• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Ketvirtoji aplinkos viceministrė – ilgametę patirtį sukaupusi aplinkos inžinierė
  • Dėl Atliekų rūšiavimo centrui išduoto taršos leidimo – komisijos tyrimas
  • Maistą gaminantys robotai ir muziką kuriantis dirbtinis intelektas – kaip gyvensime 2025-aisiais?

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Maistą gaminantys robotai ir muziką kuriantis dirbtinis intelektas – kaip gyvensime 2025-aisiais?
  • Pažinkite savo darbuotojus: kas slepiasi po X, Y ir Z kartomis
  • Patarimai darbdaviams, kaip efektyviau organizuoti darbo pokalbį nuotoliniu būdu

Socialiai atsakinga veikla: kada ji naudinga verslui?

Vis daugiau šalies įmonių, siekdamos tapti tvariomis organizacijomis, įsitraukia į socialiai atsakingą veiklą, į tai investuodamos nemažai finansinių, žmogiškųjų ir kitų išteklių. Tačiau, KTU mokslininkės Agnės Gadeikienės teigimu, dažnai pamirštama tinkamai įsivertinti tokios veiklos rezultatus ir jų įtaką verslo sėkmei.

Įmonių socialiai atsakingos veiklos įtaką santykių su vartotojais ilgalaikiškumui tyrinėjanti Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF) Marketingo katedros lektorė dr. A. Gadeikienė sako, kad dažna aktyviai socialiai atsakingas veiklas vykdanti įmonė fragmentuotai vertina iš to gaunamą naudą ir neatsižvelgia, ar vykdomos veiklos yra svarbios vartotojams.

Pamiršta savo vartotojus

Apibrėždamos socialiai atsakingos veiklos struktūrą, įmonės dažniausiai atsižvelgia tik į akcininkų, suinteresuotų finansine nauda, bei darbuotojų, tiesiogiai dalyvaujančių socialiai atsakingos veiklos įgyvendinime, nuostatas ir lūkesčius. Įprastai pasitelkiamas finansinis socialiai atsakingos veiklos rezultatų vertinimas.

„Šiuo atveju vartotojai, kurie priskiriami prie svarbiausių įmonės suinteresuotųjų grupių, lieka nuošalyje.

Nėra vertinama, ar įmonės įgyvendinama socialiai atsakinga veikla atitinka jų lūkesčius ir vertybes, ar jiems yra svarbu, kad įmonė, kurios prekes jie perka ar kurios paslaugomis naudojasi, yra socialiai atsakinga.

Šiame kontekste stokojama suvokimo, kad santykių su vartotojais ilgalaikiškumas – sunkiau apčiuopiamas, tačiau ne mažiau svarbus įmonės veiklos rezultatas, kuriam turėtų būti skiriamas deramas dėmesys“, – sako A. Gadeikienė.

Tyrėja pastebi, kad Lietuvoje veikiančių socialiai atsakingų įmonių vykdomi tyrimai dažniausiai būna per menki, nukreipti pavienių vykdytų iniciatyvų efektui įmonės veiklos rezultatams ar jų žinomumui tarp vartotojų vertinti. Todėl tokios pozicijos nauda santykių su vartotojais ilgalaikiškumui būna nepakankamai atskleista ir lieka neįvertintas tokių santykių vaidmuo įmonės vykdomos veiklos sėkmei.

Svarbi vartotojų nuomonė

Lietuvoje veikiančių bankų socialiai atsakingos veiklos struktūrą savo disertacijoje tyrusi A. Gadeikienė pateikė rekomendacijas jų vykdomai socialiai atsakingai veiklai vystyti.

Pritaikius originalią rezultatų analizės metodiką, mokslininkė nustatė, kad, priimant sprendimus dėl bankų socialiai atsakingos veiklos struktūros, didžiausią dėmesį rekomenduojama skirti ekonominės ir teisinės atsakomybės principams ir filantropinės atsakomybės procesams.

Vidutinės svarbos gali būti įvardijamos ekonominės, teisinės ir etinės atsakomybės procesų dimensijos. O mažiausiai svarbi vartotojams yra etinės atsakomybės principų raiška.

Pasak A. Gadeikienės, nemažiau aktuali yra ir įmonės komunikacija: būtina skleisti savo, kaip socialiai atsakingos įmonės poziciją. Nepakanka vartotojus informuoti apie pavienes socialiai atsakingos veiklos iniciatyvas, itin svarbus ilgalaikis ir nuoseklus socialiai atsakingos įmonės įvaizdžio kūrimas ir palaikymas, siekiant suformuoti bendrą nuomonę apie tai, kad įmonė yra socialiai atsakinga.

„Atliktas tyrimas bankų paslaugų atveju parodė, kad jie labai aktyviai komunikuoja apie savo socialiai atsakingą veiklą, rengia išsamias ataskaitas. Tačiau apklausus jų paslaugų vartotojus paaiškėjo, kad tarp to, kaip bankų veiklą suvokia jų vartotojai, ir to, ką savo interneto svetainėje skelbia patys bankai, yra neatitikimas.

Pavyzdžiui, bankai lyg ir vengia komunikuoti apie tai, kad jie vysto savo ekonominę veiklą ir siekia būti lyderiais rinkoje. Egzistuoja įsitikinimas, kad iš socialinės atsakomybės pusės tai atrodytų nekorektiška. Tačiau bankai privalo tą daryti, mat ekonominė atsakomybė yra socialiai atsakingos įmonės pagrindas, be to, kaip rodo tyrimas, tai svarbu vartotojams“, – tyrimo išvadas apibendrina A. Gadeikienė.

Sukurtas modelis tinka ne tik bankams

Kalbėdama apie bankus, A. Gadeikienė nepamiršta ir kitų verslo sektorių. Jos išnagrinėta ir apibendrinta įmonių socialiai atsakingos veiklos struktūra galėtų būti taikoma kaip atskaitos taškas sudarant strateginius socialiai atsakingos veiklos planus bet kurioje organizacijoje, nepriklausomai nuo to, ar ji dar tik ketina, ar jau yra įsitraukusi į socialiai atsakingą veiklą.

Tyrėjos sukurtas modelis padeda verslininkams geriau suprasti psichologinių aspektų svarbą vertinant socialiai atsakingos veiklos įtaką santykių su vartotojais ilgalaikiškumui.

„Tyrimo rezultatai patvirtina, kad įmonių socialiai atsakinga veikla santykių su vartotojais ilgalaikiškumą veikia ne tiesiogiai, o per reikšmingus tarpinius kintamuosius. Pirmiausia, vartotojas turi palaikyti įmonės pastangas socialiai atsakingos veiklos srityje ir net susitapatinti su ja, jei tokia veikla atitinka jo asmenines vertybes ir prioritetus. Tik tada galima tikėtis, kad įmonės socialiai atsakinga veikla nulems ilgalaikius, abipusiškai vertingus įmonės ir vartotojo santykius“, – savo atlikto tyrimo išvadas apibendrina A. Gadeikienė.

Rekomenduojame
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46
 
AUDIMAS Marginti medviln. maršk.ilg.rank. 2021-478 Mallard Green Printed S
2015 07 24   Zavinta
  Darbas ir karjera, Investicijos, Verslas
  • Kodėl prekybininkai rengia išpardavimus?

  • Keliautojų piniginėse grynuosius pinigus keičia banko kortelės

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • cs 1.6 siųstis
  • Reklama internete | Seo paslaugos
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Skalbimo mašinų remontas Vilniuje
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.