Bankai ir Draudimas

Pigios paskolos – pinklės vartotojams

Į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipėsi vartotoja, prašydama išsiaiškinti, ar Jungtinėje Karalystėje (JK) įsisteigęs kreditorius „Joes Finance” pagrįstai prašo sumokėti 250 svarų sterlingų.

Vartotoja prašyme nurodė, kad negalėdama gauti paskolos Lietuvos komerciniuose bankuose, nusprendė kreiptis į JK įsisteigusią ir paslaugas internetu teikiančią įmonę „Joes Finance”. Pasak vartotojos, ši įmonė sutiko suteikti vartotojai 50000 Lt paskolą itin palankiomis sąlygomis – 8 metams ir taikant tik 3 proc. metines palūkanas. Prieš sutarties sudarymą, įmonė paprašė vartotojos pervesti 250 svarų sterlingų draudimo įmoką, kaip garantą, nors sutartyje tokio mokesčio nebuvo nurodyta.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, įvertinusi vartotojos prašyme pateiktas aplinkybes, kreipėsi į Jungtinės Karalystės institucijas. Nuo 2005 metų būdama Finansinių ginčų sprendimo tinklo (Financial Disputes Resolution Network, FIN-NET) nare, Tarnyba per šį tinklą tarnybinės pagalbos paprašė Finansinių paslaugų ombudsmeno instituciją.

Finansinių paslaugų ombudsmeno institucija nurodė, jog asmuo, teikiantis kredito paslaugas Jungtinėje Karalystėje turi turėti Sąžiningos prekybos biuro arba Finansinių paslaugų institucijos išduotą licenciją. Oficialiame tinklapyje, kuriame skelbiami visi licencijas turintys kredito paslaugų teikėjai (http://www2.crw.gov.uk/pr/default.aspx arba http://www.fsa.gov.uk/register/home.do), vartotojos prašyme nurodyto kredito paslaugos teikėjo nėra. Finansinių paslaugų ombudsmeno institucija taip pat pastebėjo, jog vartotojos pateiktos kredito sutarties forma yra netradicinė, o taikoma palūkanų norma (3 proc.) yra daug mažesnė už kredito paslaugas JK teikiančių asmenų paprastai taikomą palūkanų normą. Be to, kredito sutartyje nėra nurodyta kredito kainos metinė norma, kuri apima ne tik palūkanų dydį, bet ir bet kokius papildomus mokesčius. Šios normos nurodymas kredito sutartyje yra privalomas pagal JK teisės aktus. Įvertinusi visą surinktą informaciją, Tarnyba mano, jog įmonė „Joes Finance” gavusi vartotojos pervestą draudimo įmoką, 50000 Lt paskolos galėjo ir nebesuteikti, o vartotoja prarastų įmokėtus pinigus.

Tarnyba taip pat gavo vartotojo skundą, kuriame jis nurodė, kad internetu į Jungtinėje Karalystėje esančią įmonę investavo 230 USD už 300 proc. palūkanas 3 dienom. Tačiau dabar neatgauna nei pinigų nei sulaukia atsakymo. Tarnyba per FIN-Net tinklą kreipėsi į Jungtinės Karalystės Finansinių paslaugų ombudsmeną kuris nurodė, kad minėta įmonė Jungtinėje Karalystėje neregistruota, nurodyto adreso nėra, telefono kodas ne Jungtinės Karalystės, o interneto puslapis gali būti registruotas Karibuose.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba įspėja, jog būtina itin atidžiai pasirinkti finansinės paslaugos teikėją tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse ir jeigu įmanoma, paieškoti apie įmonę informacijos internete. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba taip pat informuoja, jog 2010 metų kovo mėnesį Tarnyba buvo priimta į Pasaulinį finansinių paslaugų ombudsmenų tinklą, kurio svarbiausias tikslas bendradarbiauti keičiantis patirtimi bei idėjomis ir plėtoti tarptautinių ginčų nagrinėjimo praktiką. Dalyvaudama minėtuose finansinių ginčų sprendimo tarptautiniuose tinkluose Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gali efektyviai ginti Lietuvos vartotojus, besinaudojančius finansinėmis paslaugomis ne tik mūsų šalyje, bet ir kitose valstybėse.

Parašykite komentarą