva, Liuksemburgas, Malta, Moldova, Monakas, Nyderlandai, Portugalija, Prancūzija, Rumunija, Sakartvelas, San Marinas, Serbija, Slovakija, Slovėnija, Šiaurės Makedonija, Šveicarija, Turkija, Ukraina, Vatikanas. Neišskirtinai: Danija, Norvegija, Suomija, Švedija, Vengrija, Vokietija.
Apie Tarptautinį olimpinį komitetą:
Tarptautinis olimpinis komitetas yra ne pelno siekianti tarptautinė pilietinė nevyriausybinė organizacija, kurią sudaro savanoriai ir kuri siekia kurti geresnį pasaulį pasitelkdama sportą. Daugiau kaip 90 proc. savo pajamų ji perskirsto platesniam sporto judėjimui, o tai reiškia, kad kasdien 4,2 mln. JAV dolerių atitikmuo atitenka visų lygių sportininkams ir sporto organizacijoms visame pasaulyje.
Apie Europos transliuotojų sąjungą:
Europos transliuotojų sąjunga (EBU) yra vienas svarbiausių pasaulyje visuomeninės žiniasklaidos aljansų. Ji atstovauja 112 žiniasklaidos organizacijų 56 Europos, Artimųjų Rytų ir Afrikos šalyse ir dar 30 asocijuotų narių Azijoje, Afrikoje, Australazijoje bei Amerikoje.
Jo nariai valdo beveik 2 000 televizijos ir radijo kanalų bei daugybę interneto platformų. Kartu jie pasiekia daugiau nei milijardo žmonių auditoriją visame pasaulyje ir transliuoja daugiau nei 150 kalbų.
EBU sporto departamentas „Eurovision Sport“ narių vardu valdo 15 sporto šakų žiniasklaidos teises ir pagal susitarimus su 25 tarptautinėmis sporto federacijomis kasmet transliuoja daugiau kaip 28 000 valandų sporto transliacijų. Kasmet jis parodo daugiau kaip 200 renginių ir didžiuojasi, kad jo teisių portfelis yra subalansuotas pagal lytį.
Apie „Warner Bros. Discovery“:
„Warner Bros. Discovery“ („Nasdaq“: WBD) yra lyderiaujanti pasaulinė žiniasklaidos ir pramogų bendrovė, užsiimanti aukštos kokybės televizijos serialų ir filmų kūrimu bei jų transliavimu televizijoje, interneto platformose ir kine. Bendrovės prekės ženklai, kasdien įkvepiantys, informuojantys ir linksminantys auditoriją, yra pasiekiami daugiau nei 220 šalių ir 50 kalbų. Tarp jų – „Discovery Channel“, „discovery+“, „CNN“, „DC“, „Eurosport“, „HBO“, „HBO Max“, „HGTV“, „Food Network“, „Investigation Discovery“, „TLC“, „Magnolia Network“, „TNT“, „TBS“, „truTV“, „Travel Channel“, „MotorTrend“, „Animal Planet“, „Science Channel“, „Warner Bros. Pictures“, „Warner Bros. Television“, „Warner Bros. Games“, „New Line Cinema“, „Cartoon Network“, „Adult Swim“, „Turner Classic Movies“ ir kiti. Norėdami gauti daugiau informacijos, apsilankykite www.wbd.com.
Pranešimą paskelbė: Rytis Gerlikas, UAB „coagency”