Verslas

Patarimai ieškantiems darbo: rusakalbiams Lietuvoje susirasti darbą paprasta

Pagal 2009 metų statistikos departamento duomenis net 16 % Lietuvos gyventojų nėra lietuviai, 8 % žmonių savo gimtąja kalba nurodo rusų kalbą, o apskritai puikiai kalbančių rusiškai ir sunkiau susišnekančių lietuviškai yra kur kas daugiau. Akivaizdu, kad dalis vartotojų Lietuvoje yra rusakalbiai. Tą rodo ir darbo rinkos tendencijos – yra rusiškai kalbančių klientų, reikia ir rusiškai kalbančių juos aptarnaujančių darbuotojų. Toks poreikis ypač ryškus Vilniuje, įmonėse, kuriose pagrindinis darbo įrankis – būtent kalba.

Darbas, kuriame svarbiausia – kalba
Nieko nestebina darbas, kuriame pinigai uždirbami tiesiog kalbant, bendraujant. Tai – prekių ar paslaugų pardavimas telefonu. Skambučių centre dirbančio pardavimų vadybininko pagrindinis tikslas yra parduoti prekes, prieš tai profesionaliai suteikus klientui informaciją apie parduodamų prekių funkcijas ir įsigijimo sąlygas. Tam šie žmonės dalyvauja nuolatiniuose mokymuose, išlavina tiesioginio pardavimo įgūdžius, perpranta klientų aptarnavimo subtilybes. Svarbiausia, ko tikimasi iš šių darbuotojų – malonus, rišlus bendravimas su klientu jam suprantama kalba. Juk pirkėjo pasitenkinimą lemia ne tik įsigyta prekė, bet ir sklandžiai įvykęs pašnekesys.

Kalbos barjeras – pardavėjo trūkumas
Gebėjimas tinkamai suteikti informaciją ir komunikabilumas – kone svarbiausios pardavimų vadybininko savybės, nuo kurių iš dalies priklauso ir vadybininko uždarbis. Tad jei jis moka ne vien valstybinę šalies kalbą arba net kelias – tai pardavimų vadybininkui suteikia dar didesnį pranašumą ir žymiai palengvina darbą.
Tai, kas pardavėjui nemaloniausia – negalėjimas susišnekėti paskambinusio kliento kalba. Tokie barjerai gali lemti daug nesusipratimų ar apskritai nutraukti nesėkmingai vykstantį pokalbį. Šioje situacijoje rezultatas dažniausiai vienas – pardavėjas praranda klientą, klientas lieka nepatenkintas negalėdamas įsigyti norimos prekės.

Klientai – ne vien lietuviai
Minėtų kalbos barjerų, deja, pasitaiko, tačiau šiuo verslu užsiimančios įmonės tai siekia spręsti įdarbindamos ir rusakalbius žmones – juk plataus vartojimo prekes telefonu užsisako ir perka ne tik lietuviai. Tarp klientų yra daug rusų, lenkų, baltarusių ir kitų tautybių žmonių, kurie, jei galėtų rinktis, paskambinę mieliau bendrautų su taip pat gerai rusiškai kalbančiu pardavėju. Taigi tendencijos prekių pardavimo telefonu versle rodo, jog rusiškai kalbančių darbuotojų poreikis išties aktualus, ir rusakalbiai darbuotojai tokioje įmonėje vis labiau tampa vertybe.

TESTAS: Ar Jums patiktų dirbti skambučių centre?
• Ar mėgstate bendrauti?
• Ar esate draugiškas ir malonus net su nepažįstamais žmonėmis?
• Ar Jums lengvai pavyksta užmegzti naujas pažintis?
• Ar esate ryžtingas ir siekiate savo tikslo?
• Ar norėtumėte dirbti su kompiuteriu?
• Ar Jums aktualus lankstus darbo grafikas?
• Ar Jūs norėtumėte būti atsakingas už savo, bet ne kitų žmonių darbą?
Jei į tris ar daugiau klausimų pasirinkote atsakymą „TAIP“ – sveikiname, Jūs turite daug šansų tapti skambučių centro komandos nariu!

UAB STUDIO MODERNA, Lietuvoje sėkmingai veikianti jau 8-erius metus, nuolat ieško komunikabilių, savimi pasitikinčių žmonių, nepriklausomai nuo amžiaus ar lyties. Šiuo metu įmonėje sėkmingai dirba virš 500 darbuotojų. Siųskite savo gyvenimo aprašymą el. paštu darbas@studio-moderna.com arba susisiekite telefonu +370 (5) 246 24 38.

Parašykite komentarą