Technologijos

„Tele2“ tinklo apsaugos ataskaita: birželio mėn. aptikti ir sustabdyti net 19,5 mln. sukčių bandymai įsilaužti

Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ teikiama pažangi kibernetinio saugumo paslauga Lietuvoje veikia jau penkis mėnesius. Statistika rodo, kad vien birželio mėnesį „Tele2“ klientai buvo apsaugoti nuo 19,5 mln. sukčiavimo atvejų. Tai – net 10 mln. daugiau nei gegužę, kuomet buvo sustabdyti 9,7 mln. bandymai pakenkti.
Kibernetinis saugumas – aktualus kiekvienam vartotojui
Donatas Drakickas, „Tele2“ produkto vadovas, pastebi, kad pastaruoju metu dažnai bandoma išmaniuosius įrenginius užkrėsti kenkėjiškomis programomis. Anot jo, birželio mėnesį kibernetiniai pavojai kilo iš daugiau nei 12 tūkstančių kenkėjiškų domenų, kurie galėjo pakenkti vartotojams, jeigu jų įrenginiai nebūtų buvę apsaugoti.
„Kibernetinis saugumas – šiuo metu itin aktualus kiekvienam vartotojui. Ypač matant tokius statistikos duomenis, kai per mėnesį fiksuojame milijonus bandymų įsilaužti. Būtent dėl šios priežasties – padėti išvengti sukčių atakų ir sukurta „Tele2“ interneto apsauga, kuri aptinka ir užblokuoja prieigą prie kenkėjišku turiniu užkrėstų svetainių ir nuorodų, taip sukuriant saugią terpę naršymui, darbui ar pramogoms“, – sako D. Drakickas.
Kibernetinių atakų skaičius birželį šoktelėjo į viršų
Pasak eksperto, kenkėjiškos programos yra platus terminas, apimantis visų rūšių kenkėjišką programinę įrangą, skirtą pažeisti vartotojų įrenginius, sistemas ir gauti prieigą prie jautrios asmeninės informacijos. Labiausiai žinomos tokio tipo programos, anot jo, yra „Trojos arkliai“, dar vadinamos „Trojan“. Šių kenksmingų programų skaičius per mėnesį išaugo iki 17,5 mln. Tai yra maždaug 8 mln. daugiau nei gegužę.
Antra pagal dažnumą kibernetinė grėsmė birželį „Tele2” klientų tarpe buvo fišingo atakos. Per praėjusį mėnesį užfiksuota daugiau nei 4,3 tūkst. skirtingų fišingo atakų schemų. Įvairiausios tokio tipo grėsmės paprastai plinta el. laiškais, SMS pranešimais ar pokalbių programėlėmis, į kurias siunčiamos netikros nuorodos, žadančios prizus, išpardavimus ir pan. Šios netikros nuorodos nukreipia vartotoją į domenus su kenkėjišku kodu arba schemomis, kuriomis siekiama išvilioti slaptus duomenis.
Trečias ryškiausias kibernetinių grėsmių tipas birželio mėnesį buvo susijęs su C&C (valdymo ir kontrolės) centrais. „C&C“ atakų metu dažniausiai naudojamos priemonės, skirtos bendrauti su užkrėstu kompiuteriu ar tinklu ir jį valdyti. Tokių atakų metu vartotojų interneto ryšys ir įrenginiai pamažu lėtėja, o bendra jų naršymo patirtis gerokai pablogėja. Bendras „C&C“ atakų skaičius birželio mėnesį siekė beveik 2 mln. Tai yra maždaug 6,4 kartų daugiau nei gegužę. Būtent šio tipo kibernetinių atakų skaičius per pastarąjį mėnesį išaugo labiausiai.
Sukčiavimo būdai – vis išmanesni
Programišiai atranda vis išmanesnių būdų įvilioti žmones į užkrėstą domeną. Pavyzdžiui, birželį plito kenkėjiška interneto svetainė „Omnatour“. Sukčiai, naudodamiesi šia svetaine nukreipdavo interneto vartotojus į nesaugius puslapius su netikromis apklausomis, internetiniais žaidimais ar suklastotais prašymais atnaujinti programinę įrangą.
Dar vienas populiarus sukčiavimo būdas užfiksuotas naudojantis internetiniu puslapiu „Supapush.net“. Kaip teigia ekspertas, pats puslapis savaime nėra pavojingas, visgi, jis potencialias aukas nukreipia į pažeistus domenus ir abejotinus skelbimus, kurie vėliau į įrenginį siunčia internetinį šlamštą su erzinančiomis ir kartais net pavojingomis reklamomis bei iššokančiaisiais reklaminiais skelbimais.
Pavyzdžiui, ši netikra elektroninė parduotuvė tariamai parduoda aukštos kokybės akinius nuo saulės už ženkliai mažesnes kainas, tačiau tai yra sukčiavimas, kurio tikslas yra tik vienas: išvilioti iš aukų privačią informaciją – ypač susijusią su bankiniais duomenimis. Vien birželio mėnesį Lietuvoje užfiksuota 6,4 mln. su šia svetaine susijusių kibernetinių grėsmių – tai buvo dažniausiai pasikartojanti grėsmė pirmąjį vasaros mėnesį.
Anot jo, nuo kibernetinių grėsmių internete apsisaugoti gali padėti speciali apsauga. Pavyzdžiui, „Tele2“ tinklo lygmeniu įdiegta apsauga automatiškai aptinka kenkėjiškus puslapius ir akimirksniu užblokuoja prieigą prie jų. Apie bandymus įsilaužti klientai yra informuojami SMS žinute ar el. laiškais. Šią paslaugą užsisakyti galima operatoriaus savitarnos svetainėje.

Parašykite komentarą