Verslas

„Rimi Lietuva“ įvertina tvarumo apdovanojimu „Metų pavyzdys“: kartu su pirkėjais Baltijos šalyse sutaupė 17,4 tonų popieriaus

Šią savaitę vykusiuose Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro (VAATC) „Atliekų kultūros“ apdovanojimuose prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Vaidas Lukoševičius iš Lietuvos aplinkos apsaugos ministro Simono Gentvilo rankų atsiėmė reikšmingą apdovanojimą. Juo buvo įvertinta prekybos tinklo iniciatyva pirmiesiems Lietuvoje pasiūlyti pirkėjams gauti skaitmenines pirkinių kvitų versijas. Anot V. Lukoševičiaus, būti sektinu pavyzdžiu stipriai įpareigoja, tačiau svarbiausia – žinojimas, kad įmonė juda tinkama linkme ir geba įkvėpti kitus imtis tvaresnių sprendimų. O tai pasiekti padėjo „Rimi“ pirkėjai, kurie praėjusiais metais net 10 milijonų kartų pasirinko nespausdinti popierinių kvitų savitarnos kasose ir tokiu būdu trijose Baltijos šalyse išsaugoti net 17,4 tonų popieriaus.

Visada po ranka

„Pirkėjui skaitmeninio pirkinių kvito turėjimas – tai patogus būdas nekaupti popierinių čekių, kurie dažnai bereikalingai teršia aplinką. Be to, tokio funkcionalumo privalumas – tai, kad skaitmeniniame pavidale pirkinių kvitas visada matysis ryškiai ir aiškiai – nesvarbu, ar atsidarytumėte jį po savaitės, ar po metų. Taigi, su šia iniciatyva informaciją apie savo pirkinius patogu bet kada pasitikrinti elektroninėje erdvėje, prisijungus prie savo „Rimi“ paskyros“, – pasakoja V. Lukoševičius.

Prekybos tinklo „Rimi“ generalinis direktorius pripažįsta, kad tokio funkcionalumo įdiegimas ir įgyvendinimas – nuo idėjos iki realios funkcijos, kuria naudotųsi pirkėjai – nebuvo lengvas. Vis dėlto, V. Lukoševičius pripažįsta, kad pasiekti rezultatai išties džiugina.

„Kadangi buvome pirmieji Lietuvoje, pasiūlę tokią paslaugą, teko skirti nemažai laiko įstatyminės bazės nagrinėjimui, kad viskas atitiktų teisės aktų reikalavimus, o klientai jaustųsi užtikrinti šios paslaugos saugumu. Džiaugiamės, jog mūsų darbo rezultatai yra sėkmingi, o juos pasiekti padėjo glaudus bendradarbiavimas su Lietuvos metrologijos inspekcija bei technologinių sprendimų partneriais „StrongPoint“, – sako V. Lukoševičius.

Naujoves puikiai priėmė

V. Lukoševičius džiaugiasi, kad nepaisant įpročio įsigijus prekes gauti tai patvirtinantį spausdintą kvitą, pirkėjams priimti naujovę, atsisakant spausdintų kvitų, nebuvo sunku.

„Išties vertiname tai, kad pirkėjai taip imliai priėmė prieš dvejus metus įdiegtą funkcionalumą ir juo aktyviai naudojasi iki šiol. Ne paslaptis, kad tvarumas – viena iš prioritetinių mūsų įmonės sričių. Nuolat ieškome inovatyvių sprendimų, kurie padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir taupytų gamtos resursus. Priimti su tvarumu susijusius sprendimus nėra sudėtinga, tačiau tam dažniausiai reikia laiko – pirkėjai turi būti pasiruošę priimti naujoves. Sulaukiame daug padrąsinimų ir teigiamų atsiliepimų socialinėje erdvėje ir jaučiame stiprų pirkėjų palaikymą. Matome, kad šis spendimas pasiteisino, nes daugeliu atvejų spausdinto kvito pirkėjams neprireikia, todėl ir jo atsisakyti nėra sunku“, – teigia „Rimi Lietuva“ vadovas.

V. Lukoševičius pažymi, kad pirkėjai vis dar turi pasirinkimą, kokiu pavidalu turėti informaciją apie įsigytas prekes: atsiskaitymo už prekes informaciją ir toliau galima matyti savitarnos kasos ekrane, o pageidaujantys gauti popierinius čekius ir toliau turi galimybę juos atsispausdinti.

„Vis dėlto, raginame tuos, kurie dar nesinaudoja šiuo funkcionalumu, jį išmėginti: norint gauti elektroninius kvitus, šį nustatymą galima pasirinkti „Mano Rimi“ paskyroje internete arba programėlėje. Parsisiuntus programėlę į telefoną galima ne tik peržiūrėti savo apsipirkimo kvitus elektroniniame formate, bet ir naudotis telefonu vietoje plastikinės lojalumo kortelės. Programėlę galima pateikti kaip lojalumo kortelę kasoje per QR kodą arba bekontaktę funkciją („Android“ telefonais), aktyvuoti ir pasitikrinti savo asmeninius pasiūlymus bei kitas savaitines akcijas, o taip pat susidaryti pirkinių sąrašą ar rasti receptų vakarienei“, – primena V. Lukoševičius.

Neatspausdinta 10 milijonų kvitų

„Žinome, kad judame tinkama linkme ir įkvepiame kitus. Praėjusiais metais tai padarėme net 10 milijoną kartų – būtent tiek mūsų pirkėjai pasirinko nespausdinti popierinių kvitų ir tokiu būdu prisidėti prie tvaresnės kasdienybės. Tad esame dėkingi ne tik visiems balsavusiems už mus ir mūsų komandai, kuri padėjo įgyvendini šį sprendimą, bet ir savo pirkėjams, kurie padėjo pasiekti tokių puikų rezultatų ir išsaugoti ne vieną toną popieriaus“, – sako V. Lukoševičius.

Anot specialisto, tai – ne pirmas tvaresnis sprendimas, kurį priima prekybos tinklo „Rimi“ komanda: planuose numatyta ir toliau žengti tvarumo keliu, o skaitmenizacija yra vienas iš tvarumo procesų.

„Siekiame mažinti CO2 pėdsaką, tad didelį dėmesį skiriame gamtos išteklių taupymui: renkamės tvarias pakuotes, atsisakome popierinių čekių. Įmonės strategijoje tvarumas yra vienas iš strateginių elementų, tad matydami galimybes šiai sričiai puoselėti, imamės veiksmų. Nors jau nemažai nuveikėme, neplanuojame sustoti ir judėsime toliau. Tvarumas kuria vertę ne tik aplinkai bei žmonėms, bet ir pačiam verslui – tai labai svarbu“, – įsitikinęs prekybos tinklo vadovas.

Parašykite komentarą