Europos Parlamentas priėmė rezoliuciją dėl maisto produktų ženklinimo reikalavimų atnaujinimo. Ja siekiama, kad maisto produktų pakuotėse būtų privalomai nurodytas energijos, riebalų, angliavandenių, cukraus bei druskos kiekis, o mėsos ir pieno produktų pakuotėse – pateikiama informacija apie kilmės šalį. Pasak Europos Parlamento narės Radvilės Morkūnaitės, priimtas dokumentas sukėlęs daug diskusijų, tačiau yra labai svarbus žingsnis, nes akivaizdu, kad informacija apie maistą, jo kokybę, žmonėms yra labai aktuali ir svarbi, todėl būtina užtikrinti, kad ji būtų prieinama vartotojams ir pateikiama tinkama, suprantama forma. „Kalbant apie maisto žymėjimą, mūsų visų, vartotojų interesą kuo daugiau žinoti apie pamėgtus produktus, reikia nepamiršti, kad visgi tenka rasti balansą tarp būtinosios ir papildomos informacijos. Nes priešingu atveju, galime susidurti su kitais kraštutinumais – kuo daugiau informacijos, tuo didesnių pakuočių reikalauja produktas, tai reiškia ir didesnes gamintojų sąnaudas, už kurias vėl tektų mokėti vartotojui”, – atkreipia dėmesį EP Aplinkos, visuomenės sveikatos ir maisto saugos komitete dirbanti europarlamentarė. „Mano manymu, kitas svarbus žingsnis turėtų būti siekis sukurti visiems europiečiams prieinamą, nuolat atnaujinamą ir interaktyvią sistemą, kur gamintojai savarankiškai, pagal iš anksto numatytus kriterijus, teiktų tikslią papildomą informaciją apie rinkai siūlomus produktus. Tai būtų vertingas įrankis vartotojams, norintiems žinoti kuo daugiau informacijos apie perkamus produktus, o pakuotės pateiktų esminę informaciją – apie alergenus ir netoleravimo reakcijas, kilmės šalį, sudėtį, energetinę vertę. Taip pat būtina užtikrinti, kad vartotojai etikete nebūtų klaidinami: kad daugiau nei prieš savaitę į pakuotes išpilstytas pienas ar prieš pusmetį užšaldyta mėsa nebūtų vadinami šviežiais, o produktai, kuriuose pagal jų prigimtį ir taip nėra riebalų ar kitų priedų, etiketėse nebūtų „išpūstai” už tai giriami, kaip kažkuo ypatingi”, – sako R.Morkūnaitė. Europos Parlamento narės teigimu, lygiagrečiai su pastangomis atidžiai stebėti ir neleisti klaidinti vartotojų, turi būti plėtojamas ir vartotojų švietimas, kaip tinkamai pasirinkti sveikiausius, geriausiai jų poreikius atitinkančius produktus, nes tik ugdydami pačių vartotojų sąmoningumą ir skatindami gamintojų atsakomybę už pateikiamą informaciją galime būti tikri, jog pastangos rūpintis vartotojų saugumu ir sveikata leis sulaukti norimų rezultatų.