Verslas

Restoranų verslui smogęs karantinas ne tik atima, bet ir duoda: planuose – atsinaujinimai

Pandemijos iššūkiai palietė kone visus verslo sektorius, tačiau maitinimo įstaigos dar niekada nebuvo taip stipriai pakibusios ant plauko kaip dabar. Pasak Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentės Evaldos Šiškauskienės, net ir nuslūgus viruso grėsmei, į dienos šviesą sugrįš tikrai ne visi restoranai – kai kurie durų lankytojams taip ir neatvers. Tuo metu likusi šio sektoriaus dalis bando prisitaikyti prie pasikeitusių rinkos sąlygų, siūlydama maisto išsinešimo galimybes, o po pertraukos klientams žada pasirodyti gerokai atsinaujinusi.

Karantinas dalį verslų smukdo negrįžtamai

„Daugiau kaip pusė šalies restoranų šiuo metu apskritai nevykdo veiklos, o tie, kurie dirba ir teikia maisto išsinešimo arba jo pristatymo į namus paslaugas, fiksuoja, jog apyvartos yra kritusios iki 80 proc. Situacija kol kas išlieka tikrai įtempta“, –  teigia E. Šiškauskienė.

Jos įsitikinimu, labiausiai kenčia stambieji rinkos žaidėjai – restoranų tinklus valdančios įmonės. Jos, pasak E. Šiškauskienės, negali pretenduoti į valstybės teikiamas subsidijas, nors didelių įmonių statusą tokie tinklai paprastai turi tik pagal darbuotojų skaičių.

Šiek tiek kitokią situaciją išgyvena greitojo maisto restoranai, kurie per pandemiją veiklos neapribojo. Restoranų asociacijos prezidentės teigimu, jų prisitaikymas prie pasikeitusių gyvenimo sąlygų padeda ne tik išlikti, bet ir dar stipriau įsitvirtinti rinkoje.

Veiklą atnaujino pajutus lojalių klientų poreikį

Tuo tarpu vieni iš picerijų pradininkų Lietuvoje – restoranų tinklas „Čili Pizza“ – dar lapkričio pabaigoje paskelbė stabdantys savo maitinimo įstaigų veiklą.  Vis dėlto, neseniai, nors ir ne pilnu pajėgumu, tinklas veiklą atnaujino, sostinėje atidarius kelis veikiančius taškus. Pasak „Čili Pizza“ direktorės Sandros Stankevičiūtės, artimiausiu metu duris pravers dar vienas padalinys Kaune.

„Nepaisant sunkinančių aplinkybių, „Čili pizza“ vis intensyviau atveria restoranų duris. Poreikį diktuoja patys klientai – pervargę nuo rutinos ir nuolatinio buvimo namų aplinkoje, jie ieško būdų kaip save palepinti. Prisitaikėme savo auditorijai siūlydami tiek galimybę maistą išsinešti patiems, tiek pristatydami jį iki namų“, – pasakoja restorano direktorė.

Stankevičiūtės teigimu, daugiau kaip 50 proc. apyvartos pastaruoju metu sudaro būtent maisto išsinešimas iš restorano.

„Pastebėjome, jog net tie, kurie dirba iš namų, nori prasiblaškyti, todėl mielai užsuka ir pasiima maisto išsinešti. Lankytojų susidomėjimas paskatino į meniu grąžinti ir dienos pietus. Tai tampa savotiška dienos pramoga – užsukti į mėgstamą maitinimo įstaigą, pasiimti gardų patiekalą”.

Realaus atsigavimo tikėtis galima pavasariop

Šiškauskienė spėlioja, kad maisto išsinešimą iš restoranų dažniau renkasi jaunesnė auditorija, mat tokiu būdu sutaupoma šiek tiek pinigų, o vyresni žmonės linkę užsakymus gauti tiesiai į namus. Vis dėlto, jos įsitikinimu, šiuo metu visuomenė yra pervargusi nuo bet kokių sąlygų ir ypatingai ilgisi realaus apsilankymo pamėgtoje maitinimo įstaigoje.

„Tikimės, kad jau artimiausiu metu atsiras galimybė šalia kavinės išgerti puodelį kavos, sultinio, pasimėgauti karšto vyno taure saugiai prisėdus prie stalelio. Būtina bent minimaliai sušvelninti foną ir tą padaryti galima laikantis visų saugumo reikalavimų“.

Nepaisant to, kad sektoriaus atsigavimo signalų viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė vis dar nemato, o dalis maitinimo įstaigų, jos manymu, po karantino taip ir liks užsidarę, optimistinio scenarijaus įgyvendinimo galime tikėtis maždaug po Velykų.

„Atvirai pasakius, be pavasario ir geresnių orų tikrai nereikėtų tikėtis stebuklų. Vėliau, palaipsniui bus kalbama apie pasėdėjimą įstaigų terasose ar prie staliukų lauke. Tada bus matomas realesnis vaizdas, verslas galės įvertinti, kaip sekasi ir kokia kryptimi judėti toliau“, – sako E. Šiškauskienė.

Į rinką grįš tie, kas krizei buvo pasiruošę

Ji įsitikinusi, kad pandemijos metu dauguma maitinimo įstaigų nesnaudžia ir dirba prie naujų koncepcijų gryninimo, meniu ar kitų paslaugų stiprinimo bei atnaujinimo. Konkurencija, laukianti po pandemijos, bus iš tiesų didelė, nepaisant to, kad žmonės į kavines ir barus, kaip rodo įvairios apklausos, sugrįš itin noriai.

Restoranų tinklo „Čili Pizza“ direktorė antrina, kad karantinas iš tiesų padiktavo naujų taisyklių,  todėl taip pat ketina atsinaujinti.

„Pastarasis laikas leido iš esmės peržvelgti mūsų prekių ženklo vidų, todėl turime tiek komandinių pokyčių, tiek kitokį žvilgsnį į restoranų veiklą.

Į post pandeminį gyvenimą norime grįžti išlaikant autentiškumą, tačiau gerokai atsinaujinę. Svarbiausiai, žinoma, išlieka klientų patirtis, todėl augsime tiek tobulindami aptarnavimą, tiek ruošiant maistą.

Puikiai suprantame, kad visuomenė yra pervargusi nuo dabartinių sąlygų, bet norime paskatinti neprarasti pozityvo. Galimi atlaisvinimai jau paskelbti, tad tikimės, jog dar iki pavasario pavyks sugrįžti į rinką pilna koja. Verslas užpildytų restoranų ir šurmulio pasiilgo ne mažiau nei žmonės, tačiau kol kas turime išlikti solidarūs  “, – teigia S. Stankevičiūtė.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Parašykite komentarą