Verslas

Seniai įkurta, bet nesenstanti. Pirmoji pažintis su „Kautra”

Eidami šaligatviu ir svajingai nusiteikę tyliai sau niūniuodami nė neapsižvalgome aplink. Nė nepastebime, kaip dažnai gatve pravažiuoja įvairiausi autobusai – didelės transporto priemonės, gebančios iškart pervežti šimtus žmonių. Šiame siautulingame pasaulyje jungiančios skirtingų žmonių gyvenimo kelius, taupančios laiką, naikinančios atskirtį tarp miestų ir miestelių. Pas močiutę į kaimą, į studijas kitame mieste ar aplankyti draugo – nesvarbu, kur bekeliautumėte, dažnas autobusas, kurį pasirinksite, gali priklausyti Kaune įkurtam, vienam didžiausių Lietuvos vežėjų, įmonei „Kautra”. Susižavėję progresyvia šios įmonės veikla, bei sparčia pastarojo meto plėtra, Viešojo transporto entuziastai domėjosi „Kautra” ir kalbino įmonės direktorių Liną Skardžiuką. Jis mielai sutiko atsakyti į mums rūpimus klausimus. „Kautra”, pradėjusi veiklą Kauno regione, šiandien yra keleivių pervežimo milžinė Lietuvos rinkoje. Atskleiskite paslaptį, kaip tai pavyko pasiekti? Dirbame jau 75 metus, todėl lyg ir neturėtų stebinti bendrovės pasiekimai. Juk ji veiklą pradėjo dar 1934 metais. Kažkada tai buvo ir Kauno miesto, ir tarpmiestinių autobusų parkas. Lietuvoje pervežimai priemiestiniais autobusais prasidėjo būtent Kaune. „Kautros” bazė ir dabar išliko toje pačioje vietoje. Kiek per drąsu mus vadinti įmone – milžine – juk Vilniaus miesto autobusų ir troleibusų parkai yra didesni. Žinoma, mes esame didžiausi tarpmiestinių pervežimų srityje, turime daug filialų ir esame matomi dėl savo aktyvios veiklos. Mums pastaruoju metu pavyko laimėti keletą konkursų, plėtra buvo sėkminga. Plečiamės daugiausia savo veiklos zonoje – Kauno regione. Nuo pirmųjų būtent „Kautros” dienų iki dabar praėjo jau 15 metų. Kaip per tą laiką keitėsi įmonės ambicijos ir kuo jos skiriasi nuo šiandienos planų ateičiai? Ar per įmonės veiklos laikotarpį įvyko didelė administracijos ir direkcijos darbuotojų rotacija? Norėčiau patikslinti, kad iš tiesų „Kautra” pradėjo veiklą daug seniau – „Kautros” pirmtakė Kauno autobusų įmonė buvo įkurta 1934 metų vasario 8 dieną. Kauno miesto savivaldybei priklausiusi bendrovė 2004 metais buvo privatizuota. Investuotojai tuomet žadėjo per artimiausius penkerius metus į bendrovę investuoti apie 30 mln. litų ir paversti „Kautrą” pažangiausia bei pelningiausia transporto įmone Baltijos regione. Pažadai buvo įvykdyti. Į bendrovę iš karto investuoti beveik 29 milijonai litų. Dabar „Kautra” turi naujausią autobusų parką Lietuvoje. Vidutinis autobusų amžius yra 7 metai. Per pastaruosius 5 metus „Kautra” nusipirko 88 naujus arba beveik naujus autobusus. Tam buvo skirti 22 milijonai litų. Bendrovėje dirba apie 500 žmonių, iš jų 262 vairuotojai. Unikalu yra tai, kad mūsų bendrovė iki šiol dirba toje pačioje vietoje, vysto tą patį verslą, o autobusai išvažiuoja pro tuos pačius vartus, kaip ir prieš 75 metus. Bendrovės planai nesikeičia. Bandelių kepti nepradėsime, kaip ir iki šiol, užsiimsime keleivių pervežimu ir toliau ieškosime plėtros galimybių. Įmonė plečiasi, tampa nacionaliniu vežėju. Turime savo filialus, įdirbį, tuo esame pranašesni už jaunesnes įmones. Galime pasiūlyti naujas transporto priemones kitiems miestams. Filialai gerokai supaprastina darbą, leidžia sumažinti išlaidas, nes mums atskiruose miestuose nereikalingi savarankiški informacinių technologijų skyriai, buhalterijos. Visa tai daroma bendrovės centre Kaune. Sutaupytas lėšas galime skirti autobusų atnaujinimui, nesvarbu, ar tai būtų tarpmiestiniai, ar tarptautiniai pervežimai. Planuojame Kauno autobusų stoties rekonstrukciją. Esame pasirašę sutartį su investuotojais dėl komplekso, kurį sudarys stotis ir prekybos centras. Šis derinys bus naudingas abiem pusėms, taip pat ir keleiviams. Artimiausiu metu skelbsime konkursą architektūriniams sprendiniams. Neturime problemų dėl darbuotojų rotacijos, mūsų įmonėje ji labai nedidelė. Dažniausiai keičiasi vairuotojai.

Parašykite komentarą