Verslas

Darbe suklydote? Veiksmai, kurių privalote imtis nedelsdami

Nors daugelis pritartų, kad klysti yra žmogiška ir net neišvengiama, darbe padarytas klaidas priimti dažnai sunku dėl galimų neigiamų pasekmių ne tik jums, bet ir vadovui ar kolegoms. Bent menkiausią klaidą darbe esame padaręs kiekvienas, tad svarbu žinoti, kokie veiksmai padės ne tik sumažinti žalą, bet ir išsaugoti bendradarbių pasitikėjimą.

„Jei padarėte tokią klaidą, kurios savarankiškai ištaisyti nepavyksta – metas imtis veiksmų. Atminkite, kad nuo to, kaip elgsitės toliau, gali priklausyti ne tik jūsų darbo santykiai, bet ir įvaizdis bei pasitikėjimas. Turėkite omenyje, kad laukdami ir vildamiesi, jog padarytos klaidos niekas nepastebės – tik gaištate laiką, kurį vertingiau išnaudoti problemos sprendimui“, – pranešime žiniasklaidai sako Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.

Pripažinkite klaidą

Jei padaryta klaida gali turėti žalos jūsų ar kolegų darbo organizavimui ir rezultatams, nedelsdami pasikalbėkite su vadovu.

„Neslėpkite padarytos klaidos ir prisiimkite atsakomybę už savo veiksmus. Būdami atviri rodote profesionalumą, darbdaviai tai itin vertina. Taip pat tikėtina, jog geras ir patyręs vadovas pasidalins patirtimi, galinčia padėti greičiau išspręsti susiklosčiusią situaciją“, – teigia „Bitės“ žmonių ambasados vadovė.

Tinkamai atsiprašykite

Pripažinus klaidą, derėtų už ją atsiprašyti. Visgi nemažiau svarbu yra žinoti, kaip tai padaryti tinkamai.

„Tokioje situacijoje pakaks vieną kartą nuoširdžiai atsiprašyti viešai arba tai padaryti asmeniškai, jei su klaida yra susijęs vos vienas ar keli kolegos. Jokiu būdu nepulkite savęs teisti, peikti ar žeminti – toks elgesys niekada nebus įvertintas profesionaliai“, ‒ pataria ekspertė.

Sugalvokite klaidos sprendimo planą ir jį pristatykite

Klaidos pripažinimas ir nuoširdus atsiprašymas už ją bus sutikti kur kas palankiau, jei pasiruošite ir pristatysite planą, kaip šią klaidą ištaisysite.

Staniulionė priduria, kad turėdami planą aiškiai pasakytumėte, ką ketinate daryti ir kokių tikitės rezultatų. Geriausia, jei pristatydami sprendimo būdą, įvardintumėte ir laikotarpį, per kurį klaida bus ištaisyta. Atminkite, kad tai gali būti puiki proga pademonstruoti problemų sprendimo įgūdžius.

Pranešimą paskelbė: Eglė Girdauskaitė, UAB „coagency“

Parašykite komentarą