Studijos

Universitetų reputacijos tyrimas: tarp Lietuvos moksleivių sustiprėjo tik MRU reputacijos indeksas

Mykolo Romerio universitetas jau antrus metus vykdo įvaizdžio ir reputacijos tyrimą, siekdamas įvertinti tikslinių auditorijų lūkesčius ir nuomonę. Nors universitetai – ne verslo kompanijos, institucijos reputacija taip pat lemia jaunuolių apsisprendimą renkantis ir aukštąją mokyklą, ir konkrečias studijas.  Lyginant su kitais didžiausiais Lietuvos universitetais, KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atliktas tyrimas atskleidė, kad tarp moksleivių sustiprėjo tik MRU reputacijos indeksas.

Pasak MRU Komunikacijos ir rinkodaros centro vadovės Jurgos Strimaitienės, iš keturių tirtų interesų grupių (10-12 klasių moksleivių, jų tėvų, studentų ir viešojo bei privataus sektoriaus darbdavių) Mykolo Romerio universiteto reputacijos indeksas aukščiausias tarp 10-12 klasių moksleivių, ir per metus reikšmingai paaugo nuo 75 iki 83 punktų (iš 100 galimų). „Mykolo Romerio universitetui šioje tikslinėje grupėje daug stipriau priskiriamas modernaus ir šiuolaikiško universiteto įvaizdis, aukšta studijų kokybė. Lyginant su kitais didžiausiais Lietuvos universitetais, tarp moksleivių sustiprėjo tik MRU reputacijos indeksas“, – sako J.  Strimaitienė.

Teigiami nuomonės pokyčiai apie MRU pastebimi ir tarp apklaustų darbdavių. „Nors MRU reputacijos indekso pokytis buvo ne toks ženklus, tačiau Mykolo Romerio universitetas yra labiausiai tarp tirtų universitetų siejamas su sudaromomis geromis sąlygomis studijuoti ir dirbti bei prieinamomis studijų kainomis. Darbdavių tikslinėje grupėje šie aspektai yra matomi kaip vieni iš išskirtinių MRU bruožų“, – sako J.  Strimaitienė.

Rūta Matulaitienė, tyrimą atlikusio KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto atstovė, atkreipia dėmesį, kad COVID-19 pandemija turėjo neigiamos įtakos daugelio universitetų vertinimams, ypač moksleivių ir studentų tikslinėse grupėse. „Akivaizdu, kad objektyvi situacija – metai „pandemijos šešėlyje“ turėjo neigiamos įtakos daugelio universitetų įdirbiui tiek įvaizdžio stiprinimo, tiek matomumo linkme, – sako R. Matulaitienė. – Universitetai turėjo ribotas galimybes pasiekti tikslines auditorijas, žiniasklaidos kanalai buvo perpildyti informacijos apie koronavirusą bei karantino ribojimus. Studentai taip pat susidūrė su nuotolinių studijų iššūkiais, o ši situacija parodė, kiek universitetai ir jų dėstytojai pasirengę greitai persiorientuoti, žengti koja kojon su naujais mokymo būdais. Tai iš dalies atsispindėjo ir universitetų reputacijos vertinimuose.“

Pasak MRU atstovės J. Strimaitienės, išties nemažas reputacijos iššūkis universitetui – keisti nuomonę apie studijų ir mokslo kokybę universitete nacionalinėje erdvėje, todėl realūs pokyčiai labai džiugina.  „MRU aukštai vertinamas tarptautiniu mastu, jau trečius metus iš eilės „QS World University Rankings“ reitinge patenka tarp 250 geriausių pasaulio universitetų teisės kryptyje, sėkmingai su kitais užsienio universitetais įgyvendina jungtines studijų programas, laimi tarptautinius mokslo projektus, stabiliai auga ir užsienio studentų skaičius. Lietuvoje MRU alumnų įsidarbinimo rodikliai į aukštos kvalifikacijos reikalaujančius darbus yra vieni geriausių, o tarp šalies didžiausių universitetų socialinių mokslų srityje pagal absolventų vidutinį darbo užmokestį praėjus metams po studijų – esame lyderis.“

Išskirtiniai buvo ir praėję metai –  J. Strimaitienė teigia, kad praėjusiais metais stojantieji į aukštąsias mokyklas vėl atrado MRU. „2020 metais, palyginus su 2019 metais, MRU padarė didžiausią pažangą pritraukdamas būsimus studentus, o bendras priimtų studentų į bakalauro studijas procentas augo labiausiai tarp visų valstybinių universitetų Lietuvoje – net 50 proc. Taip pat praėjusiais metais augo skaičius tų, kurie studijas šiame universitete nurodė pirmu prioritetu –  tokių buvo 30 proc. daugiau.“, — pastebi J. Strimaitienė. 

Mykolo Romerio universiteto užsakymu Lietuvos universitetų įvaizdžio ir reputacijos tyrimą KOG institutas atliko 2021 m. balandžio mėnesį. Iš viso internetu apklausta virš 1200 tikslinių auditorijų respondentų (10-12 klasių moksleivių, jų tėvų, studentų ir viešojo bei privataus sektoriaus darbdavių).

Pranešimą paskelbė: Vaidotas Norkus, Mykolo Romerio universitetas

Rekomenduojame
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą