Transportas

Vilkikas ne tik darbui: lietuviai sunkvežimį paverčia investicija

Nuosavoje krovinių pervežimo įmonėje „Ditora“ dirbanti pora Vaidotas Durstinas ir Viktorija Petraitytė į šį verslą žvelgia kiek kitaip – Lietuvos ir Skandinavijos šalių keliais rieda ne praeivių akiai gana įprasti, o išpuošti ir, atrodytų, prabanga spindintys vilkikai. Nors tai nemenkai kišenę ploninantis malonumas, tačiau pašnekovai įsitikinę – toks sprendimas yra puiki investicija, reklama ir gerokai palengvina darbą.

Kiekviena detalė – rankų darbo

Idėją, kad vilkikas neturi būti nuobodus, o kaip tik – išskirtinis ir traukiantis žvilgsnį, Vaidotas suprato išsiruošęs į pirmąją ilgesnę kelionę nuosava sunkiasvore transporto priemone. Ši 2015 m. kilusi idėja greitai tapo realybe ir nauju pomėgiu. Po pirmojo išmarginto vilkiko atėjo eilė ir dabar vyro vairuojamam „Scania“ sunkvežimiui. Ant jo kabinos skoningai įtaisyti papildomi vamzdžiai ir apšvietimas, nutūpė didžiulis Švedijos transporto priemonių gamintojo simbolis grifonas – būtybė liūto kūnu ir erelio galva bei sparnais. Tuomet atėjo eilė ir kabinos salonui. Didžiąją dalį puošybos, ar dažniau vadinamo tiuningu, darbų atliekanti Viktorija teigia, kad būtent jie yra kone sunkiausia dalis pertvarkant vilkikus.

„Ypač ilgai užtrunka pasiruošimas – prieš perdarant vieną saloną, reikia oda aptraukti iki 700 baldams skirtų sagučių. Nemažai užtrunka ir kiti darbai – sėdynių apvilkimas, salono dengimas medžiaga. Galiausiai į vienos kabinos vidaus puošybą galima investuoti ir tris savaites rankų darbo“, – pasakoja įmonės direktorė.

Visgi įmonės turimo ir šiuo metu naujo savininko ieškančio vilkiko puošyba užtruko kur kas ilgiau – apie pusantrų metų. Mat darbus nuolat stabdė vyro išvykos į užsienį.

„Jo vairuojama transporto priemonė visiškai baigta, salonas ir sėdynės dengtos minkšta medžiaga, aptrauktos sagutės, visur patiesti kilimai, įrengta iš palengvintos, jachtoms naudojamos medžio plokštės pagaminta spintelė. Jaukumo prideda rankų darbo užuolaidos ir pagalvėlės“, – apie atliktus darbus pasakoja Viktorija.

Sulaukia praeivių įvertinimo

Sunkvežimiais kone visą Skandinaviją išnaršęs Vaidotas pasakoja, kad tokiu išpuoštu „Scania“ vilkiku kur kas maloniau keliauti į reisus, – įspūdingai atrodančiame salone galima pasijusti kaip prabangiame limuzine, o kondicionavimo sprendimai ir papildomas apšiltinimas pagerina mikroklimatą.

„Sakau, kad myliu mašiną. Žmona pyksta, sako, kad reikia žmogų mylėti“, – juokiasi dažniausiai „NTG Lithuania“ krovinius pagal sutartį vežantis pašnekovas.

Vilkiko privalumus pastebi ir aplinkiniai. Jų reakcijos – pagyros ir į viršų keliami nykščiai, anot Vaidoto, yra puikiausias ilgo ir kruopštaus darbo įvertinimas. Dažniau tai pastebi šiauriečiai – sunkvežimių puošyba ypač populiari Danijoje ir Švedijoje, šiose šalyse netgi vyksta festivaliai, kurių metu entuziastai dalijasi įspūdžiais, renka gražiausią transporto priemonę.

„Ten įmonėms labai rūpi, kaip atrodys šalies keliais riedantys vilkikai. Įgyvendinti išsikeltus tikslus padeda nemažos, vien tik vilkikų puošyba užsiimančios įmonės, pavyzdžiui, suomių „Salonen“. Ir tai nestebina – juk išpuošti, neeiliniai sunkvežimiai turėtų būti kiekvienos įmonės veidu“, – kalba pašnekovas.

Auga vertė

Kaip teigia Vaidotas, įsisąmoninimas, kad vilkikai ir jų išvaizda reprezentuoja įmonę, pamažu įsigali jau ir kaimyninėje Lenkijoje bei kitose Baltijos šalyse. Netgi rengiami Skandinavijoje jau įprastais tapę puošybos entuziastų festivaliai. Visgi Lietuvoje dar yra nemažai kur pasistengti.

„Vilkikai čia neretai dar asocijuojasi su arklio traukiamu vežimu – nesvarbu, kaip atrodo, pakanka, kad atliktų savo funkciją. Kitaip sakant, kad užsikurtų ir nuvažiuotų iš taško A į tašką B“, – konstatuoja pašnekovas.

Visgi padėtis ir čia pamažu keičiasi – į Vaidotą ir Viktoriją nuolat kreipiasi žmonės, norėdami, kad ir jų vilkikai taptų išskirtiniai, prikaustytų praeivių dėmesį. Augantis populiarumas susijęs ir su ekonominiu faktoriumi.

„Žmonės supranta, kad investavus į puošybą transporto priemonės vertė kyla. Visgi dažnai atbaido kaina – vien salono apdaila gali kainuoti ir 13 tūkst. eurų. Tačiau vis dažniau imtis darbų paskatina žinojimas, kad tai yra gera investicija ir savo įmonės reklama“, – neabejoja vilkikų puošybos entuziastas.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Rekomenduojame
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Parašykite komentarą