Studijos

VDU ŽŪA „Sumanaus moksleivio akademija“ – projektas tvarios Lietuvos ateičiai

 

Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijoje (VDU ŽŪA) ką tik baigėsi pirmasis, o sausio 10 d. jau prasideda antrais moksleiviams skirto projekto „Sumanaus moksleivio akademija“ užsiėmimų etapas. Šiais mokslo metais šiame, septintus metus gyvuojančiame ir nuolat augančiame projekte dalyvauja daugiau kaip 870 moksleivių iš 24 bendrojo lavinimo mokyklų. Pedagogų teigimu, tai šalyje masiškiausias ir tvariausias aukštesniųjų klasių moksleiviams skirtas projektas, kurio metu besirenkantiesiems karjeros kelią suteikiamos galimybės akademinėje aplinkoje įgyti naujų žinių bei įgūdžių ir „pasimatuoti“ platų spektrą perspektyvių, į ateitį orientuotų profesijų.

Augančiame projekte – naujovės. Pažintis su agroverslu ir II lygis

„Sumanaus moksleivio akademija“ – VDU Žemės ūkio akademijos projektas, skirtas 9-12 klasių moksleiviams, o jo aprėpties žemėlapis šiuo metu – visa Lietuva nuo Kauno iki atokiausių Mažeikių ar Skuodo rajonų. Projekto dalyviai arba atvyksta į užsiėmimus akademijoje, arba prie jų gali prisijungti nuotoliniu būdu. Džiugu, kad šiais mokslo metais didžioji dalis moksleivių užsiėmimuose pageidauja dalyvauti gyvai ir jiems mokyklos sudaro tokias galimybes“, – pasakoja VDU ŽŪA marketingo bei „Sumanaus moksleivio akademijos“ vadybininkė Brigita Medveckienė.

Pašnekovė pastebi, kad ši iniciatyva buvo pradėta vystyti dabartiniame VDU ŽŪA Bioekonomikos plėtros fakultete, prieš septynerius metus jame įsteigus pirmąją šalyje moksleivių verslumo klasę. Vaikų kūrybinis mąstymas ir praktiniai įgūdžiai joje imti lavinti remiantis tarptautinėje praktikoje pripažintomis metodikomis. Šios koncepcijos, pasak B. Medveckienės, laikomasi iki šiol, tačiau pats projektas masiškumu bei turinio įvairove yra išaugęs net keliolika kartų. Praėjusiais mokslo metais „Sumanaus moksleivio akademijoje“ buvo įdiegta naujovė, sukuriant ekologijos klasę, tad projekto dalyviai galėjo rinktis iš keturių mokymosi krypčių – verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų bei ekologijos. 2022-2023 mokslo metais moksleivių lauks net dvi naujienos – tai keturių projekto susitikimų programą papildęs penktasis susitikimas, suteiksiantis galimybę pažinti agrosektoriaus lyderius ir speciali II lygio programa, norintiems gilinti pasirinktos mokslo krypties žinias. „Sumanaus moksleivio akademijos“ projekte šiemet moksleivių lauks net 5 susitikimai, vykdomi mokslo metų eigoje – nuo spalio iki birželio mėnesio.

„Be abejo, tai didžiulio VDU ŽŪA dėstytojų pedagoginio talento ir kantraus darbo rezultatas. Šiemet nauja tai, kad prie dėstytojų komandos jungiasi ir mūsų socialiniai partneriai – lyderiaujančių šalies agroverslo įmonių atstovai. Tikimės, kad moksleiviams bus įdomu bei naudinga išgirsti VDU ŽŪA alumnų profesinio kelio patirtis, iššūkius ir sėkmės istorijas, pažinti agrosektorių iš arčiau“, – atskleidžia B. Medveckienė, neabejojanti, kad turinio įvairove pasižymintis projektas yra naudingas ne tik moksleiviams, bet ir juos atlydintiems pedagogams, kuriems taip pat organizuojamos įvairios turiningos veiklos, skatinančios diskusijas bei tarpdisciplininį bendradarbiavimą.

