Vaivorykštinius upėtakius ir jų produkciją tiekianti įmonė UAB „FishNet“ gali pasigirti bene moderniausiu, atsakingai auginamos žuvies ūkiu visose Baltijos šalyse. Bendrovės vadovo Vaido Juodžio teigimu, idėja įkurti žuvininkystės ūkį jam ir jo partneriui kilo netikėtai, tačiau taip pat netikėtai verslui atsidūrus sudėtingoje situacijoje, atsistoti ant kojų padėjo nauja partnerystė su prekybos tinklu „Lidl”.
Anot V. Juodžio, idėja auginti žuvį jam ir jo partneriui kilo daugiau nei prieš dešimtmetį. Nors draugai buvo pamėgę žvejybą, tačiau laimikiais pasigirti negalėjo. Vis dėlto idėja įkurti savo žuvininkystės ūkį kilo būtent meškeriojant.
„Kadangi neturėjome jokių žinių apie žuvų auginimą, darėme daugybę klaidų tiek įrengdami patį ūkį, tiek augindami žuvis. Pirmasis mūsų ūkis gyvavo 4 metus – jį turbūt galima palyginti su studijomis universitete. Mokydamiesi iš savo klaidų, aiškiai supratome, kaip jų išvengti, norint užauginti aukštų standartų ir konkurencingą produkciją. Šiandien galiu pasakyti, kad pamokas išmokome – jei anksčiau gyvavęs mūsų ūkis galėjo tiekti tik 20 tonų vaivorykštinio upėtakio per metus, šiandien rinkai galime pasiūlyti 200 tonų, o nuo 2022 m. šis skaičius turėtų išaugti iki 700 tonų per metus“, – sako „FishNet“ vadovas.
Partnerystė leido lengviau atsistoti ant kojų
Pašnekovas pažymi, kad iki pandemijos pagrindiniai įmonės klientai buvo viešojo maitinimo įstaigos, restoranai ir žuvies perdirbimo įmonės. Daugeliui „FishNet“ partnerių sustabdžius ar apribojus veiklą, ženkliai krito ir įmonės pardavimai. Dėl to prasidėjusi partnerystė su „Lidl“ stipriai prisidėjo prie grįžimo į įprastas vėžes.
„Džiaugiamės, kad šiandien galime bendradarbiauti su šiuo prekybos tinklu, išsiskiriančiu savo dinamišku bendravimu – visuomet jaučiamės, kad esame lygiaverčiai partneriai, o iškilus problemoms, galime rasti abi puses tenkinančius sprendimus. Tai rodo ir „Lidl“ norą megzti dar glaudesnius ryšius su lietuviškais gamintojais. Itin vertiname šią partnerystę, skatinančią mus pasitempti ir kreipti kuo didesnį dėmesį į produkcijos kokybę. Tikimės, kad ateityje pavyks bendradarbiauti dar artimiau, o prekybos tinklo asortimente atsiras kuo daugiau Lietuvoje užaugintų upėtakių produkcijos“, – teigia „FishNet“ direktorius.
Anot „Lidl Lietuva“ vyriausiosios asortimento vadovės Ilonos Čiužienės, praėjusiais metais lietuviškam asortimentui prekybos tinklas skyrė ypatingą dėmesį ir siekė, kad parduotuvių lankytojai galėtų įsigyti kuo daugiau vietinės, Lietuvoje užaugintos produkcijos.
„Pernai pavyko pradėti partnerystes su daugiau nei 15 šalies gamintojų, o dalies jų produkcija atsirado ir nuolatiniame asortimente. Viena tokių įmonių – „FishNet“. Džiaugiamės, kad su bendrove užmegztas ryšys leido prisidėti prie jos veiklos stabilizavimo, o tuo pat metu, mūsų parduotuvių lentynas papildė moderniame ūkyje, atsakingai užauginti žuvies produktai. Tikimės, kad pernai pradėta partnerystė ateityje tik stiprės, o šis pavyzdys įkvėps ir kitus smulkiuosius Lietuvos tiekėjus kreiptis į mus“, – sako I. Čiužienė.
Šiuo metu „Lidl“ lankytojai gali įsigyti išskirtinėmis sąlygomis, atsakingai užauginto ir su dideliu rūpesčiu pagaminto „FishNet“ skrosto vaivorykštinio upėtakio.
Išsiskiria kokybiškais, moderniai ir atsakingai užaugintais upėtakiais
V. Juodžio teigimu, pagrindinis įmonės išskirtinumas yra bendrovės uždara recirkuliacinė sistema, kurioje yra auginami vaivorykštiniai upėtakiai. Tai – pats efektyviausias ir labiausiai aplinką tausojantis akvakultūros būdas.
„Suprantame, kad esame atsakingi už mus supančią gamtą, todėl stengiamės ne tik produktyviai, bet ir tvariai auginti žuvis. Mūsų ūkis į aplinką išmeta labai mažai teršalų, o baseine esantis vanduo yra nuolat valomas ir naudojamas pakartotinai, todėl nereikia turėti didelių vandens plotų ar milžiniškų šviežio vandens išteklių“, – sako įmonės direktorius.
Anot pašnekovo, toks auginimo būdas daro ir tiesioginę įtaką auginamos žuvies kokybei: „Apskritai, žuvies kokybę bene daugiausiai lemia trys faktoriai: vanduo, kuriame ji gyvena, maitinimas ir kaip greitai ji patenka ant vartotojo stalo. Vaivorykštinius upėtakius mes auginame sąlyginai nedideliuose baseinuose, todėl galime kontroliuoti visus vandens parametrus. Kadangi jie yra įrengti uždaroje patalpoje, taip išvengiame ligų sukėlėjų, kuriuos dažnai perneša kiti vandens gyvūnai. Tokiu būdu pašaliname poreikį naudoti antibiotikus, kitus vaistus žuvų ligoms gydyti ir galime užtikrinti itin aukštą gaminių kokybę.“
Pasak „FishNet“ vadovo, įmonės darbuotojai stebi, kaip maitinasi žuvys, tad jos nėra peršeriamos. Nebelieka galimybės, kad nesuėstas pašaras pasklis dugne, o rūgdamas užterš vandenį ir sudarys pavojingas sąlygas gyvūnams.
„Be to, visiškai šalia žuvies auginimo vietos turime ir jų perdirbimo cechą, tad mūsų produkcija pasiekia vartotoją per trumpiausią įmanomą laiką. Galima sakyti, kad perkant mūsų žuvį „Lidl“ parduotuvėse, lankytojai įsigyja dar prieš dieną plaukiojusį upėtakį“, – teigia V. Juodis.
Pranešimą paskelbė: Eglė Girdauskaitė, UAB „Gravitas Partners”