Transportas

Pernai aviacijos sezonas draudikams nebuvo palankus

Ne gyvybės draudimo bendrovei BTA 2013 –ųjų aviacijos sezonas buvo gana skausmingas, nuostolingumas sudarė net 120 proc. Praėjusiais metais buvo apgadinti itin prabangūs sklandytuvai, buvo patirta didelių žalų.
„Europos Sąjungos direktyva 785/2004 tam tikro tipo skraidymo aparatų valdytojus ar savininkus įpareigoja draustis civilinės atsakomybės draudimu. Civilinės atsakomybės draudimas gali būti dviejų tipų: prieš trečiuosius asmenis ir keleivius. Džiugu, kad rimtesnių civilinės atsakomybės draudimo draudžiamųjų įvykių per praėjusius metus nepatyrėme. Tačiau, kalbant apie orlaivių korpusų draudimą, pasidžiaugti neturime kuo, – pernai užfiksuoti keturi įvykiai, kurių sukeltiems nuostoliams atlyginti reikėjo net 300 proc. daugiau lėšų nei tuo pat metu surinktos kasko draudimo įmokos“, – teigia „BTA Insurance Company“ filialo Lietuvoje draudimo rizikų ekspertas Eugenijus Bulavas.
Kaip tvirtina specialistas, civilinės atsakomybės tretiesiems asmenims ir keleiviams yra griežtai apibrėžtas ES direktyvų. Siekiant išvengti nepatogumų dėl valiutų kursų svyravimų, civilinės atsakomybės tretiesiems asmenims ir keleiviams draudimo sumos skaičiuojamos tik nustatyta tarptautine valiuta – specialiosiomis skolinimosi teisėmis (SST), remiantis Lietuvos banko šių metų kovo mėn. 25d. duomenimis vienas apskaitos vienetas lygus 3,86 lito. Draudimo sumos priklauso nuo skraidymo aparato maksimalios keliamos masės. Pavyzdžiui, ultralengvuosius lėktuvus, kurių maksimali keliamoji masė neviršija 500 kilogramų, reikalaujama apdrausti dėl trečiųjų asmenų 500 tūkst. SST draudimo suma, o keleivių draudimo minimali draudimo suma yra 113 tūkst. SST.
Kovo mėnesį startuoja 2014 –ųjų aviacijos sezonas. Kaip pastebi draudimo rizikų ekspertas, dažnai aviacijos sezono pradžia būna pati skausmingiausia metuose. Smulkiosios aviacijos pilotams po žiemos neretai reikia atnaujinti įgūdžius, prisiminti taisykles ir technikos valdymo subtilumus. Draudikai rekomenduoja pilotams būti budriems bei atsargiems.
Pasak E. Bulavo, oro transporto priemonės eksploatavimas be privalomojo draudimo griežtai draudžiamas ir gali grėsti net orlaivio eksploatavimo sustabdymu.
Specialisto teigimu, aviacijos draudimo rinka Lietuvoje yra specifinė, nėra didelė. Šio draudimo paslaugomis naudojasi visi šalies oro uostai, aviacijos federacijos, klubai bei technines aviacijos paslaugas teikiančios įmonės.
Lietuvos banko 2013 m. duomenimis, draudimo bendrovė BTA pagal sudarytas sutartis užima 61,6 proc. visos Lietuvos orlaivių draudimo rinkos.
Ne gyvybės draudimo bendrovė BTA praėjusius metus užbaigė antros vietos pozicijoje Lietuvos
rinkoje. Pernai pasirašė beveik 187 milijonus litų įmokų, o tai yra 17 proc. daugiau nei 2012 m. Bendrovės draudimo portfelyje daugiausiai augo kasko draudimo rūšis (56 proc.), antroje vietoje – bendrosios civilinės atsakomybės draudimas (45,5 proc.), trečioje – nelaimingų atsitikimų draudimas (37,6 proc.).

Parašykite komentarą