Padeda moksleivių energiją nukreipti prasmingomis kryptimis

Auklėtinius į VDU ŽŪA „Sumanaus moksleivio akademiją“ antrus metus atlydinti Šilutės pirmosios gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Jakienė teigia, kad šis unikalus projektas pajėgus pranokti netgi reikliausių lūkesčius.
„Gimnazija turi didelį būrį smalsių, energingų moksleivių. Mūsų užduotis šią energiją nukreipti prasmingomis kryptimis. Taip pat turime tobulėti nusiteikusių pedagogų kolektyvą. O VDU Žemės ūkio akademija turi naujausias mokslo žinias ir ekspertinį potencialą. „Sumanaus moksleivio akademijoje“ sujungus visas šias dedamąsias, gaunamas tikrasis sinergijos efektas. Todėl siekį stiprinti bendradarbiavimą su akademine bendruomene esame įvardiję kaip vieną svarbiausių mūsų gimnazijos strategijos krypčių“, – pasakoja Šilutės pirmosios gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui.
D. Jakienės teigimu, „Sumanaus moksleivio akademijoje“ bendradarbiaujantys pedagogai gali sėkmingai rasti atsakymus į probleminius klausimus, į kuriuos, tikėtina, atsakymus jau yra radę kolegos iš kitų gimnazijų. Be to, projekte iš mokslininkų ekspertų išgirstama naujausių dalykų, kurie padeda praturtinti ugdymo turinį. „Svarbiausia tai, kad dalyvavimas projekte didina vaikų motyvaciją mokytis sudėtingas disciplinas – matematiką, fiziką, chemiją bei suteikia drąsos ateityje rintis šių dalykų žinių reikalaujančias studijų kryptis. Dalyvaudami projekte moksleiviai geriau pažįsta save, tampa labiau pasitikintys savo jėgomis, įgyja emocinio raštingumo įgūdžių. Be to, akivaizdžiai pamato patrauklų gyventi studentų miestelį bei sužino, kad VDU ŽŪA studentus remia ir valstybė, ir verslas. Regionų moksleiviams ši žinia taip pat yra labai svarbi“, – „Sumanaus moksleivio akademijos“ reikšmę komentuoja D. Jakienė.

Projektas auga ir turiniu, ir apimtimi

Projekto „Sumanaus moksleivio akademija“ veikla prasidėjo 2016 m., siekiant sukurti tvarų ryšį su Lietuvos bendrojo ugdymo įstaigomis, ugdyti moksleivių verslumo kompetencijas formuojant savarankiškus ateities darbo rinkos dalyvius. Tuomet suformuota verslumo klasė. Projektui augant 2017-2018 m. m. verslumo krypties užsiėmimuose dalyvavo jau iki 10 moksleivių klasių. Sulaukus didelio mokyklų susidomėjimo 2018 m. „Sumanaus moksleivio akademijos“ programa buvo išplėsta ir moksleiviai galėjo rinktis veiklas jau trijose skirtingų mokslo krypčių klasėse – verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų. Tai atvėrė dar didesnes galimybes įprastus mokslo dalykus, pažįstamus iš vadovėlių, universiteto erdvėse pamatyti visiškai kitame lygmenyje – tiriamus bei komercializuojamus. Dalyvių skaičius išaugo iki 13 klasių. 2019-2020 m. m. projekto veiklas lankė 21 klasė, renkantis verslumo, gamtos mokslų, inžinerijos kryptis. 2020-2021 m. m. „Sumanaus moksleivio akademijos“ veiklose dalyvavo 35 klasės iš 24 šalies ugdymo įstaigų, viso daugiau kaip 770 moksleivių. Projekto įgyvendinimo galimybės dar labiau išsiplėtė šalies bendrojo ugdymo įstaigose įdiegus išmaniąsias nuotolinio darbo technologijas. 2021-2022 m. m. projekto veiklos vyko nuotolyje. Tai suteikė galimybę projekto užsiėmimų programas sėkmingai užbaigti net 75 klasėms, t.y. bemaž 2 tūkst. moksleivių iš 42 šalies ugdymo įstaigų.

2022-2023 m. m. projekte „Sumanaus moksleivio akademija“ dalyvauja daugiau kaip 870 moksleivių, 24 ugdymo įstaigos:

  • Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija
  • Alytaus Jotvingių gimnazija
  • Jonavos Jeronimo Ralio gimnazija
  • Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazija
  • Kauno Maironio universitetinė gimnazija
  • Kauno r. Ežerėlio pagrindinė mokykla
  • Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija
  • Kauno technologijų mokymo centras
  • Kauno Veršvų gimnazija
  • Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazija
  • Kėdainių šviesioji gimnazija
  • Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazija
  • Mažeikių r. Sedos Vytauto Mačernio gimnazija
  • Mažeikių r. Viekšnių gimnazija
  • Panevėžio „Minties” gimnazija
  • Plungės r. Alsėdžių Stanislovo Narutavičiaus gimnazija
  • Plungės rajono Žemaičių Kalvarijos Motiejaus Valančiaus gimnazija
  • Raseinių r. Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija
  • Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazijos
  • Šiaulių Salduvės progimnazija
  • Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazija
  • Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija
  • Šilutės pirmoji gimnazija
  • VDU Ugnės Karvelis gimnazija

Pranešimą paskelbė: Ieva Šernienė, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą