Verslas

Pirkėjų apklausa: šiemet mokyklinėms prekėms tėvai nusiteikę išleisti daugiau

Palaipsniui jau įsibėgėja mokyklinių prekių įsigijimo sezonas – trys ketvirtadaliai tėvų būtinus daiktus mokyklai įsigyja būtent rugpjūčio mėnesį. Šiemet pusė mokyklinio amžiaus vaikus auginančių tėvų mokyklinėms prekėms ketina skirti daugiau finansų nei pernai, rodo lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atlikta apklausa. Tyrimas taip pat atskleidė apsipirkimo įpročius, pavyzdžiui, kad dauguma stengiasi į procesą įtraukti ir vaikus.
„Kurdami prekių asortimentą, siekiame patenkinti tiek tėvų, tiek vaikų norus, taip pat užtikrinti plačias pasirinkimo galimybes įvairias pajamas gaunantiems pirkėjams. Dėl to šiemet atrinkome per 2,8 tūkst. mokyklinių prekių ir daugiau kaip 80 prekės ženklų. Kasmetes kruopščias mūsų komandos pastangas įvertina ir pirkėjai – apklausos duomenimis, trys ketvirtadaliai tėvų mokyklai skirtų prekių pirmiausia ieško mūsų prekybos tinklo parduotuvėse“, – pastebi Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.
Vaikų nuomonė svarbi, bet kaina – svarbiau
41 proc. apklaustų tėvų nurodė, kad vieno vaiko mokykliniam krepšeliui šiemet planuoja išleisti 51-100 Eur, atskleidžia šių metų liepą „Maxima“ užsakymu rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi apklausa.
Trečdalis respondentų mokyklinėms prekėms šiemet ketina skirti 101-200 Eur. 17 proc. – 11-50 Eur. 15 proc. nusiteikę išleisti daugiau nei 200 Eur.
Tyrimas rodo, kad 9 iš 10 tėvų mokyklines prekes perka kartu su vaikais. Kiek rečiau į procesą įsitraukia pradinukai, tačiau net ir jie dalyvauja renkantis bent dalį prekių.
Nors rinkdamiesi mokyklinių prekių krepšelį dauguma tėvų tariasi su vaiku, tačiau svarbiausias kriterijus perkant vis dėlto yra kaina. Kai renkamasi kanceliarines rašymo priemones, taip pat svarbus patogumas. Renkantis kanceliarines popieriaus priemones – popieriaus kokybė. Renkantis kuprinę – ergonomika. Renkantis penalą tėvai daugiau laisvės suteikia vaikui – atsižvelgia į jo pageidavimus.
Prekių sąrašus vertina, bet ne visi juos gauna
Pusei tėvų naudingiausias šaltinis, padedantis suformuoti reikalingų mokyklinių prekių sąrašą, yra mokykla ar klasės auklėtoja. Dažniau tokiais sąrašais kliaujasi jaunesni, iki 40 m., tėvai, kurių vaikai rengiasi eiti į pradines klases. Vyresnių (5-12 kl.) vaikų tėvai dažnai sakė besiremiantys ir savo asmenine patirtimi (39 proc.), taip pat vaikų norais ir iš jų gauta informacija (30 proc.).
Svarstydami apie būsimų pirkinių sąrašą, dauguma tėvų mini kanceliarines rašymo, popieriaus, piešimo priemones, pratybų sąsiuvinius, aplankalus. Daugiau nei pusė tėvų naujiems mokslo metams ketina pirkti ir naujos avalynės bei rūbų.
„Nors konkretaus sąrašo turėjimas išties palengvina apsipirkimo procesą, apklausa rodo, kad daugiau nei pusė tėvų sako mokykloje jį gaunantys tik dalinį arba išvis negaunantys. O į parduotuvę jį pilną nešasi tik 4 tėvai iš dešimties. Siekdami, kad pasiruošimas naujiems mokslo metams jiems būtų kuo sklandesnis, ateiname į pagalbą – „Maxima“ mokyklinės mugės leidinyje kiekvienas ras būtiniausių mokyklinių prekių sąrašą, kuriame patogu žymėtis jau turimus pirkinius“, – atkreipia dėmesį E. Dapkienė.
Populiariausios vietos mokyklinėms prekėms įsigyti
Absoliučiai daugumai (85 proc.) apklaustų tėvų apsiperkant labai arba bent daliai prekių svarbu plati prekės ženklų įvairovė.
Paklausti, kur ieškos mokyklai reikalingų prekių, 73 proc. tėvų nurodė prekybos tinklą „Maxima“. Antroje vietoje pagal populiarumą – specializuotos kanceliarinių prekių parduotuvės (42 proc.). 37 proc. apklaustų tėvų teigė prekes pirksiantys ir knygynuose (37 proc.), 33 proc. – internetinėse parduotuvėse
E. Dapkienė atkreipia dėmesį, kad šiemet apsiperkantys „Maxima“ tinkle išlošia ne tik kainos ir kokybės atžvilgiu, bet gali laimėti ir pamokų virtualioje mokymosi platformoje „Digiklasė“: 100 metinių prenumeratų visiems mokslo dalykams bei tūkstantį vieno mėnesio prenumeratų vienam mokslo dalykui.
„Spinter tyrimai“ reprezentatyvią apklausą atliko liepos 20-26 dienomis. Visoje šalyje apklausta 518 respondentų, auginančių bent vieną mokyklinio amžiaus vaiką.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Parašykite komentarą