Įvairenybės

Startuoja kampanija „Jokio skirtumo“: kvies kalbėtis ne apie negalią, o gyvenimiškus dalykus

Rugpjūčio 30 d. 14 val. MO muziejaus kiemelyje startuoja unikali visuomenės švietimo ir informavimo kampanija „Jokio skirtumo“. Jos tikslas parodyti, kad visi žmonės, nesvarbu – su negalia ar be jos, nori įdomiai gyventi, kurti, dirbti, studijuoti, keliauti, auginti vaikus ir bendrauti įvairiausiomis temomis.

„Jokio skirtumo“ kampanijos pristatymą moderuos žurnalistė Daiva Žeimytė ir verslininkė, komikė, visuomenininkė Aistė Krušinskaitė – abi vienodai šmaikščios ir kūrybingos, tiesiog gyvas iniciatyvos idėjos pavyzdys.

Renginio metu bus pristatytas unikalus bendravimo suolelis, kuris visos kampanijos metu keliaus po Lietuvą ir kvies kalbėtis apie kiekvienam žmogui įdomias ir unikalias temas. Kaip sako Žmonių su negalia teisių stebėsenos komisijos pirmininkė Kristina Dūdonytė – kiekvienas žmogus yra skirtingas, todėl ir pokalbių temos gali būti įvairios.

„Jokia negalia, kokia ji bebūtų – klausos, regos, fizinė, intelekto ar nematoma – neatima iš žmogaus noro ir galimybės bendrauti. O surasti būdų, kaip tai padaryti – visada galima. Pavyzdžiui, jeigu norėsite pasikalbėti su klausos negalią turinčiu žmogumi, padės gestų vertėjas“, – sako K. Dūdonytė.

Pasikalbėti, pajausti ir įsitraukti kviečiantis bendravimo suolelis keliaus per 10 skirtingų vietų visoje Lietuvoje ir kiekvienoje jų skleis tam tikrą tematinę žinutę. MO muziejus bus pirmoji „stotelė“, kviečianti kalbėti apie kūrybą, meną ir kultūrą.

Menininkai broliai Algirdas ir Remigijus Gataveckai renginio metu sostinėje dalysis mintimis apie tai, kaip kūryba padeda įveikti įvairiausius likimo išbandymus, o MO muziejaus direktorė Milda Ivanauskienė parodys, kad savanoriais gali tapti visi.

Kampaniją inicijavo Neįgaliųjų reikalų departamentas, o startą jai duos Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė. Kampaniją vainikuos gruodžio 3-iosios, Tarptautinės neįgaliųjų dienos, renginys, kurio metu garsiausios sostinės skulptūros dar kartą pasiųs žinutę, kad svarbiausia yra žmogus ir unikalūs jo gebėjimai, pomėgiai, o ne negalia, kuri  neturėtų tapti pagrindine pokalbių tema.

„Kalbėtis žmones kviesime prie unikalaus suolelio, kuriuo norime parodyti, kad universalus dizainas naudingas ir patogus mums visiems. Skatiname kurti tokią socialinę ir fizinę aplinką, kuri padėtų žmonėms su negalia jaustis ir gyventi laisviau, savarankiškiau. Įgyvendinę universalaus dizaino principus, laimime visi“, – sako Neįgaliųjų reikalų departamento vadovė Eglė Čaplikienė.

Prie kampanijos „Jokio skirtumo“ kviečiama jungtis ir šalies žiniasklaida – skirti daugiau dėmesio negalią turinčių žmonių įtraukties temoms. O jų tikrai daug: nuo negalią turinčių vaikų įtraukties į bendrojo ugdymo klases 2024 m. iki Stambulo konvencijos nuostatų.

Pranešimą paskelbė: Gustė Kašėtaitė, UAB Headline agency

Rekomenduojame
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą