Verslas

Vilniuje duris atvėrė pirmoji autonominė parduotuvė su „Iki“ prekės ženklu

30 metų gimtadienį švenčiantis prekybos tinklas „Iki“, bendradarbiaudamas su startuoliu „Pixevia“, trečiadienį pirkėjams pristatė dar vieną mažmeninės prekybos inovaciją. Sostinės Senamiestyje atidaryta pirmoji autonominė parduotuvė, paženklinta „Iki“ prekės ženklu. Netoli Vilniaus rotušės, adresu Didžioji g. 6, įsikūrusi parduotuvė – pirmoji tokia Lietuvoje ir Šiaurės šalyse.

„Poreikis apsipirkti itin greitai ir patogiai tik didėja, todėl nuolat ieškome sprendimų, kad pagerintume savo klientų apsipirkimo patirtį ir šį poreikį išpildytume. Džiugu, kad tokias galimybes suteikiantį partnerį, turintį patirties kuriant veikiančias ir funkcionalias autonomines parduotuves, radome čia, Lietuvoje“, – sako Nijolė Kvietkauskaitė, prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ generalinė direktorė.

Pasak generalinės direktorės, tai ir savotiškas pokyčio taškas rinkoje, pirkėjams leisiantis pajausti visiškai kitokią savarankiško apsipirkimo patirtį bei užduosiantis dar spartesnį tempą kitų inovacijų diegimui.

Pirmoji autonominė parduotuvė, paženklinta „Iki“ prekės ženklu, susieja dirbtinį intelektą ir pažangiausias modernias prekybos technologijas.

„Autonominėse parduotuvėse dirbtinis intelektas suteikia ne tik geriausią patirtį klientams, bet kartu realiu laiku valdo parduotuvės procesus – pateikia nurodymus prekybos salės darbuotojams, įspėja apie prekių trūkumą lentynose, atlieka prekių poreikio prognozavimą, užsakymus, planuoja salės darbuotojų poreikį“, – dirbtinio intelekto pranašumus įvardija Mindaugas Eglinskas, „Pixevia“ vadovas ir įkūrėjas.

Autonominėje parduotuvėje pirkėjas visą vartotojo kelią įveikia savarankiškai – išsirenka prekes, susikrauna jas į savo krepšį ir atsiskaito už jas. Įprastų ar savitarnos kasų parduotuvėje nebus. Skaičiuojama, kad apsiperkant tokiu būdu kelias reikalingiausias prekes galima įsigyti vos per 20 sekundžių.

Norint apsipirkti naujojoje autonominėje parduotuvėje reikės turėti mobiliąją programėlę arba banko mokėjimo kortelę. Prie vartelių specialiame terminale nuskenavęs kortelę ar programėlę pirkėjas galės patekti į parduotuvę, patogiai ir greitai išsirinkti prekes, o išeidamas pro vartelius patvirtinti mokėjimą. Apsipirkimo metu pirkėjas visas prekes gali dėti į savo maišelį ar kuprinę, jam nereikia papildomai imti prekių krepšelio.

Pirkėjai „Iki“ prekės ženklu pažymėtoje autonominėje parduotuvėje ras platų įvairių užkandžių, jau paruoštų vartoti produktų, gėrimų, pirmojo būtinumo higienos ir buities prekių asortimentą, aukščiausios kokybės įvairių rūšių kavą išsinešti. Skaičiuojama, kad parduotuvės asortimentą sudarys maždaug 500 skirtingų rūšių prekių.

Naujoji autonominė parduotuvė veiks visą parą septynias dienas per savaitę. Nuo 23 val. iki 7 val. ryto į ją patekti bus galima naudojantis programėle. Parduotuvėje nakties metu galės būti tik vienas pirkėjas.

Parduotuvės plotas siekia maždaug 120 kv. m. Prekybos tinklo „Iki“ investicijos į pilnai dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę, už kurios veikimą bus atsakinga „Pixevia“, siekia 100 tūkst. eurų.

„Iki“ šiais metais toliau vykdys ir tradicinių parduotuvių plėtrą, atidarys 5–7 parduotuves, į jas investuos apie 10 mln. eurų. Prekybos tinklą „Iki“ iš viso šiuo metu sudaro 231 „Iki“ parduotuvė, 2 logistikos centrai, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“.

Parašykite komentarą