IT naujienos

Kada Lietuvos pirmokai pradės programuoti?

Programavimas yra būtinas įgūdis 21a. – apie tai vis garsiau kalba ne tik informacinių technologijų specialistai, bet ir švietimo sektoriaus darbuotojai bei politikai. ES Skaitmeninės ekonomikos ir visuomenės komisaro Güntherio Oettingerio teigimu, po penkerių metų Europos Sąjungoje gali būti daugiau kaip 800 tūkst. laisvų darbo vietų, kurios bus neužpildytos vien dėl reikiamų skaitmeninių įgūdžių turinčių darbuotojų trūkumo.

Programavimo populiarėjimo vėjai justi ir Lietuvoje. Sausio mėnesį įvykusio skaitmeninių mokymų pedagogams „Samsung Mokykla ateičiai“ finalo metu švietimo ekspertai vertino mokyklų parengtus skaitmeninių pokyčių projektus. Nugalėtoja tapusi Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazija pasiūlė programavimo mokyti jau nuo pirmos klasės.

„Vaikai su skaitmeninėmis technologijomis auga nuo mažų dienų. Mūsų užduotis – šį jų domėjimąsi nukreipti mokymuisi, o ne laisvalaikio pramogoms. Keletą metų kryptingai dirbame norėdami išmaniąsias technologijas ir interaktyvią aplinką efektyviai išnaudoti ugdymui, loginio mąstymo ir kūrybiškumo lavinimui. Tad ir programos „Samsung mokykla ateičiai“ finale pristatytas ir laimėjimą mūsų progimnazijai atnešęs projektas buvo kelis metus trukusio darbo ir ieškojimų rezultatas“, – pasakojo Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos direktorius Zenonas Pošiūnas.

Progimnazijos komanda sukūrė skaitmeninių pokyčių savo mokyklai projektą, kurio esmė – nuo pirmos klasės įtraukti mokinius į programavimo mokymąsi, integruotą į įvairių dalykų pamokas. Tokiu būdu siekiama lavinti vaikų loginio mąstymo ir kūrybiškumo kompetencijas.

Rokiškiečių idėjos aktualumą patvirtina „Robotikos akademijos“ partneris Kristijonas Vasiliauskas. „Mokyti vaikus programavimo nuo pirmos klasės yra privaloma, nors aš siūlyčiau tai pradėti netgi anksčiau – nuo 4-5 metų amžiaus. Šiandien mokyklose ugdoma tik viena pagrindinė kompetencija – gebėjimas įsiminti informaciją ir atkartoti ją tinkamoj vietoj tinkamu laiku. Tuo tarpu programavimas – algoritminio mąstymo, gebėjimo planuoti savo veiksmus daugybę žingsnių į priekį vystymas, tai labai daug kompetencijų apimanti veikla“, – sakė K. Vasiliauskas.

Juozo Tūbelio progimnazijos vadovas Z. Pošiūnas pastebi, kad programavimo, kaip ir užsienio kalbų, lengviau išmokti jaunesniame amžiuje. Naudodamiesi programomis su vizualia programavimo kalba, net nemokantys skaityti vaikai gali išmokti programavimo logikos ir pagrindų. Programavimas skatina mokinių kūrybiškumą, jie ne tik naudojasi tuo, kas jau sukurta, bet ir patys tampa kūrėjais.

„Robotikos akademijos“ partneris ir instruktorius K. Vasiliauskas programavimą lygina su skaitymo ir rašymo gebėjimais. „Prieš 200 metų rašyti mokėjo tik aukštuomenė ir dvasininkai. Kitiems žmonėms tai atrodė visiškai nereikalinga. Panašus požiūris šiuo metu vyrauja ir programavimo atžvilgiu. Tačiau kasdienėje aplinkoje atsiranda vis daugiau technologijų, kurios tampa vis labiau personalizuotos, todėl mes privalome mokėti jas valdyti. Manau, jog po 20-30 metų mokėti programuoti bus taip pat natūralu, kaip dabar skaityti ir rašyti“, – įsitikinęs K. Vasiliauskas.

Kalbintų specialistų teigimu, programavimo pagrindų vaikus galėtų mokyti įvairių dalykų mokytojai. Tiesa, Europos Komisijos duomenims, Lietuvos mokytojų pasitikėjimas savo skaitmeniniais gebėjimais yra mažesnis nei Europos Sąjungos vidurkis. Tai įvertinusi, bendrovė „Samsung Electronics Baltics“ inicijavo nemokamus skaitmeninių įgūdžių tobulinimo mokymus pedagogams „Samsung mokykla ateičiai“, kuriuos per dvejus metus baigė jau 160 pedagogų iš visos Lietuvos.

Prieš ir po mokymų atlikta programos dalyvių apklausa parodė, kad 75 proc. dalyvių pradėjo dažnai naudoti informacines komunikacines technologijas (IKT) savo profesiniame gyvenime. 88 proc. respondentų teigė, jog žymiai patobulino savo skaitmeninius įgūdžius. Net 98 proc. dalyvių dalinosi išmoktomis pamokomis su kolegomis, įgavo motyvacijos toliau tobulinti savo žinias ir surado naujų idėjų kaip efektyviau išnaudoti IKT ugdant mokinius.

Skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją, mokyti pokyčių valdymo, lyderystės ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. 2015 – 2016 m. programoje dalyvavo 12 mokyklų iš visos Lietuvos, kurios buvo atrinktos iš 106 mokyklų pateikusių paraiškas dalyvauti šiuose mokymuose. Mokymų metu pedagogų komandos turėjo atlikti paskirtas užduotis ir parengti specialų pokyčių projektą savo mokyklai. Kruopščiausiam, labiausiai įtikinančiam ir labiausiai motyvuotam kolektyvui atiteko 10 000 eurų mokyklai skirtoms „Samsung“ technologijoms įsigyti.

Rekomenduojame
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Parašykite komentarą