Verslas

Vasarą Baltijos šalių vartotojai vėl patraukė į fizines parduotuves

Istorija kartojasi – vasarą Baltijos šalių vartotojai sumažino apsipirkimų elektroninėje erdvėje apimtis ir sugrįžo į fizines parduotuves. Identiška tendencija fiksuota ir pernai, tačiau praėjusių metų pavasarį apsipirkimą fizinėse parduotuvėse kur kas smarkiau ribojo griežtesnis karantinas. „Luminor“ banko duomenys rodo, kad 2021 m. birželio mėnesį lietuviai, latviai ir estai prekybos vietose išleido apie 10 proc. daugiau lėšų nei gegužę ir net 50 proc. daugiau nei sausio mėnesį. Tuo tarpu elektroninės komercijos apimtys birželį smuko maždaug trečdaliu.

Bendra per „Luminor“ banko elektroninės komercijos įrankį „Ecommerce Gateway“ el. parduotuvėse atliktų mokėjimų suma Baltijos šalyse šių metų birželį buvo apie 30 proc. mažesnė nei gegužės mėnesį. Iš viso Baltijos šalyse šiemet jau atlikta mokėjimo operacijų už daugiau nei 15 mln. EUR, kelis kartus daugiau nei pernai. Daugiau nei pusę visų operacijų sumos sudarė atsiskaitymai Lietuvoje.

„Elektroninės prekybos įsigalėjimą ekspertai prognozuoja jau senokai, tačiau kol kas stebime savotišką vartotojų elgsenos pulsavimą – šiltuoju sezonu daugiau žmonių užsuka į fizines parduotuves. Mūsų duomenimis, POS terminalų fizinėse parduotuvėse apyvarta per pirmus šešis šių metų mėnesius buvo apie 5 proc. didesnė nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Elektroninės prekybos apimtys nuosekliai didėjo kas mėnesį, tačiau birželio mėnesį nukrito net trečdaliu. Manau, kad tai susiję su atlaisvėjusiais karantino ribojimais ir prasidėjusiu vasaros sezonu. Gyventojai daugiau keliavo, ir net jei judėjo šalies viduje, tuo laikotarpiu mažino pirkimo internete apimtis. Tuo pačiu metu didėjo atsiskaitymų kiekis ir vidutinė atsiskaitymo suma fizinėse parduotuvėse“, – sakė Justas Daujotas, „Luminor“ banko elektroninės prekybos skyriaus vadovas.

Pasak J. Daujoto, elektroninės prekybos apimtys turėtų vėl išaugti spalio mėnesį – tokia tendencija stebėta ir praėjusiais metais.

Vidutinė vieno atsiskaitymo suma fizinių parduotuvių POS terminaluose Lietuvoje šių metų antrąjį ketvirtį sudarė apie 25 EUR, palyginti su 21 EUR pirmąjį metų ketvirtį.

Vienam atsiskaitymui internetu šių metų antrąjį ketvirtį lietuviai vidutiniškai išleisdavo apie 33 EUR, palyginti su 38 EUR pirmąjį metų ketvirtį. Tuo tarpu Latvijoje vidutinė vienos operacijos suma tiek pirmąjį, tiek antrąjį metų ketvirtį sudarė apie 50 EUR. Estai vienam apsipirkimui internetu šių metų balandį-birželį išleisdavo vidutiniškai 74 EUR, palyginti su 67 EUR sausį-kovą.

„Lyginant elektroninės prekybos apimtis Baltijos šalyse pastebime, kad lietuviai elektroninėse parduotuvėse perka dažniau, tačiau vienam atsiskaitymui išleidžia mažesnę pinigų sumą. Per „Ecommerce Gateway“ šių metų sausį-birželį Lietuvoje atlikta daugiau nei 250 tūkst. mokėjimo operacijų, dvigubai daugiau nei Latvijoje ir Estijoje kartu sudėjus. Tuo tarpu kaimyninių šalių gyventojai internetu perka rečiau, bet vienam atsiskaitymui skiria daugiau lėšų. Tai rodo, kad Lietuvos vartotojai vis dar lengvai pasiduoda spontaniniam pirkimui, tuo tarpu kaimynų užsakymai yra geriau apgalvoti“, – sakė J. Daujotas.

Apie „Luminor“

„Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje. 2300 „Luminor“ darbuotojų aptarnauja 870 000 klientų. Aptarnaujame individualių asmenų, šeimų ir verslo finansinius poreikius. Esame tokie pat, kaip ir rinkos, kuriose veikiame – jaunatviški, dinamiški ir nuolat žvelgiantys į ateitį.

Daugiau informacijos:

Agnė Mažeikytė

„Luminor“ komunikacijos projektų vadovė

Tel.: +370 673 46337

El. p.: agne.mazeikyte@luminorgroup.com

Pranešimą paskelbė: Aistė Veberaitė, UAB „Publicum”

Parašykite komentarą