Verslas

Lietuvių programuotojai investuoja į naują pasaulinę el. komercijos platformą „thirty bees“

„thirty bees“ – nauja el. komercijos platforma, 2018 m. pradžioje atsiskyrusi nuo vienos populiariausių pasaulyje „PrestaShop“ sistemų, paremta pastarosios 1.6 versijos branduoliu. Įmonė „Prestarock“ – vieni pirmųjų ir bene ilgiausiai Lietuvoje su „PrestaShop“ dirbantys el. komercijos profesionalai – ir pirmieji sertifikuoti „thirty bees“ atstovai Lietuvoje. Kuo ypatinga „thirty bees“? Kodėl tai taip svarbu naudojantiems „PrestaShop“ platformą ir ką žada naujoji sistema pasaulinei rinkai?

Kodėl atsirado poreikis naujai el. komercijos platformai?

Vienas populiariausių el. parduotuvių prekinių ženklų „PrestaShop“ 2017 metais išleido naują versiją, kuri iš esmės tapo nebesuderinama su senesne, palikdama daugybę kūrėjų ir el. parduotuvių savininkų nežinioje, o nauji žadėtieji architektūriniai sprendimai nebuvo tinkamai realizuoti. Iki šiol, jau praėjus daugiau nei metams, naujausia versija vis dar nestabili, lėtesnė nei pirmtakė bei neatitinka bendruomenės poreikių.

„Dirbdami su „PrestaShop“ jau beveik dešimtmetį matome, kad istorija kartojasi ir „PrestaShop“ iš esmės nepasimokė iš savo klaidų, kai analogišką situaciją turėjome 2012 metais: „PrestaShop“ vykdė didelius architektūrinius pakeitimus savo branduolyje pridėdama daugybę standartinių funkcijų, pavyzdžiui, išplėstas sandėlių valdymas, kelių parduotuvių valdymas (angl. multistore) ir kt. Kai kurios iš šių funkcijų iki šiol, praėjus net 6 metams, taip ir liko  neveikiančios arba veikia netinkamai“, – teigia Ričardas Šmaižys, įmonės „PrestaRock“, kuriančios el. komercijos sprendimus su „PrestaShop“, vadovas.

„Nors naujausia „PrestaShop“ versija pasirodė daugiau nei prieš metus, ji iki šiol neatitinka vartotojų poreikių: neturi nemokamo standartinio tinklaraščio modulio, tvarkingų SEO adresų, lėtai veikia, o spartinančios greitaveiką standartinės funkcijos neveikia arba reikalauja diegti papildomas, dažnai mokamas priemones. Pats branduolys tobulinamas nepakankamai sparčiai,  taip apribojant „PrestaShop“ el. komercijos plėtrą tarp kūrėjų ir naudotojų, jau nekalbant apie daugybę metų besitęsiančias klaidas, kurios vis neištaisomos“, – priduria R. Šmaižys. 

Kas yra „thirty bees“ ir kuo ji tokia ypatinga?

„thirty bees“ atvirojo kodo (angl. open source) sprendimas yra bendruomenės atsakas į įsisenėjusias „PrestaShop“ problemas. Naujosios sistemos vystytojai yra pagrindiniai „PrestaShop“ bendruomenės nariai, per daugiau nei dešimtmetį padėję išpopuliarinti pirmtakų sistemą ir, matydami netinkamus sprendimus, patys ėmęsi iniciatyvos ir atsiskyrę (angl. fork) nuo „PrestaShop“ su naujesniu ir tobulesniu produktu.

„Jeigu mano karjeros pradžioje 2008–2010 m. „PrestaShop“ buvo visai nefunkcionali sistema, neturinti net elementaraus SEO, tai šiandien mes bandome pakartoti sėkmę vėl būdami naujosios el. komercijos platformos pionieriai. Tačiau šįkart pradedame ne nuo nulio, o  panaudodami rinkoje jau įsitvirtinusią „PrestaShop“ 1.6 versiją“, – aiškina „PrestaRock“ įkūrėjas ir savininkas.

„thirty bees“ per porą mėnesių sugebėjo išspręsti ilgą laiką „PrestaShop“ kankinusias problemas: greitaveikos (pagal Google testus dabar ji vertinama 100 proc.), sukurtos tvarkingos SEO nuorodos, ilgai kankinusios el. parduotuvių savininkus, likviduoti tūkstančiai sisteminių klaidų. Žadama tinkamai sutvarkyti kelių parduotuvių valdymą, išplėsti sandėlio naudojimo funkcijas ir dar daugiau“, – privalumus vardija R. Šmaižys.

