Verslas

Jau pusė „Maxima“ parduotuvių Lietuvoje pasikeitė: išbrandintų pokyčių naudą pajuto ir pirkėjai, ir darbuotojai

Lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ peržengta svarbi strateginio bendrovės projekto riba – jau daugiau nei pusė šalyje veikiančių parduotuvių modernizuotos pagal naujuosius formatus. Jos tapo aiškesnės, patogesnės ir labiau orientuotos į maisto produktus. Bendrovės generalinio direktoriaus Tomo Rupšio teigimu, prieš dvejus metus pradėto parduotuvių formatų suvienodinimo vaisiai akivaizdūs – naudą pajuto tiek pirkėjai, tiek darbuotojai.

Formatų vienodinimo tikslas – sukurti maksimalų skaičių tarpusavyje vienodų parduotuvių, kurios siūlo tą patį asortimentą, atrodo taip pat ir veikia pagal tuos pačius principus. Suvienodintose parduotuvėse pirkėjai randa pažįstamą aplinką, kurioje paprasta orientuotis, gali greitai rasti mėgstamas prekes už geriausias kainas, pastebėti akcijas bei specialius pasiūlymus.

Vien 2022 metais buvo suvienodintos 92 parduotuvės. Nuo 2021 m. birželio tokių yra 136 – t.y., 54 proc. iš Lietuvoje veikiančių 251-os.

Ambicingas projektas bus intensyviai vykdomas ir šiais metais. Darbai vyksta ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijos bei Estijos „Maxima“ parduotuvėse, kuriose diegiami tie patys naujųjų formatų principai ir algoritmai. Pokyčiai vykdomi ir „Maxima grupei“ priklausančiose Lenkijos „Stokrotka“ bei Bulgarijos „T-Market“, kur tinklai atnaujinami pagal toms šalims pritaikytus formatus.

Pirkėjai ir darbuotojai naudą pastebi bemat

„Šio projekto esmė – parduotuvėse pagal jų tinklą ir dydį suvienodiname įrangą, asortimentą bei pirkėjo apėjimo ratą. Pirkėjas bet kurioje savo prekybiniu plotu panašioje Baltijos šalių „Maxima“ parduotuvėje ras nors ir kiek skirtingą asortimentą, tačiau – tas pačias produktų kategorijas tose pačiose vietose. Lietuvoje bet kuriame mieste panašaus dydžio parduotuvėse pirkėjas ras ir tą pačią prekių pasiūlą. O tai reiškia – jam apsipirkti bus dar patogiau ir greičiau“, – teigia T. Rupšys.

Lietuvoje ir toliau „Maxima“ parduotuvės bus klasifikuojamos pagal tris dydžius: X, XX ir XXX. Kruopščiai ir ilgai planuojant, buvo išgryninti keli etalonai kiekvienam tinklui: X parduotuvėms sukurti 3, XX – 2, XXX – 1 formatas, kurie skirstomi pagal prekybinės salės dydį ir asortimento plotį.

„Pamatinis mūsų veiklos tikslas jau 30 metų – pirkėjus pakviesti į tokias parduotuves, kurios jiems būtų patogios, taupytų laiką ir užtikrintų geriausią asortimentą. Pasaulyje, kuriame keičiasi vartotojų skoniai ir biudžetai, atsiranda nauji konkurentai, keičiasi demografinė padėtis ir apsipirkimo įpročiai, turi keistis ir mūsų parduotuvės bei paslaugos. Su šiais patobulinimas mes ir toliau investuojame į „Maxima“ klientus bei kolektyvą, kad tiek lankytojų, tiek darbuotojų patirtis būtų kuo geresnė“, – kalba bendrovės vadovas.

Pirmajame projekto etape buvo atidžiai įvertintas visas „Maxima“ parduotuvių asortimentas ir jo efektyvumas. Nuspręsta daugiau vietos salėse suteikti toms aukštos kokybės ir patrauklios kainos prekėms, kurios yra labiausiai paklausios ir reikalingos pirkėjams.

„Nauda iš to keleriopa. Visų pirma, norimą produktą lankytojams bus rasti lengviau. Taip pat tai leidžia suefektyvinti prekių užsakymo ir pristatymo procesus. Šis pokytis padės siekti ir tvarumo tikslų – pirkėjams siūlant jų labiausiai perkamų produktų, planuojame sumažinti nurašomų ir išmetamų prekių kiekį“, – pasakoja T. Rupšys.

Jis pastebi, kad jau ne vienerius metus parduotuvėse nyksta ribos tarp mažmeninės prekybos ir maitinimo paslaugų – maisto prekių parduotuvėse matomas vis didesnis jau paruošto arba ypač greitai pagaminamo maisto poreikis. Atliepiant šias tendencijas, X ir XX tinkluose sumažinta vitrinų su sveriamais produktais. Klientų patogumui, „Meistro kokybės“ produkcija šiose parduotuvėse parduodama jau sufasuota ir paruošta iškart dėtis į krepšelį.

„Didžiausia paskata tęsti projektą – teigiami įvertinimai tiek iš klientų, tiek iš mūsų komandos. Darbuotojus džiugina tai, kad dirbti tampa paprasčiau: kiekviena prekė turi savo aiškią vietą, naudojama daugiau lentynoms pritaikytų pakuočių, tad prekių išdėstymas tapo greitesnis, o darbo efektyvumas – didesnis“, – privalumus įvardija T. Rupšys.

Bendrovės vadovo teigimu, pirkėjai tuo tarpu ypač vertina išplatėjusius takus, padidėjusį prekių asortimentą, lankytojams tapo dar paprasčiau apsipirkti dėl prekių kategorijų išdėliojimo logikos – šviežias maistas lydi pirkėją visą apėjimo ratą.

Parduotuvė „apverčiama“ per 3 dienas

Projekto mastą nusako tai, kiek žmonių yra prie jo prisidėję „Maxima grupėje“. Formatus lygiai prieš 2 metus lietuviai pradėjo kurti su Latvijos ir Estijos kolegomis. Teko sustyguoti viską – nuo technologijos iki asortimento, tad tarptautinė komanda tam skyrė šimtus valandų.

„Pats parduotuvės „apvertimas“, kaip mes viduje vadiname atnaujinimą, trunka 3 paras. Judiname kiekvieną parduotuvėje esantį įrangos vienetą. Tam, kad pirkėjams sukeltume kuo mažiau nepatogumų, parduotuvę uždarome sekmadienį vakare, ir ketvirtadienį įprastu laiku pirkėją pasitinka jau pasikeitusi – formatinė parduotuvė“, – procesą aiškina T. Rupšys.

Lietuvoje šiam formatų projektui visą savo laiką skiria 14 administracijos darbuotojų. Vykdant parduotuvės atnaujinimą, jį įgyvendina ir jau visas kiekvienos parduotuvės kolektyvas.

„Kad ir koks būtų formatas, mažmenos pardavėjai orientuotis turi į du esminius dalykus, – sako T. Rupšys. – Reikia, kad klientai ateitų į parduotuvę, ir reikia, kad jiems joje būtų lengva gauti tai, ko jie nori. Siekiant abiejų tikslų lemiamas veiksnys yra patogumas, kuriam kartelė nuolat kyla vis aukščiau. Todėl nuolat stebime pirkėjų įpročius ir toliau tiek plėsime tinklą, tiek tobulinsime jau atidarytas ar atnaujintas parduotuves.“

Parašykite komentarą