Laisvalaikis

Rūdiškių gimnazijoje – naujas mokinių aktyvinimo modelis

Vieni esame nepailstantys aktyvistai, kiti – mieliau liekame nuošalyje, vengiame imtis iniciatyvos. Skirtingi žmonių asmenybės tipai atsiskleidžia jau mokykloje. Kaip bendrai veiklai sutelkti kuo daugiau mokinių? Kaip pažadinti jų iniciatyvumą? Naują mokinių aktyvinimo modelį sukūrė ir ėmė taikyti Trakų rajono Rūdiškių gimnazija.

„Įvairius renginius ar akcijas dažniausiai organizuoja vis tie patys mokiniai. Kad išjudintume kuo daugiau pasyvių jaunuolių ir įkvėptume juos aktyviau dalyvauti mokyklos gyvenime, subūrėme neformalų Mokinių klubą, – pasakoja Elena Červiak, Rūdiškių gimnazijos istorijos mokytoja. – Jo tikslas – padėti gimnazijos mokiniams atsiskleisti ir įgyvendinti savo kūrybinius sumanymus.“

Nors gimnazijoje veikia Seniūnų sueiga, tačiau jai per sudėtinga ir spręsti kasdienes mokinių problemas, ir užtikrinti kokybišką jų laisvalaikį. Todėl pastarąją Seniūnų sueigos funkciją perėmė naujasis klubas. Jis rūpinasi, kad kiekviena mokinių idėja, kaip praturtinti mokyklos gyvenimą, būtų išgirsta ir įgyvendinta.

Šiuo metu Mokinių klubas vienija apie dvidešimt jaunuolių, tačiau visi norintys gali bet kada prie jo prisijungti. Klubo nariai pasirenka vieną ar kelias veiklos kryptis. Vieni priklauso klubo meninės veiklos, kiti – sporto, dar kiti – diskusijų, viešųjų ryšių ar reklamos skyriams. Klubui vadovauja pirmininkas, kuris renkamas vieniems metams.

„Mokinių klubas, palyginti su Seniūnų sueiga, yra atviresnis, lankstesnis ir suteikia daugiau saviraiškos galimybių. Nėra griežto renginių plano, todėl jaunuoliai visada gali improvizuoti, – sako E. Červiak. – Nors klubo veiklą reglamentuoja nuostatai, tačiau jo darbe gausu kūrybos, netikėtų ir žaismingų sprendimų.“

Naujojo klubo idėjai apibūdinti itin tinka prancūzų rašytojo A. S. Egziuperi žodžiai: „Išlaisvink žmogų, ir jis pradės kurti.“ Kai nelieka mokytojų priežiūros, griežtos atskaitomybės ar nesėkmės baimės, prasiveržia tikrasis mokinių kūrybinis potencialas. Klubo iniciatyva rugsėjo pabaigoje gimnazijoje vyko laisvalaikio vakaras – prie jo organizacinio „vairo“ stojo anksčiau niekada to nedarę mokiniai.

„Nuo mažens įpratę imtis iniciatyvos, mokiniai ir ateityje, užuot laukę ar keiksnoję kitus, imsis darbų patys“, – viliasi pedagogė.

Rūdiškių gimnazija yra viena iš 120 švietimo įstaigų, kurios prisijungusios prie didžiausio Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projekto „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“ išsiaiškino ir ėmė spręsti įvairias bendruomenių ir visos valstybės problemas. Trys geriausios mokinių iniciatyvos tapo nacionaliniais projektais ir nuo lapkričio mėnesio bus įgyvendinamos visoje Lietuvoje.

Projektą „Kuriame Respubliką“, kuris tęsis iki 2014 m. rugsėjo pabaigos, vykdo VšĮ „Pilietinės visuomenės institutas“ kartu su partneriais: Ateitininkų federacija, Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacija, VšĮ „Pilietiškumo, demokratijos ir teisės programų centras“, VšĮ „Mes Darom“ ir daugeliu kitų. Jį finansuoja Europos socialinis fondas pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“.

Daugiau informacijos apie projektą rasite interneto svetainėje www.kuriamerespublika.lt ir socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje www.facebook.com/KuriameRespublika.

Parašykite komentarą