Žinome, kad padangos – tai vienintelė transporto priemonės dalis, kuri liečiasi su kelio danga, ir jas keisti reikia du (2) kartus per metus, prieš vasarą, ir žiemą. Kiekvienas vairuotojas Lietuvoje privalo pakeisti savo vairuojamos transporto priemones padangas iš vasarinių į žiemines iki tam nustatyto termino – lapkričio 10-os dienos. Padangos gali būti pakeičiamos ir anksčiau, jei to reikalauja oro sąlygos, tačiau jos privalo būti pakeistos iki nustatyto termino, antraip už šios taisyklės nepaisymą vairuotojams yra taikomos nuobaudos.
Kaip tinkamai išsirinkti padangas?
Renkantis padangas žiemos sezonui yra labai svarbu būti dėmesingiems padangų charakteristikoms, tokioms kaip: greičio indeksas; padangos mišinys; matmenys ir kaina. Taip pat reikia nepamiršti ir tokių aspektų kaip: kokiais keliais ruošiamąsi važiuoti transporto priemone; kokiomis sąlygomis bus naudojamos padangos; ir kuria ašimi (priekine ar galine) yra varoma transporto priemone.
Jei transporto priemone bus dažniausiai naudojama miesto keliams, jai yra tinkamos smulkaus padangų protektoriaus struktūros, ir minkštos gumos sudėties žieminės padangos. O jei transporto priemonė bus dažniausiai naudojama užmiesčio keliams, patartina rinktis stambaus padangų protektoriaus struktūros, dygliuotos gumos sudėties žiemines padangas, kurios leis Jums jaustis saugiau ir užtikrins geresnį padangų sukibimą su keliu kuriuo važiuosite.
Svarbu nepamiršti, kad transporto priemonės stabdymo greitį; stabilumą; ir manevringumą lemia tiek smulki padangų protektoriaus struktūra, tiek jos gylis, kuris beje yra matuojamas nuo padangų paviršiaus iki jų rašto griovelių dugno, o tam pamatuoti, naudojami specialūs matuokliai būtent padangų gyliui matuoti. Tinkamas savo transporto priemonei padangas galite rasti pas autodalių lyderį Autoaibė.
Padangų protektoriaus gylio reikalavimai
Padangų protektoriaus gylis privalo būti ne mažesnis kaip:
- M1 klasė (automobilis) – 1,6mm (nuo 04.01 iki 11.10d), 3mm (nuo 11.10 iki 04.01)
- M2 klasė (autobusas) – 2mm (nuo 04.01 iki 11.10), 3mm (nuo 11.10 iki 04.01)
- M3 klasė (autobusas) – 2mm (ištisus metus)
Padangų nusidėvėjimas – ką reikia apie tai žinoti
Padangų nusidėvėjimas – tai rodiklis, kuris parodo ne tik automobilio ratų būklę iš esmės, jis nurodo kada reikia keisti padangas, identifikuoja su transporto priemonės ratų dalimi susijusias problemas, kurios skatina spartesnį ratų ir jų dalies – padangų susidėvėjimą.
Dažniausiai padangų susidevėjimas skirstomas į šias sritis:
- Centrinės dalies padangų susidevėjimas – dėl reto padangų keitimo; per didelio slėgio; nesuderintų su ratlankiais padangų;
- Protektorių galai (padangų šonai) susidėvėję labiau nei centras – dėl per mažo slėgio; dideliu greičiu atliekamų posūkių; nesuderintų ratlankių su padagomis, reto padangų keitimo;
- Greitai nudilusi viena arba kita padangų (padangos) pusė – dėl blogai sulygintų ratų; geometrijos ir jos balansavimo problemos; dėl reto padangų keitimo;
- Greitai susidėvi viena ar kita (galbūt ir kelios) protektoriaus vietos padangose – dėl blogos jungčių / pakabos būklės; blogai subalansuotų ratų; per staigaus įsibėgėjimo / stabdymo; dėl per mažo slėgio;
- Įstrižas protektorių susidevėjimas – dėl blogai sulygintų ratų; per mažo slėgio; blogo balanso; dėl reto padangų keitimo;
Reikia nepamiršti, kad padangos, tai viena iš svarbiausių ir pagrindinių transporto priemonę varomų jos struktūros dalių, nuo kurios smarkiai priklauso tiek itin svarbus saugumas kelyje, tiek pati važiavimo kokybė. Tad yra itin svarbu laiku pasikeisti padangas, ir taip pat joms atlikti paprasčiausius padangų stebėjimus ir patikrą, kas yra visiškai nesudėtinga, o tai Jums leidžia ir laiku identifikuoti problemą, prieš susiduriant su ja. Daugiau informacijos apie padangas, jų nusidėvėjimą, bei keitimą galite rasti čia.
Pranešimą paskelbė: Martyna Tijūnelytė – Žvinienė, UAB BPN LT