„thirty bees“ naujienos Lietuvos el. parduotuvių savininkams, ypač naudojantiems „PrestaShop“ 1.6 versiją

 Anot „PrestaRock“ vadovo, „thirty bees“ yra puiki platforma, ypač turintiems modifikuotas ir pritaikytas „PrestaShop“ 1.6 versijos el. parduotuves, nes tai pigiausias optimalus sprendimas siekiantiems neprarasti naujinimų, kurie oficialiai kūrėjų bus nutraukiami 2018 metų rudenį. Tai puiki proga gauti daug daugiau naudų nemokamai, nes viskas yra „thirty bees“ standartiniame pakete.  

„Nors didžioji mūsų klientų dalis turi palaikymo sutartis, pagal kurias įsipareigojame jiems laiku teikti naujinimus ir taisyti saugumo spragas, po 2018 metų „PrestaShop“ 1.6 versijos oficialaus pabaigimo daugeliui klientų kyla dilema, ką daryti: migruoti į naują „PrestaShop“ versiją ar laukti stabilios ir tinkamai veikiančios 1.8 versijos, apie kurios išleidimo datą net nėra žinoma, – svarsto R. Šmaižys. – Savo klientams rekomenduosime tęsti el. komercijos  plėtrą migruojant į tos pačios versijos ir administravimo išvaizdos „thirty bees“ vietoje ilguoju periodu dvigubai kainuosiančios migracijos į „PrestaShop“. Taip įgyvendinsime pagrindinę užduotį: optimizuosime palaikymo kaštus ir kartu pridėsime naujų funkcijų praktiškai nemokamai. Turbūt niekas nesiskųs, jeigu jų sistema keletą kartų paspartės nemokamai?“ – retoriškai klausia „PrestaRock“ komandos vadovas.

„Mes jau šiandien, būdami pirmieji oficialūs ir vieninteliai Lietuvoje „thirty bees“ partneriai, siūlome visus populiariausius modulius: „Cardinity“, „DPD“, „LPExpress“, „Paysera“, „Omniva“, „Venipak“ ir kitus“, – pabrėžia R. Šmaižys.

Kitų pasaulyje buvusių „skyrybų“ sėkmės istorijos

Ką apskritai reiškia programinės įrangos nauja šaka (angl. fork)? Internete galime rasti ir daugiau sėkmės istorijų, kai įkūrėjų „skyrybos“ įvyko dėl idėjinių ar kitų niuansų. Sėkmingiausi pavyzdžiai:

  • 2009 metais „MariaDB“ duomenų bazės atsiskyrimas nuo „MySQL“ bijant „Sun Microsystems“ planų apmokestinti visą infrastruktūrą. Iki šiol tai puiki gyvuojanti duomenų bazė, iš esmės pakeitusi „MySQL“ visose serverių talpinimo įmonėse;
  • 2010 metais plačiai naudojamos „Microsoft Word“ alternatyvos „OpenOffice“ paketas išaugo į naują produktą „LibreOffice“;
  • 2017 metais „Bitcoin Cash“ sukūrimas atsiskiriant nuo visus užvaldžiusio „Bitcoin“ pirmtako.

Programinės įrangos kūrėjų pasaulyje naujos sistemos sukūrimas esamos pagrindu jau nė vieno nebestebina ir būtent tai – vienas didžiausių atvirojo kodo privalumų, kuriuos tiesiogiai jaučia naudotojai.

Kas yra „PrestaRock“?

„PrestaRock“ – el. komercijos profesionalai, bene ilgiausiai dirbantys su „PrestaShop“ el. komercija Lietuvoje, šiuo metu sertifikuoti „thirty bees“ partneriai. Mūsų logotipas ir pati materija „rock“ (akmuo) pabrėžia, kad esame stabilūs ir patikimi partneriai. Asociacija su Velykų salų monumentais rodo mūsų tvirtumą siekiant tikslų bei kuriant tiesioginę vertę klientams. Mūsų tikslas – tapti elektroninės komercijos partneriais, kurie prisiima atsakomybę už kokybiškus techninius sprendimus, nepertraukiamą elektroninės parduotuvės veiklą, padeda visais su elektronine komercija susijusiais klausimais: nuo verslo procesų modeliavimo iki patarimų, kaip skirtingus kanalus panaudoti konversijai didinti.

Įmonė „PrestaRock“, nepamiršdama „PrestaShop“, šiandien investuoja į „thirty bees“ ir tampa pirmąja Lietuvoje oficialia partnerių agentūra bei prisideda prie naujos sistemos ateities, tobulindama ir pačią programinę įrangą bei pritaikydama Lietuvos rinkai jau egzistuojančius ir naujus modulius.

Pranešimą paskelbė: Ričardas Šmaižys, UAB Magnus IC

Parašykite komentarą