Transportas

Propeleris ar ne? Tikroji BMW logotipo istorija

Ar tai propeleris, ar vis dėlto ne? BMW logotipas dešimtmečius buvo karšta diskusijų tema. Ir viskas tik – dėl reklaminio triuko. Ką iš tikrųjų reiškia BMW emblema, kaip ji atsirado ir kaip prekės ženklo transformacija atsispindi naujame BMW logotipe, kurį koncernas pristatė vasario mėnesį?

„Daugelis žmonių mano, kad BMW logotipas yra stilizuotas propeleris. Tačiau tiesa yra šiek tiek kitokia“, – atskleidžia Fredas Jakobsas iš „BMW Group Classic“ padalinio.

Iš pradžių BMW nereikėjo simbolio

BMW vardo – „Bayerische Motoren Werke“ – istorija siekia 1917 metus. BMW atsirado perregistravus orlaivių variklių gamintoją „Rapp Motorenwerke“, veikusį Miunchene, Bavarijos žemės sostinėje Pietų Vokietijoje. Nors įmonės pavadinimas pasikeitė, iš pradžių veikla liko nepakitusi.

Kai 1917 m. liepą BMW vardas pirmą kartą buvo įtrauktas į komercinį registrą, įmonės logotipo dar nebuvo. Pirmame to paties mėnesio reklaminiame skelbime kompanija taip pat nenaudojo jokio BMW simbolio ar emblemos. Tačiau planuose jau buvo gaminių asortimento plėtra: greta orlaivių variklių, buvo numatomi motorai automobiliams, žemės ūkio technikai ir valtims.

„Ankstyvosiomis dienomis logotipas ir jo reikšmė jokiu būdu nebuvo taip akcentuotai pristatomi plačiajai visuomenei, kaip tai daroma šiandien, nes BMW neturėjo galutinių klientų. Pagrindinis bendrovės verslas tuomet buvo orlaivių variklių gamyba ir techninė priežiūra Vokietijos oro pajėgoms“, – aiškina F. Jakobsas.

BMW logotipe – atvirkščios Bavarijos spalvos

Nepaisant to, 1917 m. spalio 5 d. jauna įmonė tau turėjo logotipą. Šis, pirmasis BMW ženklelis, įregistruotas Vokietijos imperatoriškame prekių ženklų registre, išlaikė apvalią senojo „Rapp“ logotipo formą. Išorinis logotipo žiedas dabar buvo apribotas dviem auksinėmis linijomis ir raidėmis BMW.

Kompanijos „gimtoji“ Bavarija taip pat turėjo būti pavaizduota logotipe. BMW ženklelio vidinio apskritimo ketvirčiuose vaizduojamos Bavarijos žemės oficialios spalvos – balta ir mėlyna. Bet jos rikiuojamos atvirkštine tvarka (bent jau kalbant apie heraldikos taisykles, kai skaitote pagal laikrodžio rodyklę nuo kairiojo viršutinio kampo). Šią atvirkštinę mėlynos ir baltos spalvos rikiuotę BMW logotipe lėmė tuo metu galiojęs vietinių prekių ženklų įstatymas, kuris draudė komerciniuose logotipuose naudoti valstybinius herbus ar kitus suvereniteto simbolius.

Tokia yra tikroji logotipo kilmė. Tačiau 1929 metais BMW reklaminiame skelbime pavaizdavo savo logotipą besisukančiame lėktuvo propeleryje. Taip atsiradusi interpretacija, kad BMW logotipas ir reiškia propelerį, gyvuoja iki šiol.

Juolab, kad 1942 metais pati BMW dar kartą susiejo propelerį su savo įmonės simboliu. BMW leidinyje „Flugmotoren-Nachrichten“ pasirodė straipsnis, kuriame pasakojimas buvo iliustruotas nuotrauka su BMW logotipu, vėl uždėtu ant besisukančio lėktuvo variklio sraigto.

Kompanija nedėjo ypatingų pastangų išsklaidyti šį mitą, nes tuomet ji gamino variklius lėktuvams ir tokia asociacija jai buvo naudinga, siekiant parodyti įmonės ekspertiškumą šioje srityje.

„Ši interpretacija gyvuoja jau 90 metų, todėl per tą laiką ji įsitvirtino žmonių galvose“, – aiškina F. Jakobsas.

Naujasis logotipas – prekės ženklo komunikacijai

Šių metų vasarį kompanija atnaujino žymųjį logotipą. Tai – ne tik paprastas dizaino atnaujinimas: naujasis logotipas, skirtas naudoti visų lygių BMW komunikacijai, visapusiškai atspindi ateities mobilumą.

„BMW tampa santykių prekės ženklu. Naujas logotipas spinduliuoja atvirumą ir aiškumą. Turėdami šį naują, skaidrų logotipą, mes kaip niekad norime pakviesti klientus tapti BMW pasaulio dalimi. Be to, mūsų naujasis prekės ženklas kurtas atsižvelgiant į skaitmeninimo iššūkius ir galimybes“, – atskleidžia Jensas Thiemeris, vyresnysis BMW klientų ir prekės ženklo viceprezidentas.

Parašykite komentarą