Verslas

„Wizz Air“ pilotų kabinoje nelieka popieriaus – oro linijos pereina prie elektroninės skrydžio informacijos valdymo sis

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ atsisako popieriaus ir pradeda transformaciją, kuriai pasibaigus, visą skrydžių ir lėktuvų informacinę medžiagą pilotai gaus naudodamiesi nauju techniniu sprendimu – dar efektyviau skrydžius planuoti leisiančia elektronine informacijos valdymo sistema (angl. Electronic Flight Bag, EFB). Tai – vienas iš daugelio tvarių aviakompanijos sprendimų, kuriais siekiama sumažinti popieriaus sunaudojimą įmonėje ir degalų sąnaudas.

Įdiegus naująją EFB sistemą, kiekvienam „Wizz Air“ pilotui bus suteiktas „iPad“ įrenginys, jame bus galima rasti visą skrydžiams būtiną informaciją: reikalingus dokumentus, skrydžio valdymo ir orlaivio veikimo duomenis. Pilotus informacija pasieks realiuoju laiku, visos kelionės metu ji bus atnaujinama ir tikslinama.

Pereidama prie EFB sistemos, bendrovė tikisi dar labiau sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį ir prisidėti prie platesnio savo įsipareigojimo įgyvendinimo – sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Skaičiuojama, kad EFB per metus „Wizz Air“ leis sutaupyti 6 mln. popieriaus lapų, t. y. išsaugoti 600 medžių. Atsisakius popieriaus, bus galima tiksliau planuoti skrydį, lėktuvai taip pat bus lengvesni, todėl įmonė sutaupys degalų sąnaudų.

„Wizz Air“ siekia būti ekologiškiausia oro linijų bendrove, todėl visais įmanomais būdais mažiname neigiamą poveikį aplinkai. Naujosios EFB sistemos diegimas yra svarbus žingsnis, padėsiantis mus skraidyti lengvesniais lėktuvais, sutaupyti degalų kiekį ir sumažinti teršalų emisiją. Be to, taip sumažinsime ir išlaidas, kad galėtume dar labiau optimizuoti veiklą, o klientams ir toliau siūlyti mažiausias kainas rinkoje.“, – sako Gerbenas Bondtas, „Wizz Air“ Mokomųjų skrydžių kapitonas ir EFB sprendimo architektas.

Galimybė prieš kiekvieną skrydį perskaičiuoti būsimas sąnaudas oro linijų bendrovei leis sutaupyti 4 500 tonų degalų per metus, šiltnamio efektą sukeliančių dujų bus išmetama virš 14 000 tonų mažiau negu iki šiol. Toks kiekis yra lygus 180 000 keleivių, sveriančių vidutiniškai po 80 kg arba 750-ams „A321neo“ orlaivių, kurių kiekvienas turi po 239 sėdimas vietas.

Kad perėjimas prie naujos sistemos vyktų kuo sklandžiau, „Wizz Air“ pilotams organizuos e. mokymus. Tikimasi, kad popieriaus visiškai atsisakyti ir pereiti vien prie vieningos EFB sistemos oro linijoms pavyks iki šių metų pabaigos.

Parašykite komentarą