Šį, kovo mėnesį, emocinės pagalbos linija „Sidabrinė linija“ fiksavo veiklos rekordus – į liniją pagalbos kreipėsi net 4-5 kartus daugiau vyresnio amžiaus pašnekovų, emocinės pagalbos poreikis išaugo dvigubai, iš viso su senoliais kalbėta ilgiau nei 700 valandų. Rekordiniais artimiausi mėnesiai gali tapti ir organizacijoms „Gelbėkit vaikus“ bei „Maistas bankas“, kurioms reikės rūpintis ženkliai daugiau gyventojų, dėl šalyje paskelbto karantino atsidursiančių skurdo ir socialinės atskirties rizikoje.
Atsižvelgdamas į šią liūdną prognozę prekybos tinklas „Rimi“ nusprendė skirti papildomą paramą minėtoms organizacijomis, su kuriomis bendradarbiauja jau ne vienerius metus, bei ragina prie jos prisidėti pirkėjus.
„Kiekvieną dieną matydami, kokiame nerime ir netikrume gyvena mūsų pirkėjai, kaip jiems svarbu jaustis saugiai ir žinoti, kad nepritrūksime kasdienių maisto prekių, galime suprasti, kaip jaučiasi sunkiau gyvenantys. Šiuo šaliai ir pasauliui sudėtingu laikotarpiu mes prisiimame atsakomybę pasirūpinti darbuotojų ir pirkėjų saugumu, todėl gerai suprantame, kokia atsakomybė gula ant mūsų ilgamečių partnerių pečių. Norėdami ją nors kiek palengvinti, priėmėme sprendimą šiuo laikotarpiu paremti bei padėti sunkiau gyvenančiais, vaikais ir senjorais besirūpinančioms organizacijoms. Taip pat kviečiame mūsų prekybos tinklo pirkėjus, kaip ir iki šiol, nelikti abejingiems ir paremti padedančius kitiems“, – sako „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Giedrius Bandzevičius.
Dėmesys vyresnio amžiaus žmonėms – ir lankantis parduotuvėse, ir kalbantis telefonu
Karantino laikotarpiu daugiau nei bet kada dėmesio reikia vyresniems šalies gyventojams. „Vyresnio amžiaus žmones, ypač vienišus, turinčius fizinių ir/ar emocinių negalių, svarbu paguosti ir nuraminti, suteikti jiems visapusę informaciją ir konsultacijas dėl pandemijos, bendravimo stokojantiems – rasti nuolatinį pašnekovą telefonu, kad baimės ir nerimo būtų kuo mažiau“, – sako „Sidabrinės linijos“ įkūrėjas Marius Čiuželis.
Pasak jo, kovo mėnesį į liniją pagalbos kreipėsi net 5 kartus daugiau vyresnio amžiaus žmonių, vien pastarosiomis savaitėmis emocinės pagalbos skambučių srautas kone padvigubėjo, reguliarių draugystės pokalbių su bendraminčiais skaičius kovo mėnesį taip pat buvo didžiausias per visą „Sidabrinės linijos“ istoriją – siekė daugiau nei 1400 ir trūko ilgiau nei 700 val.
„Sidabrinė linija“ savo interneto svetainėje www.sidabrinelinija.lt paskelbė rekomendacijas, kaip elgtis karantino laikotarpiu, ir kviečia su jomis supažindinti savo vyresnio amžiaus artimuosius, kaimynus, pažįstamus. Rekomendacijomis, kaip šiuo metu saugiai apsipirkti senjorams ir visiems pirkėjams, prekybos centruose bei žiniasklaidoje dalinasi ir prekybos tinklas „Rimi“. Į jo parduotuves vyresnio amžiaus žmonės raginami atvykti pirmomis jų darbo valandomis, t.y. 9-11 val., kai prekybos centruose mažiau pirkėjų ir jų prašoma pirmenybę teikti senjorams. Visomis darbo valandomis senjorai kviečiami apsipirkti jiems, taip pat tėveliams su vaikais ir žmonėms su negalia skirtose kasose, esančiose didžiuosiuose, hyper formato, „Rimi“ prekybos centruose.
