Ekonominė krizė – nelengvas metas verslui, todėl įmonės ieško įvairiausių taupymo būdų – stengiasi sumažinti savo išlaidas, bando atrasti neišbandytus veiklos metodus ar naujas rinkas. Bet norint efektyviai sutaupyti, nevisada būtina stipriai veržtis diržus. Kartais pravartu paieškoti naujų, inovatyvių sprendimų, kurie tiesiog padėtų optimizuoti kaštus. Kone kiekviena įmonė kasdien naudoja įvairias biuro prekes – spausdinimo popierių, raštines reikmenis, eksploatacines medžiagas ir kitas darbui biure reikalingas priemones. Šių prekių sąnaudos sudaro nemažus kasdieninius kaštus, o kai įmonė yra didelė arba turi kelis padalinius, bet netaiko jiems bendros kaštų valdymo kontrolės, išlaidos dar labiau išauga. Įmonės „OFFICE GURU” generalinis direktorius Aidas Kaubrys, turintis ilgalaikę patirtį biuro prekių tiekimo versle, vertindamas bendras Lietuvos rinkos tendencijas, pasakoja, jog šiuo metu įmonės ypač stengiasi taupyti: „Dažnai pastebime, jog verslininkai mato vienintelį būdą sutaupyti ir kartais pasiduoda kraštutinumams – ieško ir perka tik pačias pigiausias prekes. Tačiau iš patirties galiu tvirtinti, kad žema prekių kaina dažniausiai neatspindi visų realiai patiriamų išlaidų. Nuolat perkant tik pigiausias biuro prekes, galima sutaupyti, tačiau tai padaroma kokybes sąskaita, nes pigių prekių sunaudojama daugiau. Tad geriau yra rinktis efektyvesnę taupymo alternatyvą – pradėti kontroliuoti vidinį suvartojimą ir pirkti tik reikalingiausias, ilgiau eksploatuojamas prekes, atsižvelgiant į jų kokybę.” Įmonėms, norinčios rinktis naudingesnę taupymo strategiją, pravartu į pagalbą pasitelkti ir inovatyvų įrankį, leidžiantį efektyviai valdyti pirkimus bei jų kaštus. Tokį įrankį dabar jau gali nemokamai išbandyti ir įsidiegti bet kuri Lietuvos įmonė. „Neseniai klientams pasiūlėme įdarbinti naują padėjėją, kuris puikiai dirba be atlyginimo,” – komentuoja A. Kaubrys. „Tai – pažangi, kompleksinė kasdienių biuro prekių pirkimų valdymo ir kaštų kontrolės sistema. Ją pavadinome – E-GURU. Vienam iš „OFFICE GURU” klientų – UAB „Olympic Casino Group Baltija” naujoji E-GURU sistema buvo įdiegta tik prieš 3 mėnesius, tačiau šios įmonės vyriausioji finansininkė Jurga Kulvietienė jau džiaugiasi pasiektais rezultatais: „Mūsų įmonė turi net 10 padalinių visoje Lietuvoje. Mes siekiame visus juos valdyti vieningai bei, žinoma, efektyviai. Tai apima ir išlaidų bei kaštų kontrolę. Kasdien naudojamų biuro prekių pirkimų planavimas, vykdymas ir paskirstymas atima daug laiko ir pinigų, be to tai yra sunkiai sukontroliuojamas,” – pasakoja „Olympic Casino Group Baltija” atstovė. „Todėl mes ilgai ieškojome optimaliausio sprendimo, bandydami įvairiausias taupymo strategijas. Neseniai nusprendėme išmėginti mums nemokamai pasiūlytą naująją E-GURU sistemą. Jau nuo pat pradžių labiausiai patiko tai, jog sistema leidžia visų padalinių biuro prekių pirkimus bei paskirstymą valdyti centralizuotai. Susidėliojus reikalingiausių prekių krepšelius ir limitus, jau po pirmojo mėnesio gavome pirkimų ataskaitas ir įvertinome, jog mūsų pastovios biuro prekių išlaidos sumažėjo net iki 30%. Džiugu dar ir tai, jog šio įrankio įdiegimas nereikalavo jokių investicijų, o sutaupant nenukentėjo įsigytų prekių kokybė.” Tad nenuginčijama tiesa pasitvirtina – atėjus sunkesniems ekonominiams laikams, tiesiog reikia dar atidžiau valdyti išlaidas. Neturint jokios kaštų optimizavimo strategijos bei specialių įrankių, išlaidų kontroliavimas gali būti sudėtingas. Tačiau pasitelkus į pagalbą inovatyvų įrankį, galima lengvai ir nuosekliai kontroliuoti bei paskirstyti pirkimus, tokiu būdu ženkliai sumažinant įmonės išlaidų biudžetą.