Verslas

Sostinės tiltai ištikus emocinei krizei kvies kalbėtis

Nuo šiol pagalba telefonu pasiekiama didesniam emocinės krizės ištiktų žmonių skaičiui. Apie galimybę nemokamai paskambinti psichologinės pagalbos telefonu informuos ant šešių aukščiausių Vilniaus tiltų pritvirtintos lentelės. Be to, į skambučius paramos telefonu atsilieps didesnis savanorių skaičius – jų apmokymą ir lentelių su emocinės pagalbos linijų numeriais įrengimą finansavo telekomunikacijų bendrovė „Tele2”. Pirmoji Lietuvoje lentelė su emocinės paramos tarnybų numeriais šiandien pritvirtinta ant Žirmūnų tilto Vilniuje. Lentelės taip pat bus įrengtos ant Baltojo, Karaliaus Mindaugo, Geležinio Vilko, Valakampių ir Lazdynų tiltų. „Lentelės – tik viena savižudybių prevencijos priemonių, bet jos bus nepaprastai naudingos, jeigu sunkią apsisprendimo akimirką pagelbės nors vienam į nelaimę patekusiam žmogui. Esame dėkingi privačioms bendrovėms, kurios šia ir kitomis pilietinėmis iniciatyvomis prisideda prie svarbių miesto iššūkių sprendimų”, – komentavo Vilniaus meras Vilius Navickas, atidengdamas pirmąją lentelę. Informacinės lentelės ant tiltų bei kitų aukštų vietų yra viena iš pasaulyje pripažintų savižudybių prevencijos priemonių, kuria siekiama paskatinti žmones kreiptis pagalbos. Lentelių prevencinis poveikis pasiteisino daugelyje pasaulio šalių, Didžiojoje Britanijoje jos įtrauktos į nacionalinę savižudybių prevencijos strategiją. „Skambutis į emocinės pagalbos liniją – pavyzdys, iliustruojantis, kad bendravimas gali išgelbėti gyvybę. Sunkmečiu tai ypač svarbu, todėl džiaugiamės remdami emocinės pagalbos tarnybas. Viliamės, kad mūsų pavyzdžiu paseks visi, kam rūpi padėti savo artimui ir prisidėti kuriant geresnę visuomenę”, – dalyvavimą iniciatyvoje paaiškina Mindaugas Ubartas, „Tele2” pardavimų departamento direktorius. Projektą įgyvendina Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacija. „Svarbu skleisti žinią, jog tuomet, kai kyla mintys apie savižudybę, galima ir reikia kreiptis pagalbos. Labai vertiname tai, kad „Tele2″ ne tik ėmėsi emocinės paramos viešinimo iniciatyvos, bet ir padeda mums atsiliepti į daugiau pagalbos skambučių”, – sakė dr. Paulius Skruibis, Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidentas. „Tele2” padeda Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijai plėtoti teikiamas pagalbos paslaugas. Bendrovės parama sudaro galimybes paruošti 32 naujus savanorius bei praplėsti „Vilties linijos” specialistų darbo laiką 10 val. per savaitę. Tai leis papildomai atsiliepti į beveik 30 tūkst. skambučių per metus. „Tele2” bei kitų partnerių suteikta parama praėjusiais metais vienai iš LTPPTA vienijamų tarnybų – „Jaunimo linijai” – leido parengti daugiau savanorių, todėl 2009 m. atsiliepta 9 proc. daugiau skambučių nei 2008 m. Tikimasi, kad atsilieptų skambučių skaičius toliau didės – šiais metais planuojama pradėti darbą visą parą (dabar „Jaunimo linija” visą parą dirba tik savaitgaliais, o pirmadieniais – penktadieniais – nuo 16 iki 7 val.). Informacinėse lentelėse nurodyti du nemokami emocinės paramos telefonų numeriai: „Vilties linijos” (8 800 60 700, darbo laikas: visą parą) ir „Jaunimo linijos” (8 800 28888, darbo laikas I-V 16.00-7.00, VI-VII visą parą, www.jaunimolinija.lt).

Parašykite komentarą