Dažnai verslo įmonės susiduria su dilema, kaip rasti SEO profesionalus, kurie tikrai būtų profesionalai, o ne savamoksliai puslapių administratoriai, laisvalaikiu darantys SEO. Dabar tokių yra gana nemažai, todėl ne vieną kartą įmonės yra nukentėjusios gana rimtai nuo nekokybiškų paslaugų teikėjų. Kaip atskirti, kuris SEO specialistas yra aukšto lygio, o kuris tik nori greičiau pasiimti pinigus ir pasikeisti numerį, kad nereikėtų atsakinėti į nemalonius telefonų skambučius iš nepatenkintų klientų? Apie tai kalbėjomės su Taurusmedia.lt įkūrėju Mantu, kuris gana ilgai dirba SEO srityje.
Tie mergelių pažadai…
Profesionalus SEO paslaugų tiekėjas nežada nerealių dalykų. Jis vengia pažadų greitai patekti į pirmąją poziciją Google paieškoje. Jis nežada, kad bazinis raktažodis jau po poros savaičių bus pirmose pozicijose. Jis taip pat nežada, kad atėjęs lankytojų srautas pirks ar bus labai suinteresuotas siūlomomis prekėmis ar paslaugomis. Profesionalas pažadais nesižarsto ir aukso kalnų nežada. SEO – ne tikslusis mokslas, todėl garantijų niekas čia duoti negali. Jei kažkas duoda, reiškia poveikis greičiausiai bus trumpalaikis.
Trumpalaikės paslaugos
SEO profesionalas žiūri metus į priekį. Apsišaukėlis – mėnesį ar du, paskui griebia pinigus ir gaudyk vėją laukuose… Jei SEO profesionalas siūlo ilgalaikį planą, reiškia jis pasiryžęs pamažu dirbti ir taip pagerinti puslapio reitingus. Nieko nuostabaus, nes Google irgi keistai atrodo, kad per trumpą laiką niekam nežinomas puslapis iškyla taip aukštai. O kas jiems atrodo keistai, tas susilaukia „spamo“ tikrintojų komandos dėmesio. O tada jau visko gali būti…
Profesionalūs įrankiai
SEO specialistas naudojasi profesionaliais SEO įrankiais. Galite visada paklausti, kokiais. Paprastai tokie įrankiai yra gana brangūs, kainuoja po 100 dolerių per mėnesį. Dėl šios priežasties SEO mėgėjai tokių sumų sau leisti nelabai gali, nes tai labai didelė investicija. Naudojimasis ne profesionaliais įrankiais, o tik jų bandomosiomis versijomis turėtų išduoti apsišaukėlius ir juos demaskuoti.
Apmokėjimo planas
Ar tikrai žinote, už ką mokate? Ar galite grąžinti pinigus, jei rezultatas netenkina? Tai labai svarbūs su mokėjimais susiję klausimai. Apmokėjimo už SEO paslaugas būdų yra įvairių. Populiariausi yra mėnesiniai mokesčiai arba mokestis už kiekvieno raktažodžio iškėlimą pagal esančią konkurencinę aplinką. Labai gerai išsiklausinėkite apie ataskaitas, kurios bus siunčiamos kas mėnesį? O gal pinigai mokami į priekį? Būkite atidūs, nes tikri profesionalai viską daro skaidriai ir realiai, o ne dangstosi po kažkokiomis neaiškiomis paslaugomis.
Ar dirbate su Google baudos nuėmimu? Ar turite sėkmės istorijų?
To reiktų paklausti kiekvienos rimtos SEO firmos ar profesionalo. Net jei kol kas tokios paslaugos ir nereikia. Jei SEO profesionalai tuo užsiima – jie tikri savo srities žinovai. Gana sudėtinga paimti apleist puslapį ir išsiaiškinti, kur gali būti klaidos, ar serveris neužkrėstas virusais, kaip veikia visa taksonomija (vidinės nuorodos), kokių atgalinių nuorodų esama ir ar visos jos geros. Jei specialistas tą sugeba, neabejokite jo SEO žiniomis ir sugebėjimais.
SEO specialistai yra tie žmonės, kurie visada pataria ir paaiškina. Konsultuokitės, bandykite išsiaiškinti, kas yra kas. Kartais iš jų reikia pareikalauti tam tikrų dalykų, pavyzdžiui, kad sutvarkytų vietinę paiešką arba aktyvuotų AMP puslapius. Tad labai nepykite, jei tokius dalykus jie pamiršta…