Vilnius, 2008 rugsėjo 18 d. Nepasitvirtina Finansų ministerijos prognozė, kad nuo š.m. sausio 1 d. 20 proc. padidinus akcizą stipriesiems alkoholiniams gėrimams, į valstybės biudžetą papildomai pavyks surinkti 150 mln. litų. Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, pirmąjį pusmetį akcizo mokesčių priskaičiuota 388,6 mln. litų. Tai tik 3,8 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2007 m. (373,7 mln. litų).
„Nepaisant 2008 m. pradžioje padidinto akcizo mokesčio, akcizo priskaičiuota mažiau nei prognozuota. Didesni akcizai šiemet pastebimai sumažino alkoholinių gėrimų gamybą ir pardavimus. Stipraus alkoholio pardavimai per pirmąjį šių metų pusmetį krito 15 proc. Akivaizdu, kad planuotų papildomų 150 mln. litų į valstybės biudžetą surinkti nepavyks”, – teigia Laurynas Vilimas, Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacijos (AGPĮA) prezidentas.
Tuo tarpu Ūkio ministerijos (ŪM) pateiktoje pirmojo pusmečio apžvalgoje teigiama, kad šiemet akcizo už alkoholį sumokėta 23,2 proc. daugiau nei 2007 m. pirmąjį pusmetį. ŪM taip pat vadovavosi VMI duomenimis apie sumokėtą akcizą, tačiau pagal galiojančią tvarką, didžioji alkoholio akcizo mokesčių už 2007 m. gruodžio 10-31 d. dalis VMI pervesta š. m. sausio mėnesį. Todėl norint nustatyti realią 2008 m. pardavimo ir akcizų sumokėjimo statistiką, privalu vadovautis VMI duomenimis apie nuo šių metų sausio 1 d. priskaičiuotą alkoholio akcizą.
„Pagal nusistovėjusią tvarką, didžioji dalis alkoholio akcizo mokesčių už 2007 m. gruodžio 10-31 d. Valstybinei mokesčių inspekcijai pervestas šių metų sausio mėnesį. Todėl Ūkio ministerijos apžvalgoje pateikti duomenys neatspindi realios šių metų pardavimų ir sumokėtų akcizų situacijos”, – sako L. Vilimas.
Anot jo, tai, kad didinat alkoholio akcizą Finansų ministerijai nepavyks į biudžetą surinkti planuotų papildomų 150 mln. litų, rodo, kad vykdoma strategija nepasiteisina.
Apie Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociaciją (AGPĮA)
Alkoholiniais gėrimais prekiaujančių įmonių asociacija, atstovaujanti Lietuvos alkoholio pramonę šalies bei Europos Sąjungos organizacijose, buvo įkurta 2003 m.
AGPĮA sudaro ūkio subjektai – AB „Alita”, UAB „Bennet distributors”, UAB „Birštono mineraliniai vandenys ir Ko”, UAB „Filipopolis”, UAB „L.I.O.N. gėrimai”, UAB „Mineraliniai vandenys”, AB „Stumbras”, AB „Vilniaus degtinė”, kurie kartu yra atskaitingi už daugiau nei 90 proc. Lietuvos stipriojo alkoholio rinkos.
Kontaktinis (-iai) asmuo (-enys):
Tadas Bojarskas
Projektų vadovas
RsV agentūra „Contact Market”