Įvairenybės

VĮ ,,Kelių priežiūra“ darbininkų bėdos šiais metais Ministrui nebuvo įdomios

  Lietuvos profesinė sąjunga ,,Sandrauga“ nesenai paskelbė VĮ “ Kelių priežiūra“ darbininkų bėdas, dėl bendrovės situacijos, kaip darbdavys laviruoja tarp įstatymų sąvokų ir vis dar menkina darbuotojus pasinaudodamas atskirų profsąjungų „vaikiškumo“ sindromu.

Šiandien, apgaule pateikiant darbuotojams ne visą kolektyvinės sutarties projektą, o tik SANTRAUKĄ kuri neatspindi tikrosios šio dokumento esmės, „Kelių priežiūra“ darbininkai verčiami ją pasirašyti t. y. užsimauti kilpą ant kaklo darbo santykiuose ir leisti būti įžūliai išnaudojamiems. LPS ,,Sandrauga“ nariai, dirbantys  VĮ ,,Kelių priežiūra“ klausia ne tik mūsų bet ir susisiekimo Ministro – kodėl taip neteisingai su mumis elgiasi generalinis direktorius R. Rutėnas ?

Pažymėtina, kad šią kolektyvinę sutartį savo parašais patvirtino Marijampolės, vakarų regiono darbuotojų ir „Solidarumas“ profsąjungų atstovai. Kaip ir visur, taip ir Lietuvoje yra visokių „darbuotojų atstovų“– vienos gina darbuotojų interesus, o kitos – paklusniosios ir vienareikšmiškai atsidavusios darbdaviui.

Dėl esamos situacijos ir sveikam protui prieštaraujančių nuostatų nurodytų VĮ ,,Kelių priežiūra“ kolektyvinėje sutartyje, LPS ,,Sandrauga“ jau anksčiau kreipėsi į bendrovės valdybos narius. Po nedidelių korekcijų, bendrovė  vis tiek į  kolektyvinės sutarties projektą įrašė tokias nuostatas, kurios dar labiau leis išnaudoti darbininkus, verčiant juos dirbti viršvalandinį darbą. Paprastas pavyzdys:  jei Darbo kodeksas leidžia maksimalią viršvalandžių trukmę iki 180 valandų per metus, tai Generalinis direktorius su ,,ale profsąjungų viršininkais“ nusprendė, kad darbuotojai dirbs 260 valandų viršvalandžių per metus!!! O viršvalandinį darbą darbininkai dirbs ne taip , kaip nustato Darbo kodeksas, bet ,,esant gamybiniam būtinumui“!.  Šią gėdingą kolektyvinę sutartį pasirašiusios profsąjungų vadovai pasižada ir įsipareigoja ,,laiku informuoti darbdavį apie sužinotą informaciją iš darbuotojų“. Visi argumentai dėl galimo nelaimingų atsitikimų padidėjimo, neigiamos įtakos sveikatai, šeimyniniam gyvenimui bei bendrovės veiklai Susisiekimo Ministerijos – nepasiekė, nors turėjo pasiekti.

LPS ,,Sandrauga“ mano, kad tokiu Lietuvai sunkiu metu naudotis proga ir  bet kokia kaina siekti pelno bei dar labiau skurdinti darbininkus tiesiog netoleruotina. Tikėkimės kad Susisiekimo Ministras ras galimybę perskaityti VĮ „Kelių priežiūrą“ „šedevrą“.

 VĮ „Kelių priežiūra“ administracija pateikdama  Kolektyvinės sutarties Santrauką 2020 12 18 kreipėsi į  šioje įmonėje dirbančius darbininkus:

„Džiugu, kad po ilgo šalių dialogo pavyko pasiekti susitarimą. Svarbu turėti bendrą tikslą vieningai atstovauti darbuotojų interesus ir žengti ta pačia kryptimi.“

Manome, kad toks susitarimas ir kryptis žmones grąžins tik į tamsą, į praeitį…

Įdomu tik tai ar skaidrumą ir viešumą deklaruojanti Vyriausybė toleruos sau pavaldžių vadovų priešingą veikimą?

Pranešimą paskelbė: Kęstutis Juknis, Lietuvos profesinė sąjunga „Sandrauga”

Parašykite komentarą