Socialinės atskirties rizikoje – net iki 70 proc. nepilnų Lietuvos šeimų
Dėl šalyje paskelbto karantino į skurdo ir socialinės atskirties riziką gali patekti kur kas daugiau nei šalies vidurkis, t.y. 54 proc., ne pilnų šeimų, kuriose vaikai auga tik su vienu iš suaugusiųjų – jų skaičius galėtų siekti net 65-70 ar net daugiau procentų. Taip skaičiuojanti organizacija „Gelbėkit vaikus“ pastebi, kad dėl patiriamos psichologinės įtampos jos globojamose šeimose padaugėjo ligų, netinkamo elgesio su vaikais atvejų, atkryčių į priklausomybes.
„Daugelis mūsų organizacijos remiamų šeimų yra nepilnos arba tėvai daugeliu atveju yra praradę sveikatą, neturintys stabilių darbų ar būtinų pajamų. Šių šeimų situacija itin pablogėja šalį užklupus sunkumams. Daugelis mūsų globojamų šeimų tėvų jau prarado darbus ar buvo priversti neribotam laikui išeiti nemokamų atostogų. Užsidarius mokykloms ir dienos centrams, vaikai neteko galimybės gauti jiems taip svarbų nemokamą maitinimą“, – sako organizacijos „Gelbėkit vaikus“ generalinė sekretorė Rasa Dičpetrienė.
Organizacijos „Gelbėkit vaikus“ specialistai šioms šeimoms nuotoliniu būdu teikia psichologinę ir emocinę pagalbą, skatina nepasiduoti ir rūpintis savo vaikais.
„Kai veikė dienos centrai, didžiausią dėmesį skyrėme vaikams ir jų maitinimui, edukacijai. Karantino laikotarpiu privalome pasirūpinti visa šeima. Atitinkamai, išauga paramos poreikis, reikia daugiau lėšų ir išteklių norint tinkamai ją suteikti. Taip pat mums labai svarbu apsaugoti savo darbuotojus, nes jei jie susirgs, nebegalėsime padėti šeimoms“, – sako Rasa Dičpetrienė.
Informacija apie tai, kaip kiekvienas gali padėti „Gelbėkit vaikus“, kokiais būdais paremti – karantino laikotarpiu skelbiama ir „Rimi“ prekybos centruose.
Neįvykus „Maisto banko“ akcijai – kviečia palikti produktų paramai skirtose dėžėse
Juose apsilankę pirkėjai skurde bei socialinėje atskirtyje jau gyvenančius šalies Lietuvos gyventojus gali paremti ir nupirkdami bei tam skirtose „Maisto banko“ dėžėse palikti ilgo galiojimo maisto produktų.
„Šiuo metu žmonių sveikata yra svarbiausia. Vis tik labai neramu, jog dėl susiklosčiusios situacijos negalėjom vykdyti pavasarinės „Maisto banko“ akcijos“, – sako „Maisto banko“ direktorius Simonas Gurevičius.
Jis kviečia į prekybos centrus ir karantino sąlygomis ateinančius nelikti abejingais bei pagalvoti apie tuos, kurie prekybos centruose nesilanko ne tik dėl viruso grėsmės – skurdžiai gyvenantys šalies gyventojai neturi už ką įsigyti būtiniausių maisto produktų, negali to padaryti dėl prastos sveikatos, neįgalumo ar kitų fizinių kliūčių. „Maisto banko“ surinkta parama maisto produktais paskirstoma daugiau nei 350 nevyriausybinių organizacijų, kurios globoja daugiau nei 53 tūkst. nepasiturinčių šalies gyventojų.
Daugiau apie paramą ir rekomandacijas senjorams, kaip šiuo metu jiems elgtis saugiausia – video reportaže: https://wetransfer.com/downloads/46a125e898bfab9fb9995012e699f8e520200331180704/ef2b30a5ac0b63e534abc5769817c38d20200331180704/311524
Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR