Transportas

Kaip pailginti kondicionieriaus tarnavimo laiką?

Karštą vasaros dieną kelionė be tinkamai veikiančio oro kondicionieriaus yra beveik neįmanoma. Deja, daugelis vairuotojų kondicionieriaus patikra susirūpina tik šiam visiškai sugedus. Tokiu atveju minėtojo prietaiso taisymas gali užtrukti ganėtinai ilgai ir pareikalauti daugybės išlaidų.

Kondicionieriaus veikimas pagrįstas uždaro ciklo principu, t. y. kompresorius pumpuoja šaltnešio (freono) dujas, kurios patekusios į radiatorių pradeda vėsti ir netrukus virsta skysčiu. Šis, perėjęs per termoreguliacinį vožtuvą, virsta dujomis. Šaltnešis aplinkai atiduoda vėsą, kuri yra nupučiama nuo išgarintojo. Šaltnešio dujos grįžta atgal į kompresorių, kuriame yra suspaudžiamos iki aukšto slėgio ir tokiu būdu virsta skysčiu. Tuomet minėtasis ciklas kartojasi iš naujo. Ši sistema yra gana trapi, todėl jai būtina reguliari priežiūra. Labai svarbu nepamiršti, kad kondicionierių pildymas turi būti atliekamas bent kartą per metus. Negalima atidėlioti mažesnių remonto darbų, kadangi vėliau išleisite kur kas didesnes sumas visos sistemos taisymui, pvz., vien naujo kompresoriaus kaina šiuo metu siekia apie 2 000 litų, tačiau negalima pamiršti ir kitų komponentų, pvz., radiatoriaus, garintuvo, vamzdyno ir t. t.

Siekdami pailginti kondicionieriaus tarnavimo laiką, visų pirma turite pasirūpinti reguliaria sistemos profilaktika. Nepamirškite, kad patikros darbai kainuos kur kas mažiau, be to, jiems nereikės skirti daug laiko, pvz., kondicionierių pildymas trunka apie 30 minučių. Beje, specialistai tvirtina, kad kondicionierių pildymas turėtų būti atliekamas tik specializuotuose autoservisuose, kuriuose naudojama moderni įranga, o pildymui parenkamos kokybiškos ir konkrečiai transporto priemonei tinkančios freono dujos. Labai svarbu ir laiku pakeisti salono filtrą. Keitimo dažnumas priklauso nuo transporto priemonės eksploatavimo sąlygų, pvz., jei važinėjate dulkėtais keliais, filtrą reikėtų keisti kas 20 tūkst. kilometrų, kitais atvejais – kelis kartus per metus.

Specialistai primena, kad jei kondicionieriaus radiatorius yra priekyje, tuomet visi nešvarumai, su kuriais susiduriame kelyje, pvz., lapai, vabzdžiai, pūkai, yra prispaudžiami prie radiatoriaus. Sušlapusi masė ganėtinai ilgai išlaiko drėgmę, todėl skatina aliuminio oksidacijos ir irimo procesus. Siekiant išvengti panašių bėdų rekomenduojama kelis kartus per metus atsilenkti radiatorių (atsukus du varžtelius) ir išplauti susikaupusius nešvarumus. Beje, po stipraus lietaus būna sudrėkusios radiatoriaus plokštės. Jei transporto priemonės nenaudojate ilgesnį laiką, įjunkite kondicionierių ir leiskite jam kurį laiką padirbti – taip išgarinsite drėgmę.

Parašykite komentarą