Verslas

Sostinės valdžia apmokestins ir reklamą ant taksi ir krovininių automobilių?

Vilniaus meras Vilius Navickas, leidęs organizuoti seksualinių mažumų eitynes buvusių kapinių teritorijoje, užsitraukė ne tik opozicijos, bet ir partijos draugų nemalonę. Partijos Tvarka ir teisingumas prezidiumas „tvarkiečių” frakcijai Vilniaus miesto savivaldybės taryboje siūlo pradėti interpeliaciją Vilniaus miesto merui. Nuo šiol kiekvienas sostinės vadovo žingsnis – lyg po padidinamuoju stiklu. Kodėl neištraukus į dienos šviesą dar keleto prieštaringų sostinės valdžios sprendimų? Antai Vilniaus miesto savivaldybės taryba paskutinę prieš atostogas – 2009 m. liepos 15 dieną paskubomis, neapsvarsčiusi priėmė sprendimą patvirtinti vietinės rinkliavos tvarką už leidimą įrengti išorinę reklamą ant privačių objektų. Vien už „parašą” įsirengti lauko reklaminį skydą ant privataus namo ar kito objekto miestas reikalauja sumokėti 10 000 litų. Į klausimą, kam reikėjo tokio nutarimo, meras atsakytų: biudžeto papildymui. Tačiau Lietuvos nacionalinės reklamos asociacija „LINARA”, vienijanti ir lauko reklamos įmones, yra įsitikinusi kitaip – miesto valdžia piktybiškai trukdo visam verslui, siekdama apsaugoti kelis monopolininkus. Dar prieš patvirtindama minėtąjį sprendimą Vilniaus savivaldybė nepagrįstai vilkindavo šios asociacijos narių prašymų priėmimą ir leidimų įsirengti išorinę reklamą ant privačių pastatų fasadų išdavimą. Neretai prašymai būdavo atmetami, nors sostinės vadovams būdavo pateikiami būtini dokumentai su pačios savivaldybės specialistų išvadomis, jog konkretūs reklamos įrengimai ant atitinkamų fasadų nepažeidžia jokių įstatymų. Viena vertus, priimto sprendimo vykdymas turėtų pagelbėti kuriant estetinį miesto vaizdą, iš kitos pusės – jo griežtumas užkerta kelią profesionalios lauko reklamos vystymuisi. „Mūsų asociacija neprašo, kad būtų sudarytos šiltos sąlygos verslui, tačiau kovoja už tai, kad nebūtų daromos kliūtys verslui ir naujoms darbo vietoms kurti. Dėl tarybos priimtų nutarimų dalis mūsų asociacijai priklausančių įmonių buvo priverstos atleisti pusę darbuotojų tam, kad išgyventų,” – kalba asociacijos „LINARA” prezidentas Tomas Jankauskas. Asociacija sostinės savivaldybės vadovams, administracijai bei dar kelioms valstybinėms institucijoms išsiuntė dešimtis kreipimųsi dėl susiklosčiusios situacijos, tačiau nei atsakymo, nei jokios kitokios reakcijos nesulaukė. Lietuvos nacionalinė reklamos asociacija „LINARA”, vienijanti šešiolika su reklama susijusių įmonių, ieškoti atsakymų ėmėsi savarankiškai. „Sostinės lauko reklamos rinkos analizės išvados bei neoficialios prielaidos verčia galvoti, kad minėtais metodais Vilniaus valdžia nori apsaugoti monopolininkų interesus,” – be užuolankų tvirtina T. Jankauskas. Pati savivaldybei pristačiusi projektą kovai su nelegalia lauko reklama „LINARA” įžvelgė įstatymams prieštaraujantį sostinės vadovybės ir uždarųjų akcinių bendrovių „JCDecaux Lietuva” ir „Clear Channel” bendradarbiavimą. 2009 rugsėjo mėnesį Vilniaus miesto savivaldybės kontrolierių atliktas tyrimas atskleidė, kad šioms įmonėms išduotų leidimų ir sutarčių galiojimo laikas yra pasibaigęs ir nepratęstas. Kitaip tariant – dauguma minėtų bendrovių reklaminių stendų tuo metu stovėjo ir vis dar stovi nelegaliai. Nepraėjus nė mėnesiui vienas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos diretoriaus įsakymas buvo pakeistas kitu, kuris vėl atrišo rankas monopolininkams. „Leidimai buvo pratęsti be jokio konkurso ir mistinės ilgaamžės, tiksliau amžinos, šioms bendrovėms patogios sutartys su savivaldybe toliau galioja,” – neskaidrią sostinės vadovybės veiklą įžvelgia T. Jankauskas. Dėl pastebėtų dominuojančių bendrovių Konkurencijos įstatymo pažeidimų ir visiškai neatitinkančių dabartinės ekonominės situacijos sprendimų „LINARA” 2010 metais vasario 4 dieną susitiko su Vilniaus miesto savivaldybės mero pavaduotoju, tarybos nariu Vidmantu Martikoniu.

Parašykite komentarą