„Samsung“ nuosekliai stiprina savo pozicijas mobiliųjų įrenginių rinkoje. Lietuvoje, Baltarusijoje ir Serbijoje „Samsung“ jau aplenkė „Apple“ – rodo „Gemius“ duomenys.
Lietuvoje šiuo metu populiariausi „Samsung Galaxy S II“ ir „Samsung Galaxy S III“ išmanieji telefonai (sukuriantys po daugiau nei 6% mobiliojo interneto srauto) bei „Samsung Galaxy Tab 2 10.1“ planšetė, generuojanti daugiau nei 3% srauto.
Pav. 1 „Samsung“ ir „Apple“ mobiliųjų įrenginių užimama rinkos dalis Centrinėje ir Rytų Europoje. Šaltinis „Gemius“ svetainių lankomumo tyrimas „gemiusTraffic“, 2013 rugpjūtis.
Visose tiriamose rinkose pastebima, kad „Samsung“ mobiliaisiais įrenginiais sukuriama interneto srauto dalis išaugo. Panašu, kad netrukus Korėjos gamintojo išmanieji telefonai ir planšetės aukščiausią poziciją taip pat išsikovos Lenkijoje, Slovakijoje ir Vengrijoje. Vis dėlto „Apple“ nenusileidžia – Ukrainos ir Moldovos rinkose, „iPhone“ ir „iPad“ generuoja daugiau srauto, nei tuo pačiu metu pernai. Amerikiečių įmonė taip pat pirmauja kitose Baltijos šalyse (Estijoje ir Latvijoje) bei Čekijoje ir Kroatijoje.
„Centrinės ir Rytų Europos regiono duomenys atspindi pasaulines išmaniųjų įrenginių tendencijas. Įrenginių, kuriuose įdiegta „Android“ operacinė sistema, daugėja, todėl jų pozicijos stiprėja, tačiau „iOS“ jau keletą metų laikosi stabiliai. Gamintojų lenktynėse pirmauja „Samsung“, o jai iš paskos seka „Apple“,– teigia „Gemius“ interneto rinkos ekspertas Lauris Lietavietis.
Pasak jo, „Samsung“ teikiami pigesni vidutinės klasės produktų sprendimai turi didelį pardavimų potencialą ir tai didina gamintojo įtaką rinkoje. „Iš tiesų, galime tikėtis, kad kiti gamintojai, siūlantys nebrangius išmaniuosius telefonus su „Android“ programine įranga, artimiausiu metu taip pat padidins užimamą rinkos dalį“,– priduria ekspertas.
Tyrime nagrinėjami Baltarusijos, Bulgarijos, Čekijos, Estijos, Kroatijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Moldovos, Serbijos, Slovakijos, Slovėnijos, Ukrainos ir Vengrijos 2012 ir 2013 metų rugpjūčio duomenys. Jų šaltinis yra „Gemius“ svetainių lankomumo matavimo įrankis „gemiusTraffic“, kurio rezultatai skelbiami svetainėje www.rankingcee.com. Tai yra prieinamas žinių šaltinis visiems, kurie domisi internete vyraujančių tendencijų naujovėmis. Šioje svetainėje taip pat yra pateikiami naršyklių, operacinių sistemų, mobiliųjų įrenginių, paieškos sistemų, kompiuterių ir kitų įrenginių generuojamo srauto skaičiai, o taip pat ir „Flash player“ versijų, ekrano rezoliucijų, ekrano spalvų nustatymų bei kiti parametrai.
Apie „Gemius” „Gemius“ – tarptautinė tyrimų bendrovė, interneto tyrimų ir tyrimų internete pradininkė bei lyderė Europoje ir Vidurio Rytų regione. Įkurta 1999 m. Lenkijoje, „Gemius“ šiuo metu veikia 30 šalių EMEA regione. „Gemius“ nustato interneto auditorijos ir naudojimosi internetu matavimo standartą („gemiusAudience“). Bendrovė siūlo profesionalius tyrimų sprendimus, analitines ir konsultacines paslaugas, nuo tyrimų, orientuotų į svetainę ir vartotoją, iki technologiškai pažangių įrankių, skirtų tirti interneto vartotojų elgseną pasirinktose interneto svetainėse („gemiusTraffic“), interneto vartotojų sociodemografinį profilį („gemiusProfile“), vartotojų, žiūrinčių multimediją internete, elgsenos tyrimus („gemiusStream“). „Gemius“ taip pat siūlo tyrimus, skirtus matuoti interneto svetainių naudojimo patogumą vartotojui („gemiusUsability“), interneto reklamos kampanijų veiksmingumą („gemiusEffect“) bei tiesioginio vartotojų paspaudimų svetainėje matavimo ir rezultatų pateikimo įrankį („gemiusHeatMap“).